دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1401 - 17:09
رئیس دانشگاه آزاد دهاقان:

نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر در شرایط کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام دادند

سیدحسن حجازی گفت: در شرایط کرونا، نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر در کنار سایر ارگان‌ها اقدامات بسیار خوبی در جهت پیشگیری و کنترل شیوع بیماری در شهرستان انجام دادند.
کد خبر : 803125

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دهاقان، آیین تکریم و معارفه مدیر کانون دانشجویی هلال‌احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با حضور رئیس این واحد دانشگاهی، معاون فرهنگی و دانشجویی، ریاست و کارکنان جمعیت هلال‌احمر شهرستان و مدیر جدید این کانون برگزار شد.

سیدحسن حجازی، رئیس واحد دهاقان در این برنامه ضمن تقدیر از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در مواقع بحرانی، اظهار داشت: در شرایط کرونا، نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر در کنار سایر ارگان‌ها اقدامات بسیار خوبی در جهت پیشگیری و کنترل شیوع بیماری در شهرستان انجام دادند. بهره‌گیری از نیرو‌های امدادگر، جوان و متخصص در هلال‌احمر باعث شد عملکرد قابل قبولی در دوران شیوع شدید کرونا در کشور رقم بخورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان با اشاره به تعطیلی آموزش حضوری در اثر کرونا گفت: عدم حضور دانشجویان در دانشگاه شور و اشتیاق را از محیط دانشگاه گرفته بود که خوشبختانه با بازگشایی دانشگاه و شروع آموزش حضوری، پویایی و نشاط به دانشگاه بازگشت. در دوران کرونا نه تنها فعالیت مسئولان ستادی دانشگاه کم نشد بلکه با انجام خدمات دانشجویان به صورت غیرحضوری و پشتیبانی آموزش‌های برخط با بالاترین کیفیت ممکن انجام شد.

رئیس واحد دهاقان با بیان این‌که آمادگی لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی مجازی با موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و... را داریم گفت: امیدواریم با همکاری جمعیت هلال‌احمر، دوره‌های آموزشی مفیدی در سطح دانشگاه برگزار کنیم. کانون دانشجویی هلال‌احمر نیز با توجه به شرح وظایف خود قادر است هماهنگی‌های لازم در خصوص ثبت‌نام و اجرای این کارگاه‌ها را با دانشگاه انجام دهد و همچنین برنامه‌های شاخص خود را برای تصویب در شورای فرهنگی اعلام کند.

حجازی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیر سابق کانون هلال‌احمر دانشگاه، برای مدیر جدید کانون آرزوی توفیق نمود و اظهار داشت: دانشگاه تمامی ظرفیت‌های خود را در جهت برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها بسیج خواهد کرد تا دانشجویان از مزایای موجود، نهایت استفاده را ببرند.

داریوش بهرامی، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دهاقان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری دو جانبه میان دانشگاه و جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان ظرفیت علمی بسیار خوبی در این شهرستان است که باید از آن به نحو مطلوب بهره‌گیری شود.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر شهرستان بیش از ۱۸۰۰ عضو فعال از سنین کودکی تا میان‌سالی دارد و حوزه جوانان و داوطلبان این جمعیت در سالیان گذشته جز شهرستان‌های برتر بوده است. بیش از ۶۰ نفر از نیرو‌های هلال‌احمر، آموزش‌های تخصصی را در حوزه‌های مختلف امداد و نجات فرا گرفته‌اند و آمادگی لازم در خصوص خدمت‌رسانی را دارند که امید است دانشجویان این واحد دانشگاهی نیز در این آموزش‌ها، شرکت فعال داشته باشند. کانون هلال‌احمر دانشگاه آزاد دهاقان در سال‌های اخیر همیشه در سطح استان درخشیده است و این حاصل تلاش و زحمات کانون در مناسبت‌های مختلف و همکاری دانشگاه با این کانون است که امیدواریم مانند گذشته ادامه داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دهاقان ادامه داد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب ایجاد شده در دوران کرونا برای آموزش، قابلیت برگزاری بسیاری از آموزش‌ها و برنامه‌ها در فضای مجازی به وجود آمده است که امید است در دستور کار کانون قرار گیرد، هلال‌احمر نیز در حد توان و امکانات، مساعدت‌های خوبی را انجام خواهد داد.

در ادامه نشست، دنیا ذوالفقاری، مدیر جدید کانون دانشجویی هلال‌احمر واحد دهاقان نیز با تأکید بر بهره‌گیری از توانمندی قشر فرهیخته دانشگاهی برای توسعه و اشاعه فعالیت‌های اجتماعی و خداپسندانه گفت: هدف از راه‌اندازی کانون دانشجویی هلال‌احمر افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های اجتماعی و ارائه آموزش‌های لازم به آنان به‌منظور آمادگی کامل این جوانان به هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرمترقبه است.

وی با اشاره به تأسیس کانون از سال ۷۹ به‌عنوان دومین کانون هلال‌احمر در شهرستان افزود: تشکیل و راه‌اندازی کانون دانشجویی هلال‌احمر از فعالیت‌های خوب و مثمر ثمر دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان بوده که می‌توان با مشارکت دانشجویان به اهداف مورد نظر سازمان جمعیت هلال‌احمر و اجرای برنامه‌های مختلف سازمان که در مراکز کانون دانشجویی انجام می‌شود، دست یافت.

ذوالفقاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند هلال‌احمر مانند ارتش همیشه آماده خدمت‌رسانی است بیان کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، دانشجویان را برای خدمت‌رسانی در مواقع بحرانی آماده خواهیم کرد. لازم است اساتید واحد نیز زمانی از کلاس‌های آموزشی خود را برای تشریح فعالیت‌ها و مزایای جمعیت هلال‌احمر اختصاص دهند تا دانشجویان تشویق به حضور و فعالیت در این مجموعه شوند.

مدیر کانون هلال‌احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان هدف بعدی کانون دانشجویی هلال‌احمر را بهسازی اوقات فراغت جوانان عضو کانون و سایر علاقه‌مندان دانست و گفت: در این راستا نیز برنامه‌ها و آموزش‌های متعددی در دانشگاه که باعث ایجاد نشاط و شادابی و تنوع بین اعضای کانون می‌شود، برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته