دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش بیش از 3 دلاری قیمت بنزین در بازار آسیا

قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١٥آوریل (جمعه، ٢٧ فروردین ماه) بعد از دو هفته کاهش بیش از سه دلار افزایش یافت.
کد خبر : 80355

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به هشتم آوریل (جمعه، ٢٧ فروردین ماه) با ٣ دلار و ٧٣ سنت افزایش به ٥٥ دلار و ٢٢سنت رسید، نگرانی از صادر نکردن بنزین به آمریکا که بیشتر به دلیل پیش‌بینی عرضه مازاد این فرآورده نفتی در آن منطقه در هفته‌های آتی است، سبب افت سودهای پالایشی حاصل از بنزین در آسیا شده است. با این حال، بالارفتن حجم تقاضا برای این فرآورده نفتی در بازار آسیا، مانع از کاهش چشم افسای قیمت بنزین شده است.


به گزارش اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت گازوییل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی با ٤ دلار و ٦٢ سنت افزایش به ٤٧ دلار و ٧١ سنت به ازای هر بشکه رسید؛ تقاضا برای گازوییل از سوی پالایشگران فعال در اروپا نسبت به هفته‌های قبل کمتر شده است. این در حالی است که حجم عرضه این فرآورده نفتی از سوی پالایشگران منطقه خلیج فارس به بازار آسیا، افزایش جزئی نسبت به هفته‌های گذشته داشته است.


همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٢٩ دلار و ١٦سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٢ دلار و ٧٩ سنت کاهش نشان می‌دهد؛ ورود چند محموله نفت‌کوره از اروپا و خلیج فارس به بازار سنگاپور، نگرانی دربارۀ کمبود عرضه این فرآورده نفتی را در بازار آسیا کم کرده است.


حجم ذخیره‌سازی نفت‌کوره در ذخایر خشکی سنگاپور به ٢١ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه کاهش یافته که کمترین میزان در ١٢ هفته گذشته است. با این حال، با توجه به خریداری چندین محموله بزرگ از این فرآورده نفتی، از دیگر بازارها، انتظار می‌رود که در هفته‌های آتی، بازار آسیا با عرضه مازاد نفت‌کوره روبرو شود.


قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی با چهار دلار و ٩٣سنت افزایش به ٥٩ دلار و ٩٣سنت برای هر بشکه رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار روتردام نیز نسبت به هفته گذشته ٣ دلار و ٨٣ سنت افزایش یافت و به ٦٧ دلار و ١٣سنت به ازای هر بشکه رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته