دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1395 - 13:06
در گفت‌وگو با آنا

دبیری: وزیر خواستار حمایت از کی‌روش شد/ داور‌های ضعیف در هفته‌های پایانی لیگ قضاوت نمی‌کنند

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: خواسته وزیر ورزش این است که از کارلوس‌ کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال حمایت شود.
کد خبر : 79744

شهرام دبیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، پیرامون جلسه امروز وزیر ورزش و معاونانش با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «آقای وزیر از ما دعوت کرده بودند تا در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و دیگر مسائلی که فوتبال کشور با آن مواجه است، صحبت‌هایی داشته باشیم. البته عزیزی‌خادم در این جلسه دیگر اعضای هیات رئیسه را همراهی نکرد.»


وی افزود: «در این جلسه گودرزی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات علی کفاشیان در چهار سال گذشته از اعضای هیات رئیسه خواستند تا گزارش عملکرد فعالیت چهار ساله خود را در اسرع وقت در اختیار وزارت ورزش قرار دهند. البته وزیر گلایه‌هایی را مطرح کردند که چرا تعامل وزارت و فدراسیون پایین است و خواستار این شدند تا در آینده روابط دو طرف با انجام جلسات بیشتر شود و وزارت ورزش در جریان عمده فعالیت‌های مهم فدراسیون قرار بگیرد. وزیر به این نکته نیز اشاره کردند که فدراسیون فوتبال جدا از وزارت ورزش نیست و به رغم مستقل‌تر بودن لازم است همکاری بیشتری با وزارتخانه داشته باشد.»


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به صحبت‌هایی که درمورد شرایط فعلی تیم ملی فوتبال در جلسه مطرح شد، بیان داشت: «اولین و مهم‌ترین خواسته گودرزی این بود که باید از کارلوس‌ کی‌روش حمایت شود. وزیر به این نکته اصرار ورزیدند که هر چه زودتر امکانات لازم برای تیم ملی فراهم شود تا سرمربی تیم ملی دغدغه و نگرانی از این بابت نداشته باشد و با تمرکز به دنبال نتیجه‌گیری در دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی باشد.»


وی یادآور شد: «البته وزیر در این جلسه خواستند که مسئولان فدراسیون فوتبال و کارلوس‌کی‌روش از هرگونه مصاحبه و اظهارنظری علیه یکدیگر پرهیز کنند و اختلافاتی که در حین انجام کارها به وجود می‌‌‌آید را با جلسات درون خانوادگی حل کنند چرا که تیم ملی برای همه ملت است و نباید در آن موضع‌گیری شخصی صورت بگیرد.»


دبیری خاطرنشان کرد: «کفاشیان هم به این نکته اشاره کرد که تمامی اعضای فدراسیون حداکثر تلاش خود را خواهند کرد تا تیم ملی در بهترین حالت ممکن راهی دور نهایی دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی شود. همه خواسته‌های کی‌روش در حال انجام است و با پشتیبانی لازم فضایی فراهم می‌شود که تیم ملی بدون دردسر به مصاف حریفانش برود.»


وی در پاسخ به این سوال که پیرامون مسائل داوری چه صحبت‌هایی به میان آمد، بیان کرد: «قرار شد نظارت و دقت بیشتری شود تا حق هیچ تیمی در هفته‌های پایانی لیگ برتر نادیده گرفته نشود. هیچ مسئولی دوست ندارد تیمی با اشتباه داوری به پیروزی برسد و برای همین برنامه باید طوری جلو برود که در دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر از داورانی استفاده شود که کمترین اشتباه را در رقابت‌های این فصل داشته‌اند. همچنین از داوری که تیمی به آن حساسیت دارد در دیدارهای آن تیم استفاده نشود تا از هرگونه شائبه کمیته داوران به دور باشد. ضمنا با داورانی که اشتباه تاثیرگذار دارند به شدت برخورد شود و در مقابل از داوران موفق تقدیر و تشکر به‌عمل آید.»


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره پیراهن‌های تیم ملی نیز اظهار داشت: «الان که با شرکت ایتالیایی جیووا قرارداد داریم و این تیم اسپانسر بسیار خوبی برای پیراهن‌های تیم ملی است. این پیراهن‌ها مورد قبول کادرفنی تیم ملی فوتبال است. همچنین به دنبال آن هستیم تا اسپانسر مناسبی نیز برای تیم ملی پیدا کنیم تا مشکلات مالی به فدراسیون فشار نیاورد.»


دبیری در پایان و درخصوص داستان حق پخش نیز تصریح کرد: «اتفاقا یکی از مسائلی که بدون اشاره ما خود وزیر آن را مطرح کردند گرفتن حق فوتبال از صداوسیما بود. گودرزی خواستند با جدیت این موضوع پیگیری شود تا هرچه زودتر مطالبه فدراسیون از تلویزیون گرفته شود. قرار بر این شد تا با انجام جلسات تعاملی بیشتر با صدا و سیما و مجلس در برنامه 5 سال ششم کشور در نهایت در بودجه سالیانه دولت دریافت حق پخش گنجانده و پول مناسبی به فوتبال اختصاص یابد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته