دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1401 - 17:37

از سرگیری درگیری‌ها در طرابلس با بالاگرفتن جنگ قدرت در لیبی

از سرگیری درگیری‌ها در طرابلس با بالاگرفتن جنگ قدرت در لیبی
- به دنبال تشدید بحران سیاسی میان دولت وحدت ملی به ریاست "عبدالحمید الدبیبه" و دولت مکلف به ریاست "فتحی پاشاغا"در لیبی، منابع رسانه‌ای از ازسرگیری درگیری‌ها میان نیروهای دو طرف در شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر دادند.
کد خبر : 803449

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، خبرگزاری اسپوتنیک از لیبی امروز در گزارشی درباره اوضاع شهر طرابلس در سایه تنش های سیاسی جاری گزارش داد که این شهر شب گذشته شاهد درگیری میان نیروهای حامی الدبیبه و پاشاغا بود.

شهر طرابلس پایتخت لیبی در روزهای اخیر شاهد استقرار نیروهای نظامی است و این امر به دلیل وقوع درگیری مسلحانه در نتیجه اختلافات سیاسی میان دولت های عبدالحمید الدبیبه و فتحی پاشاغا است و این درحالی است که سازمان ملل نسبت به این موضوع ابراز نگرانی شدید می کند.

الدبیبه رئیس دولت وحدت ملی لیبی است که نشات گرفته از توافقنامه های سیاسی زیر نظر سازمان ملل در بیش از یکسال پیش است و در آن سو، پارلمان لیبی که در منطقه طبرق در شرق لیبی مستقر است، به فتحی پاشاغا به عنوان نخست وزیر در ماه مارس گذشته رای اعتماد داد اما در مقابل، الدبیبه تحویل قدرت به پاشاغا را نمی پذیرد و می گوید که قدرت را فقط از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، به یک دولت منتخب تحویل خواهد داد.

طبق گزارش خبرنگار اسپوتنیک، درگیری‌های طرابلس از شب تا صبح امروز ادامه داشت و در آن از سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین استفاده شد.

منابع محلی نیز در این باره گزارش دادند که درپی این درگیری‌ها خسارت‌هایی به خانه‌ها و املاک شهروندان وارد شد.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته