دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1401 - 15:34
در هفدهمین نشست هیئت امنای استان سمنان عنوان شد؛

رویکرد درآمدزایی مراکز آموزش عالی از حوزه پژوهش/ عقد قراردادهای برون‌دانشگاهی در دستور کار باشد

رویکرد درآمدزایی مراکز آموزش عالی از حوزه پژوهش  عقد قراردادهای برون‌دانشگاهی در دستور کار باشد
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان رویکرد درآمدزایی مراکز آموزش عالی از حوزه پژوهش را در راستای نیل به اهداف مهم برشمرد.
کد خبر : 802402

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سمنان، هفدهمین نشست هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با حضور معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این نشست با اشاره به اینکه استان سمنان دارای بیش از۵۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی است، اضافه کرد: سهم دانشگاه آزاد اسلامی پنج واحد و یک مرکز است و ۱۱ درصد از تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان سمنان در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است.

مهدی منصوری با بیان اینکه تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۵۵ نفر بود، ادامه داد: دانشجویان در مقاطع مختلف اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

وی، توضیحاتی را در بخش ساختار و گرایش‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ارائه کرد و گفت: در مجموع ۶۸۰ رشته در مقاطع مختلف در استان سمنان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در ادامه به سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: درآمدزایی از محل اخذ طرح دانشگاهی و آزمایشگاهی استاندارد، افزایش فعالیت مراکز تحقیقاتی به کمک شیوه‌نامه فعالیت‌های اعضای هیئت علمی طرح «الف» و الزام اعضای هیئت علمی برای درآمدزایی در حوزه پژوهش و فناوری اطلاعات از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

منصوری در ادامه به مهم‌ترین اقدامات و دستاورد‌های حوزه پژوهش و فناوری استان سمنان در سال مالی تحصیلی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  اشاره کرد و افزود: حضور در رویداد ملی «عصر امید» با شرکت ۳۲ گروه، هسته پژوهشی و زیرساخت و انعقاد قرارداد‌های طراحی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان و همچنین تحقق درآمد غیرشهریه‌ای خدمات پژوهش استان سمنان درباره عقد قرارداد‌های برون‌دانشگاهی و اخذ مجوز مرکز آموزش همکار کار اداره استاندارد استان سمنان با رتبه یک در گرایش ۱۸ بخشی از دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در حوزه پژوهشی و فناوری است.

به گزارش آنا، در این جلسه که با حضور اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برگزار شد پس از گفتگو و تبادل نظر، موضوعات ذیل توسط اعضا به تصویب رسید:

بررسی و تصویب بودجه سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱

معرفی اعضای پیشنهادی برای عضویت در کمیسیون دائمی هیئت امنای استان سمنان

تصویب نمودار سازمانی پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان (سطح ۳)

بررسی و رزیابی مستندات با تعیین محل هزینه‌کرد براساس سیاست‌های کلان بودجه‌ای پیرامون تبدیل به احسن اموال و دارایی‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و افزایش توان نقدینگی از محل دارایی‌های راکد واحد‌ها و مراکزآموزشی استان سمنان.

انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته