دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مرداد 1401 - 15:16

قیمت سیم مفتول نقره پلاتین مسی ضخیم

یکی از محصولات جدید و البته بسیار کاربرد صنایع کابل و سیم سازی سیم مفتول پلاستیکی می باشد که برای مصارف مختلفی از جمله صنایع پلاستیک، جوشکاری، مبل سازی و بافت صندلی و سبدهای پلاستیکی تولیدی می شود اما قیمت این محصولات چگونه تعیین می شود و چه عاملی در ارزش گذاری موثر می باشد.
کد خبر : 802177

به گزارش خبرگزاری آنا؛ یکی از محصولات جدید و البته بسیار کاربرد صنایع کابل و سیم سازی سیم مفتول پلاستیکی می باشد که برای مصارف مختلفی از جمله صنایع پلاستیک، جوشکاری، مبل سازی و بافت صندلی و سبدهای پلاستیکی تولیدی می شود اما قیمت این محصولات چگونه تعیین می شود و چه عاملی در ارزش گذاری موثر می باشد.

قیمت سیم مفتول نقره پلاتین مسی ضخیم

در پاسخ باید خدمت تان عرض کنیم که در صنایع بسیار مهم نظامی و تجاری در کشور استفاده از جوش های پلاستیکی بسیار مرسوم می باشد و جزو کالاهای نهایی مهمی می باشد.

سیم مفتول های پلاستیکی با توجه به کاربردشان می توانند با سختی یا نرمی مختلفی تولید شوند بعلاوه این محصولات از قطر 1 میلی متر تا قطر 20 میلی متر نیز قابل تولید بوده و می توان آنها را عرضه نمود.

همان طور که گفته شد قیمت سیم مفتول نقره پلاستیکی و نوع روکش شده توسط پلاستیک از کاربردهای متععدی برخودار هستند که از جمله آنها می توان به صنایع ساخت صندلی اشاره کرد در واقع در این صندلی ها به جای استفاده از الیاف و پلیمرهای گران قیمت در روند ساخت شان از الیاف و مفتولهای پلاستیکی استفاده می شود که در کنار قیمت بسیار مناسب شان از استحکام و مقاومت کشسانی بالاتری نسبت به سایر مقاطع پلاستیکی برخوردار می باشد.

رشد روز افزون صنایع بسته بندی و لزوم بسته بندی آنها سبب شده تا سیم افشان و سیم مفتول های پلاستیکی به عنوان یکی از اصلی ترین ملزومات این صنایع شناخته شوند.

سیم مفتول مسی بدون روکش

یکی از رایج ترین مدل سیم که امروزه استفاده از آن بسیار رونق گرفته است سیم مفتول مسی بدون روکش است که با قطر ها و ضخامت های گوناگون به بازار عرضه می شود بیشترین کاربرد آن در کارخانه های کابل سازی، مخابرات، تابلو برق و سیستم های ارتینگ می باشد.

با توجه به ضخامت های متنوعی که دارد پس از هر کدام جریان مشخصی عبور می کند فرضا برای جریان های در حد بالا باید مدلی را انتخاب کرد که دارای ضخامت بسیار بالایی باشد.

در واقع یکی از کاربردی ترین نمونه سیم مفتول مسی ضخیم می باشد صادرات سیم مفتول مسی کمتر از شش میلی متر که همان مسی بدون روکش است به خارج از کشور بسیار رونق گرفته است.

به دلیل رسانایی الکتریکی منحصر به فرد سیم مفتول مسی آنها در سایز ها و اندازه های گونانون از جمله 1 تولید می شوند با توجه به پیشرفت روز افزون صنایع الکتریکی و الکترونیکی شدن اکثر صنایع در سراسر دنیا، تجارت سیم مفتول مسی از اهمیت ویژه ایی برخوردار شده است اصلی ترین کاربرد آنها در ساخت انواع کابل مسی می باشد.

قلع به عنوان یک عامل پوشش برای روکش کردن آنها به کار می رود تا سبب کاهش اکسیداسیون و نیز افزایش طول عمر آنها بشود چنین کابل هایی در لوازم الکتریکی و کاربردهای صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت سیم مفتول نقره پلاتین مسی ضخیم

سیم مفتول تیتانیوم

سیم مفتولها سیمی تک رشته ای هستند که به آنها سیم خشک نیز می گویند و در بین سیمهای فلزی از پرکاربرد ترینها می باشند.

در صنعت جوش کاری سیم مفتول پلاتین مختلفی به کار برده می شوند که یک نوع از آنها با استفاده از سیم مفتول تیتانیوم تولید می شود و به همین دلیل مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت بالا و خوردگی دارد.

مفتولها دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشند که به صورت کلافی بسته بندی می شوند و برای ساخت بسیاری از محصولات نیز کاربرد دارند.

چون سیمهای مفتولی هیچ پوششی ندارند از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شوند تا در معرض رطوبت دچار آسیب دیدگی نشوند.

یکی دیگر از انواع سیم مفتول، سیم مفتول سیاه است که در حرارت بسیار بالا به وجود می آید و به دلیل درصد کم کربن در ساخت آن، قابلیت زیادی برای خم شدن دارد.

به طوری که اگر این نوع سیمها تابیده و بافته شوند دوباره به حالت اولیه باز می گردند.

قیمت سیم مفتول نقره پلاتین مسی ضخیم

برای تولید مفتول سیاه، مفتول خام را با نورد سرد ضخیم می کنند که در این مرحله سخت و شکننده می باشد به همین علت برای تبدیل آن به مفتول نرم، آن را در کوره های مخصوص حرارت داده و بعد از مدتی که به رنگ سرخ در آمدند از کوره بیرون می آورند و مفتول نرم تشکیل می شود.

از مفتول سیاه در قالب بندیهای بتنی، عایق بندی، صنعت نجاری و کشاورزی استفاده می شود.

 

انتهای رپرتاژ خبری/ ر

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته