ارزش برند و اثر آن بر فروش
به گزارش خبرگزاری آنا؛ هنگامی که مشتریان از کیفیت یا اعتبار یک برند صحبت می کنند درواقع ارزش محصولات ارائه شده توسط آن برند را از محصولات رقبا بالاتر می برد. پس از صرف هزینه برای انتخاب اسم برند مناسب نهراسید. در واقع، بازار برای محصولات در برندهایی که ارزش ویژه بالایی دارند، قیمت های بیشتری را نیز در نظر گرفته است. پس شما می توانید با افزایش اعتبار برندتان ارزش ویژه محصولات را نیز افزایش دهید.
مثال مشخصی که می توان ارائه داد، خرید محصولات ورزشی از برند نایک است که نسبت به سایر برندهای تولید کننده لباس ورزشی با برندهای کمتر معتبر، از نظر قیمت تفاوت بسیاری دارد. ارزش ویژه برند، حاشیه سود به ازای هر مشتری را افزایش می دهد، زیرا به شرکت اجازه می دهد برای یک محصول بیشتر از رقبا هزینه کند، حتی اگر با قیمت یکسان تهیه شده باشد.
سایت انتخاب اسم اسمینا می تواند هزاران اسم را با توجه به آنچه شما می خواهید انتخاب کرده و در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید در کوتاهترین زمان ممکن بهترین پیشنهادهای اسم برند را در اختیار داشته و در میان آنها مناسبترین گزینه را براساس سلیقه و علایق خود انتخاب کنید. همچنین کارشناسان اسمینا آماده هستند براساس اطلاعات و نوع کسب و کارتان و با نگاه به چشم انداز آینده ای که در نظر دارید بهترین اسامی را پیشنهاد می دهد.
آگاهی از برند چیست؟
به عبارت ساده، آگاهی از برند مراحلی است که شما برای ایجاد ارتباطات عاطفی با مصرف کنندگان انجام می دهید که بر تصمیمات خرید، ترجیحات و تمایل آنها برای آزمایش محصولات جدید تأثیر می گذارد. بیش از هر تکنیک بازاریابی دیگری، آگاهی قوی از برند با اطمینان از اینکه مشتریان فعلی و بالقوه قبل از ورود به فروشگاه شما از محصولات یا خدمات برند شما آگاه هستند، به این صورت عملکرد فروش آینده را افزایش می دهد.
انتخاب اسم برند مناسب برای افزایش ارزش برند
ارزش ویژه برند تأثیر مستقیمی بر حجم فروش دارد زیرا مصرف کنندگان به سمت محصولاتی با شهرت زیاد گرایش دارند. به عنوان مثال زمانی که اپل یک محصول جدید را عرضه می کند، مشتریان در سراسر کشورها صف می کشند تا آن را بخرند، حتی اگر قیمت آن بالاتر از محصولات مشابه سایر رقبا باشد. یکی از دلایل اصلی فروش محصولات اپل در این تعداد زیاد این است که خریداران برند اپل، صرفا یکی از محصولات را خریداری نمی کنند و مجموعه ای از محصولات این شرکت را دارند و مشتاق خرید محصولات جدیدتری هستند.
برند اپل، نامی با تلفظ راحت را انتخاب کرد، داستانی که برای انتخاب اسم اپل وجود دارد در عین حال، کیفیت محصول، تنوع و تبلیغاتی که برای هرکدام از محصولات می کند باعث شده تا ارزش ویژه برندش تا حد قابل توجهی افزایش یافته به طوری که امروزه به برترین و محبوبترین برند در میان رقبا تبدیل شود.
رقابت بدون ریسک با انتخاب اسم برند مناسب
قطعا با ارائه محصول با کیفیت و همچنین هزینه بابت تبلیغات، قطعا به مرور زمان و با سپری شدن دوره پایلوت، برند روند رشد و بلوغ خود را آغاز خواهد کرد. اما می توان این مدت را کوتاهتر از آنچه که قاعده آن است نمود. شما می توانید با انتخاب اسم برند مناسب، متناسب با نوع کسب و کار و با نگاه به مخاطبین و مشتریانتان به سرعت در ذهن آنها ثبت شوید. اسم برند، شعار، طراحی لوگو حرفه ای و بسیاری عوامل دیگر در تبلیغات مختلف اینترنتی، تلوزیونی، بنر و حتی تراکت به دست مخاطب می رسد.
پیامی که به آنها می رسانید در واقع اولین نیرویی است که باعث جذب و یا دفع آنها خواهد شد. پس در انتخاب اسم دقت داشته باشید که همانطور که اسم برند می تواند اثرات مثبتی بر برند داشته باشد اثر منفی برند نیز وجود دارد. پس در انتخاب اسم برند دقت لازم را داشته باشید چرا که آینده این برند از زمان انتخاب اسم مناسب و شکل گیری تا زمانی که محصولات خود را به دست مصرف کننده برساند تعیین می شود.
رقابت با برندهای برتر با انتخاب اسم خلاقانه
در یک بازار جهانی همگن فزاینده، برند شما یکی از معدود راه هایی است که می توانید خودتان را از مجموعه های دیگر متمایز کنید. نام تجاری و یا نام برند مناسب، درواقع قلب و روح تپنده برند شما خواهد بود. به مشتریان بالقوه و مشتریان قدیمی شما ثابت می کند که سازمان شما متمایز از دیگران است و به شما اجازه می دهد با صدای بلند و با افتخار، با آنها ارتباط برقرار کنید و بگویید که هستید. نام تجاری شما بیان کننده هدفتان از حضور در بازار و ارائه خدماتتان است پس در انتخاب اسم خلاقانه دقت کنید.
به عنوان یک کارآفرین، اگر می خواهید جایگاه خود را در بازار به دست آورید و از همه مهمتر آن را حفظ کنید مهم است که برروی افزایش آگاهی از برند خود کار کنید. به این معنا که اگر مخاطب یکبار نام برند شما را شنید آن را به خاطر بسپارد و خرید از شما برای او تداعی گر خاطره ای خوش باشد.
از انتخاب اسم برند تا برند اورنس
آگاهی از برند در بین مخاطبین و مشتریان شما و عموم مردم یک شبه اتفاق نمی افتد. حتی از زمان شروع تبلیغات و راه اندازی کمپین بازاریابی نیز نمی توانید نسبت به برند اورنس خود اطمینان کامل داشته باشید. درواقع آگاهی از برند نتیجه تلاش های چندگانه همزمان است که فراتر از تلاش برای جلب مشتریان مشتاق است.
انتخاب اسم روایت برند شماست
داستان سرایی یک تاکتیک بازاریابی فوق العاده قدرتمند است، چرا باید مدام در حال بازاریابی محصولات یا تبلیغ برند خود باشید؟ انتخاب برندی مناسب با روایتی که مخاطب جذب آن شود ضروری است. این داستان به برند شما هویت می بخشد و عمق می دهد.
همچنین لازم است این روایت را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید، بازاریابی دهان به دهان، شنیدن اسم برند از زبان اطرافیان در آگاهی برند بسیار مؤثر است. اینکه برای ذکر نام برند شما از چه آوایی استفاده شود، چه تلفظی داشته باشد. آیا با یکبار شنیدن نام می توان آن را به خاطر سپرد؟ اسم برند نوشتار ساده ای دارد؟ از چه طرح لوگویی استفاده شده است؟
بسیاری از برندهای برتر دنیا برروی ایجاد تصویر ذهنی برای مخاطب تلاش کرده اند و توانسته اند نام، لوگوی خود و اسم دامنه سایت را در ذهن ها تثبیت کنند. قطعا شما نیز برای ورود به دنیای پر رقابت نیاز به برند قوی دارید که با نگاه به تمامی جنبه های برندینگ وارد عمل شده و بتواند گوی سبقت را از سایر رقبا برباید.
برای آگاهی از برند آیتم ها و عناصر بسیاری بکار گرفته می شوند و هرکدام اثرگذاری خاص خود را در این فرایند خواهند داشت. اما اولین و شاید مهمترین نکته انتخاب نام مناسب برای برند است. در نتیجه خلاقیت خود را بکار گیرید. از کارشناسان و متخصصان در این زمینه استفاده کنید و در تمام مسیر تبلیغات خود از مشاور برندینگ کمک بگیرید. اسمینا با همراهی تیم متخصص در برندینگ و با نگاه به آینده بهترین و مناسبترین نام را برای شما انتخاب خواهد کرد کافی است.
انتهای رپرتاژ خبری/ ر
انتهای پیام/