دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1401 - 10:44

هاشمی طبا: اداره فدراسیون‌ها با سرپرست برای وزارت ورزش عادت شده است/ تشکیل فدراسیون‌های جدید تبعات دارد

هاشمی طبا: اداره فدراسیون‌ها با سرپرست برای وزارت ورزش عادت شده است  تشکیل فدراسیون‌های جدید تبعات دارد
رئیس سابق سازمان تربیت بدنی گفت: موضوع انتخاب سرپرست برای فدراسیون‌ها از همان گذشته که شروع شد به نفع ورزش نبود و به مرور هم برای وزارت ورزش عادت شد. 
کد خبر : 803519

مصطفی هاشمی طبا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص اداره شدن فدراسیون های ورزشی به صورت سرپرستی اظهار داشت: در حال حاضر سرپرستی برخی فدراسیون ها معضلی شده است لاینحل که هم وزارت ورزش درگیر آن شده است و هم کمیته ملی المپیک که امروز باید به دلیل این مشکلات خلل در کارش ایجاد شود. موضوع انتخاب سرپرست برای فدراسیون ها از همان گذشته که شروع شد به نفع ورزش نبود. به مرور هم برای وزارت ورزش عادت شد، وزارت ورزش با این کار تنها برای برگزار کردن انتخابات زمان می‌خرد که در بسیاری از مواقع انتخابات با حاشیه برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: سوالی که همیشه ذهنم را مشغول می‌کند این است که وزارت ورزش اگر انتخابات فدراسیون‌ها را سر موعد مقرر برگزار کند چه اتفاقی می افتد؟ جز این که فدراسیون‌ها در آرامش کارهای خود را انجام می‌دهند؟ قانون وضع شده است تا مشکلی پیش نیاید، وقتی مشکلات پشت سر هم به وجود می‌آید یعنی بی قانونی صورت می‌گیرد و این موضوع اصلا قابل قبول نیست. وزارت ورزش بخواهد می تواند به راحتی به این سرپرستی های بی مورد پایان دهد به شرطی که قانون را به موقع اجرا کند. در خصوص کمیته ملی المپیک هم این مسئله صدق می کند امروز بحث ما این نیست که به ورزش ضرر وارد می شود یا خیر. بحث اجرا قانون است، اگر همه چیز طبق قانون وضع شده پیش برود شاهد هیچ گونه مشکلی نخواهیم بود.

هاشمی طبا همچنین در خصوص تشکیل فدراسیون های جدید از سوی وزارت ورزش عنوان کرد: تشکیل دادن فدراسیون برای وزارت ورزش تبعات دارد، ایجاد فدراسیون آمادگی جسمانی دلیلی برای وزارت ورزش ندارد. آیا آمادگی جسمانی مسابقاتی دارد که فدراسیون داشته باشد؟ آمادگی جسمانی تنها یک ملزومی است که هر فدراسیون و هر ورزشی باید در خود داشته باشد.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: نمی‌دانم هدف وزارت ورزش از تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی چیست؟ ولی این کاملا مشخص است که در آینده شاهد اختلاف بین این فدراسیون با سایر فدراسیون ها خواهیم بود، چرا که مدعی خواهند شد که باید در هر فدراسیون نماینده داشته باشند. از طرفی در بحث بودجه هم وزارت ورزش در آینده با مشکل رو به رو می شود. در حالت کلی تنها رشته‌های ورزشی که باید در عرصه بین المللی حضور داشته باشند باید دارای فدراسیون بوده و مدیریت شوند. وزارت ورزش تنها با این کارها برای خود مشکل تراشی می‌کند.

هاشمی طبا در پایان در پاسخ به این سوال که در این مدت خیلی در خصوص حضور بازنشستگان در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: ببنید حضور بازنشستگان در نهاد های عمومی غیر دولتی اشکالی ندارد. امروز در کشور ما افراد زیادی هستند که با توجه به بازنشسته بودن بر مسند کار حضور دارند. ما باید ببینیم چه چیزی برای ما مهم است، بازنشستگی افراد یا کارایی آن ها؟ در مواقع ضروری استفاده از کسانی که کار بلد هستند و می توانند به ورزش کمک کنند مانعی ندارد. مخصوصا در نهادهای عمومی غیر دولتی مانند کمیته ملی المپیک که نیاز به تجربه خوبی دارد. چرا نباید افراد شایسته حصور نداشته باشند من موافق حضور آن ها هستم به شرطی که کاردان و کارشناس باشند و به درد ورزش بخورند. خیلی از افراد هستند که بر مسندی تکیه زده اند که نمی توانند کاری کنند و بیهوده آن مسند را هم اشغال کرده اند.

انتهای پیام/4146

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته