دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1395 - 08:43
دو خبر/

هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود با محوریت «مشکلات جوانان در فضای مجازی»

جلسه هم‌اندیشی ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود با محوریت «مشکلات جوانان در فضای مجازی» و در راستای توجه به اهمیت فضای مجازی در توسعه جوامع و برنامه ریزی برای شناسایی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های نوظهور در این حوزه برگزار شد.
کد خبر : 79589

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی قائمی استاد حوزه و دانشگاه در این جلسه با توجه به کارکرد فضای مجازی در زندگی امروزی، گفت: «نظر به ویژگی‌های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین فرصت، امکان و یا توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده‌اند.»


وی افزود: «آشنانبودن مناسب والدین با این فضا و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود و آنها بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت‌های مختلف در این فضا دسترسی یافته و بعضاً به دلیل ویژگی‌های سنی و شخصیتی و کنجکاوی‌های خود متأثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت شوند.»


قائمی ادامه داد: «این فضا می‌تواند زمینه ساز خطراتی در همه ابعاد زندگی باشد. فضای مجازی و اینترنت به رغم تمام کاربرد‌ها و کارکردهای مفید خود، آسیب‌های اجتماعی خاصی نیز دارد که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. تاثیر این آسیب‌ها به ویژه در نسل در حال رشد کشور حساستر بوده و دقت بیشتری را می‌طلبد.»


این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: «عده‌ای برای جلوگیری از آسیب‌هایی که فضای مجازی بر جوانان و نوجوانان دارد، منع استفاده از اینترنت را توصیه می‌کنند؛ اما به عقیده روان‌شناسان این روش اشتباه‌ترین گزینه در این باره است که می‌تواند به عاملی تحریک کننده در گرایش بیشتر فرزندان به استفاده از اینترنت شود.»


وی خاطرنشان کرد: «امروزه با ورود تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی در خانواده، خانواده ایرانی با مسائل و مشکلات عدیده‌ای روبه رو شده است. در بررسی وضعیت خانواده‌های ایرانی می‌توان چنین گفت که خانواده ایرانی در معرض تغییرات مهمی که ناشی از پیدایی و ورود تکنولوژی‌های جدید به حریم خانواده است، قرار دارند.»


برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور نامزدهای مجلس دهم در واحد دورود
به همت تشکل دانشجویی الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود مراسم پرسش و پاسخ دانشجویان با دو نامزد راه یافته به دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی این واحد برگزار شد.


این مراسم با هدف بیان اهداف و برنامه‌ها و پاسخ به سوالات دانشجویان حاضر در جلسه و تامین مشارکت حداکثری مردم در تعیین نماینده اصلح و آگاه‌سازی جامعه فرهیخته دانشگاهی با دیدگاه‌ها و برنامه‌های نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برپا شد.


در این جلسه علاوه بر بیان اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های کلان برای حوزه انتخابیه به سوالات دانشجویان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... پاسخ داده شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته