دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1395 - 17:14
در دیدار همسر رییس جمهوری آفریقای جنوبی

مولاوردی: همکاری‌های تهران – پرتوریا در حوزه زنان و خانواده باید گسترش یابد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید تجارب مفید زنان در هر کشوری از سوی زنان در دیگر کشورها مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید دیپلماسی زنان در خدمت ارتقای توانمندی های زنان به کار گرفته شود.
کد خبر : 79593

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه در دیدار "یونگی نگما " همسر رییس جمهوری آفریقای جنوبی با اشاره به جایگاه رفیع نلسون ماندلا رهبر استقلال آفریقای جنوبی نزد ملت ایران، او را یکی از الگوی همه آزادی‌خواهان جهان خواند و گفت: ایران از ابتدا با کنگره ملی آفریقای جنوبی روابط خوبی داشت و با استقرار نظام جدید آفریقای جنوبی در دوره پس از آپارتاید نیز روابط دو کشور همواره رو به گسترش بوده است.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: روابط ایران و آفریقای جنوبی به عنوان دو قدرت منطقه‌ای همواره حائز اهمیت زیادی بوده و دو کشور با توجه به اشتراکات فرهنگی، زمینه‌های مستعدی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه زنان و خانواده با یکدیگر دارند.


مولاوردی اظهار کرد: زنان ایرانی در دوران 37 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجارب مفیدی در زمینه‌های علمی، بهداشتی و اجتماعی به دست آورده‌اند. زنان آفریقای جنوبی نیز با اتکا به تجارب دوران مبارزه با آپارتاید یقینا در دوره جدید دستاوردهای مفیدی داشته‌اند که تبادل این تجربیات و دستاوردها می‌تواند به بهبود و ارتقای وضعیت زنان در ایران و آفریقای جنوبی منتج شود.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با بیان اینکه در دولت یازدهم، تلاش جدیدی برای استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توانمندسازی زنان و استفاده از توانمندی‌های زنان در مسیر توسعه سامان یافته، تصریح کرد: در ایران برنامه‌های ارتقای توانمندی‌های زنان در عالی‌ترین سطح زیر نظر رئیس جمهوری و در معاونتی زیر نظر ایشان دنبال و اجرا می‌شود. از طریق این معاونت برنامه‌هایی برای توانمندسازی و حمایت از زنان در تمام سطح کشور طراحی و اجرا می‌شود.


«بونگی نگما» همسر رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از میهمان نوازی ایرانیان، گفت: زنان آفریقای جنوبی در دوران پس از آپارتاید به سرعت و به سختی در تلاشند تا موقعیت و جایگاه اجتماعی و فردی خود را ارتقا دهند.


وی، قدرتمند شدن زنان در جامعه را باعث قدرتمند و قوام یافتن جامعه دانست و اضافه کرد: از همین رو باید از همه ظرفیت‌ها برای توانمندسازی زنان بهره بگیریم و تمایل و آمادگی کامل داریم تا تجارب خود را با زنان ایرانی مبادله کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته