دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1395 - 11:35
آنا گزارش می‌دهد

اعتکاف در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی؛ از میهمانی در خانه خدا تا میزبانی شهدای گمنام

امسال هم به مانند سال‌های گذشته مراسم ویژه اعتکاف در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور پرشور دانشگاهیان و دانشجویان برگزار شد.
کد خبر : 79279

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اواسط فروردین 95 با ابلاغ بخشنامه‌ای به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های این دانشگاه را برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام کرد.


هاشمی درباره اقدامات اجرایی مورد نیاز در راستای برگزاری این مراسم اعلام کرد که تشکیل ستاد اعتکاف در استان، واحدها و مراکز دانشگاهی و همکاری لازم با ستادهای اعتکاف در سطح استان و شهرستان‌های مربوطه برای اجرای بهتر مراسم معنوی اعتکاف، استفاده از فضای معنوی مساجد دانشگاهی و همچنین مساجد خارج از دانشگاه جهت برگزاری مراسم، ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب جهت حضور دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، سایت‌ها و امور تبلیغاتی از جمله مواردی است که واحدها باید نسبت به آن اهتمام بورزند.


او برنامه‌های متنوع قرآنی، پخش تفسیر تصویری درس‌هایی از قرآن، اجرای تلاوت قرآن و اذان به صورت زنده از سوی دانشگاهیان، قرائت روزانه قرآن کریم قبل از برگزاری مراسم‌های رسمی، برگزای محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان دانشگاهی و کشوری و ... را از جمله برنامه‌های این مراسم اعلام کرد.


معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هم‌چنین برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی و عکس با موضوع اعتکاف، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی برگرفته از آثار حضرت امام خمینی(ره)، استاد شهید مطهری، دکتر بهشتی و صحیفه سجادیه، گرامی‌داشت مناسبت‌های ایام اعتکاف شامل ولادت حضرت علی(ع)، وفات حضرت زینب(س) و تهیه عکس و فیلم از مراحل اجرای مراسم در مساجد دانشگاهی و مساجد خارج از دانشگاه را از دیگر برنامه‌های این ستاد خواند.


واحدهای دانشگاهی نیز با آمادگی کامل این دستورالعمل را به اجرا گذاشتند و این برنامه معنوی با استقبال دانشگاهیان مواجه شد.


مراسم اعتکاف امسال به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات و با استقبال پرشور استادان، دانشجویان و کارمندان از ۲ اردیبهشت مصادف با ۱۳ رجب آغاز و تا ۴ اردیبهشت برابر با ۱۵ رجب در مسجد امام علی(ع) این واحد برقرار شد.


برای سومین سال متوالی مراسم معنوی و پربرکت اعتکاف با استقبال دانشجویان، استادان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود و در اعتکاف امسال نیز ۴۰۰ معتکف حضور داشته‌اند.


از آغاز مراسم اعتکاف، برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و مذهبی همچون برگزاری نشست‌های آزاداندیشی با موضوعات اسلامی، مسابقه کتابخوانی و سخنرانی شخصیت‌های علمی و مذهبی برجسته و... در مسجد امام علی(ع) برپا شد. در هر یک از روزهای اعتکاف، حدود ۲۰ حلقه فرهنگی در قالب گروه‌های محدود و با هدف ارزیابی و آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی با حضور کار‌شناسان این حوزه برگزار شد.


روز آخر همزمان با نماز ظهر و عصر و با هماهنگی صورت گرفته معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با ستاد جستجوی مفقودین، از پیکر پاک شهید گمنام دفاع مقدس، در محیطی معنوی و مملو از عطر اعتکاف با حضور معتکفان استقبال شد.


همزمان با سرتاسر میهن اسلامی، مراسم اعتکاف در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد. دانشجویان دختر دانشگاه آزاد گناباد همانند سنوات گذشته به استقبال از مراسم اعتکاف رفتند با این تفاوت که امسال میزبان همنوعان خود از مراکز آموزش عالی شهرستان نیز بودند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در حاشیه بازدید از محل اعتکاف دانشجویان با بیان اینکه انسان‌ها نیازمند این هستند که از نظر فکری و روحی خویشتن را پالایش کنند گفت: «یکی از ویژگی‌های سنت حسنه اعتکاف این است که معتکف به خود بیشتر می‌اندشد و این به خوداندیشیدن و یا‌‌ همان خودسازی به خدا‌شناسی بیشتر می‌رسد و از سوی دیگر اعتکاف یکی از مظاهر جامعه دینی و از جلوه‌های نشاط مذهبی است.»


دکتر مجتبی حسن‌زاده خاطرنشان کرد: «خداوند بزرگ را شاکریم که فرصتی داد تا امسال نیز همانند سنوات گذشته همپای دست‌های نیایشگر و قلب‌های رئوف و بی‌آلایش جوانانی باشیم که میهمان خوان با برکت باریتعالی بوده‌اند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد بیان کرد: «از جلوه‌های زیبای اعتکاف امسال این بود که دانشجویان مراکز اموزش عالی شهرستان فارغ از رشته و دانشگاه محل تحصیل، در کلاس درس مشترک سه روز بندگی خالص پروردگار شرکت کرده و همگی نمره ممتاز و بر‌تر را دریافت کردند.»


معاون فرهنگی اجتماعی واحد ورامین– پیشوا و قرچک از برگزاری باشکوه اعتکاف دانشجویی با حضور بیش از 60 دانشجو در این واحد دانشگاهی خبر داد.


حجت الاسلام سید احمد حسینی با توجه به اهمیت برگزاری این مراسم در فضای دانشگاه اظهار کرد: «احیای مراسم اعتکاف بدون شک یکی از برکات نظام مقدس ماست که در سالهای گذشته و از سوی مقام معظم رهبری روح تازه ای در کالبد این جریان دمیده شد و بحمدالله هر سال با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود.»


حسینی افزود: «تلاش ما این بود تا برنامه اعتکاف امسال برنامه ویژه و به یاد ماندنی برگزار شودکه بر این اساس برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی، معرفتی و اخلاقی با حضور استادان و مبلغان مجرب صورت پذیرفت. همچنین برگزاری نماز جماعت، مناجات و مرثیه خوانی از دیگر برنامه های برگزار شده در اعتکاف دانشجویی بود.»


وی اظهار کرد: «در آخرین روز از مراسم اعتکاف دانشجویی دکتر شیبانی رئیس واحد به اتفاق معاونان دانشگاه در نماز جماعت حضور یافتند و به رسم یادبود هدایایی به شرکت کنندگان اهدا شد.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از معتکف شدن ۲۵۰ دانشجوی دختر در مسجد حضرت مهدی(عج) دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داد.


حجت الاسلام محمد سلطانی از معتکف شدن 250 دانشجوی دختر دانشگاه‌ آزاد اسلامی مشهد در مسجد حضرت مهدی(عج) این دانشگاه خبر داد و گفت: «مراسم اعتکاف این دانشگاه از سحرگاه روز پنجشنبه 13 رجب شروع شده و تا اذان مغرب روز شنبه چهارم اردیبهشت مصادف با 15 رجب ادامه داشت.


وی با بیان اینکه برنامه های مختلفی در این مدت برای معتکفان برگزار شده است، افزود: «سخنرانی، مولودی خوانی و مداحی، برگزاری حقله‌های معرفت با حضور استادانی از آستان قدس رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از جمله این برنامه ها بود.»


سلطانی تلاوت قرآن با حضور استادان قرآنی، قرائت دعای عهد و دعای کمیل و مناجات را از دیگر برنامه هایی دانست که تاکنون انجام شده است و دعای ام داوود نیز امروز قرائت می شود.


رئیس واحد ایذه در مراسمی که به همت حوزه دانشجویی فرهنگی واحد در مسجد جواد الائمهٔ راسفند با حضور اعضای هیأت رئیسه و جمع کثیری از معتکفان برگزار شد، گفت: «ماه مبارک رجب ماه خدا، ماه رستگاری و ماه تمسک جستن به ریسمان الهی برای عروج و صعود به قلهٔ معنویت و تقرب به آفریدگار هستی و منشاء وجود لایزال الهی است.»


دکتر محمدوفا درویش‌پور گفت: «سفرهٔ ماه مبارک رجب به عنوان پربار‌ترین سفرهٔ رحمت الهی گسترانیده شده و همهٔ مومنین هم به این سفرهٔ پر برکت دعوت شده‌اند بنابراین خوش به سعادت آنان که بتوانند از این فرصت طلایی بهره‌مند شوند و بر این خوان الهی گرد آیند و بتواند از انعام این ماه مبارک استفاده کنند.»


معاون دانشجویی فرهنگی واحد ایذه هم گفت: «یکی از دلایل اعتکاف همیشه به یاد خدا بودن است و اگر عشق خدا را به خود درک کنیم به سمت او می‌رویم و عبد خدا می‌شویم.»


دکتر محمدرضا کمالی بانیانی گفت: «اعتکاف یعنی بندگی و یعنی عبد خدا شدن و کسانی که وارد مراسم اعتکاف می‌شوند مستجاب الدعوه‌اند.»


بیش از ۷۰ نفر ازدانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان درمراسم روحانی اعتکاف در مسجد ابوالفضل العباس (ع) و فاطمه الزهراء این شهرستان شرکت کردند.


معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی واحد رودان اعلام کرد: « تعداد بیش از ۷۰ نفر از دانشگاهیان خواهر و برادر در این همایش الهی ثبت نام و حضور یافته‌اند تا این فرصت را پیدا کنند که عاشقانه‌ترین ارتباط را با معبود یگانه خود در ۳ روز و ۳شب ایجاد کنند.»


مجیب صالحی با تاکید بر اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت: «اعتکاف شرایطی را برای دانشگاهیان فراهم می‌سازد تا با توشه معنوی و اعتقادی راسخ و ایمان و امیدی بیشتر خود را برای صحنه‌های مختلف آماده سازند.»


وی تصریح کرد: «مراسم اعتکاف امسال که با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد، برادران در مسجد ابوالفضل العباس (ع) و خواهران در مسجد فاطمه الزهراء بند میر حضور داشتند که از این جمع برادران ۳۶ نفر و خواهران ۳۵ نفر شرکت کردند.»


مراسم ملکوتی اعتکاف عطر خلوص می‌داد و تازگی، گویا تولدی دوباره یافته‌اند. روز آخر است، بوی خداحافظی می‌دهد و غم دوری. انگار این سه روز روزه داری حجی درونی بوده است و طواف به دور کعبه دل. احرام بسته‌اند به آینه وجود.


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان نیز به همراه سایر دانشجویان و مردم شهر در مراسم اعتکاف شرکت کردند و خود را به جریان تصفیه روح و قلب سپردند.


معاون فرهنگی دانشجویی واحد شیروان، گفت: «تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان واحد شیروان شرکت کردند که ۸۰ درصد آنها دختر و بقیه پسر بودند.»


رجب فخرائیان افزود: «واحد شیروان برای هزینه مراسم اعتکاف به دانشجویان کمک کرده و ۵۰ درصد هزینه را تقبل کرده است.»


مراسم معنوی اعتکاف ایام البیض ماه رجب همچون سال های گذشته و همزمان با سراسر کشور از 2تا 4 اردیبهشت، مصادف با 13 الی 15 رجب برای دومین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد.


این مراسم با حضور 280 تن از معتکفان خواهر و برادر دانشجو در مسجد الزهرا(س) واحد و برادران در مسجد شهید مطهری شهرستان علی آبادکتول برگزار شد.


دکتر علیرضا لادن مقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول با حضور در جمع معتکفان با توجه به برنامه های اجرا شده در روزهای ایام البیض در واحد علی آبادکتول ادامه داد: «در مراسم اعتکاف ایام البیض ماه رجب دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول با اجرای برنامه های سخنرانی مبلّغان دینی، برگزاری نماز جماعت، محفل انس با قرآن کریم، بیان احکام و مسائل شرعی و قرائت مناجات امیرالمومنین و دعای عهد برگزار شد.»


در آخرین روز از این مراسم معنوی لادن مقدم و معاونان و مدیران این واحد با حضور در مسجد الزهرا دانشگاه به گفت‌وگو با معتکفان نشستند و نحوه اعزام همه دانشجویان معتکف به مشهد مقدس به صورت مرحله‌ای مشخص شد و 13 تن از معتکفان به قید قرعه برای اعزام به کربلای معلا انتخاب شدند که تامین بودجه آن از منابع خیرین واحد پرداخت می شود.»


امسال نیز در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همچون سال‌های گذشته با استقبال چشمگیر دانشجویان برگزار شد. چند روز پیش از برگزاری این مراسم، رئیس و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل خرمشهر خلیج فارس در جلسه شورای فرهنگی تصویب کردند که همه شرایط و امکانات لازم برای حضور استادان و دانشجویان و کارمندان در مراسم معنوی و نورانی اعتکاف تهیه شود.


امسال همانند سنوات گذشته مراسم اعتکاف در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد که جمعی از دانشجویان و استادان در این مراسم حضور به هم رساندند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل خرمشهر خلیج فارس در بازدید حضور دانشجویان و استادان را در این مراسم مغتنم شمرد و گفت: «این حضور نشان می‌دهد که دانشجویان و استادان پی به ارزش اعتکاف برده‌اند و به خوبی می‌دانند که این فریضه معنوی تاثیر و تحولی عظیم و چشم گیر در مسیر زندگی آنان ایجاد خواهد کرد.»


دکتر مهدی بصیرت گفت: «در این زمان ۳ روزه برنامه‌های متنوع معنوی برای معتکفان عزیز در مسجد جامع در نظر گرفته شد که شامل سخنرانی، تشکیل حلقه معرفت، تبیین اعتکاف، تبیین مسائل و مبانی دینی، جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری نماز جماعات، افطاری و سحری بود.»


مراسم معنوی اعتکاف از روز پنج شنبه 2 اردیبهشت آغاز و تا 4 اردیبهشت در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران برگزار شد.


رصادق قاسمی ئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دهلران در این باره گفت: امسال نیز همزمان با سراسر کشور این مراسم با برگزاری برنامه های متنوع قرآنی، اجرای مسابقات کتابخوانی و خاطره نویسی، برگزاری محفل انس با قرآن، قرائت روزانه قرآن کریم، برگزاری نماز جماعت و .... همراه بود.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد طبق سنوات گذشته هم‌زمان با ایام البیض میزبان دانشجویان پسر معتک استان خراسان شمالی بود.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان شمالی با توجه به استقبال خوب دانشجویان از مراسم پرفیض اعتکاف اظهار کرد: « ۴۱۸ دانشجوی خواهر و برادر برای این مراسم باشکوه ثبت نام کردند.»


حجت الاسلام حسین یوسفی فر اظهار کرد: «امسال نیز مسجد امام رضا (ع) واحد بجنورد برای چهارمین بار متوالی از غروب چهارشنبه همزمان با شب میلاد امیرمومنان علی(ع) پذیرای میزبان ۱۲۶دانشجوی پسر معتکف استان خراسان شمالی بود و دانشجویان خواهر نیز در مسجد دانشکده علوم پزشکی بجنورد معتکف شدند.»


وی درباره برنامه‌های با شکوه این ضیافت معنوی گفت: «بیان احکام، قرائت دعای عهد، آموزش صحیح قرائت و نکات تجویدی قرائت نماز، کرسی تلاوت، جشن ولادت امیرالمومنین (ع)، دعای کمیل و ندبه، کرسی آزاداندیشی، سخنرانی، حلقه‌های معرفت و... از جمله برنامه‌های اجرا شده برای مراسم پر خیر و برکت اعتکاف از سیزدهم تا پانزدهم رجب، مصادف با دوم تا چهارم اردیبهشت‌ بود.»


مراسم معنوی اعتکاف توسط تشکل دانشجویی وصال و با حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در مسجد جامع شهداء شیراز برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، در آخرین روز این مراسم حجت الاسلام دکتر حمید محمودیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بین معتکفین تشکل دانشجویی وصال حضور یافت و از اعضای مجموعه تشکل وصال و همه کسانی که در برپایی و اجرای این برنامه بزرگ معنوی تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.


محمودیان با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س)داشتند و تسلیت وفات آن بزرگوار و مصائبی که اون بانوی بزرگوار کشیدند پرداختند و در جمع معتکفین با تمسک به روایتی از امام جواد (ع) به ضرورت حضور انسان در مراسم معنوی و خلوت کردن با خود و خداوند و دعا پرداختند و بیان کردند:« که در همه ادیان به داشتن ارتباط معنوی با خداوند توجه می شود و آیات و روایات و سیره ی عملی معصومین در این زمینه برای ما بسیار راهگشاست.»


علی نوروزی، دبیر تشکل دانشجویی وصال از دیگر برنامه های برگزار شده در این اعتکاف دانشجویی را پخش مستند 33 سال سکوت، تشکیل حلقه مطالعاتی طرح کلی اندیشه‌های اسلامی، برگزاری جلسه جایگاه معماری و شهرسازی اسلامی در تمدن نوین اسلامی و گردهمایی دبیران تشکل‌های دانشجویی حاضر در اعتکاف عنوان کرد و خواستار مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان در مراسم‌های بعدی اعتکاف شد.


همزمان با ایام پر فضیلت ماه رجب، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام از شرکت 75 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.


نصرت اله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا افزود: «در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی برای بهره گیری از این ظرفیت، اقدام به تشکیل ستاد اعتکاف کرد و تمام تمهیدات لازم برای حضور دانشجویان، استادان و کارکنان در این مراسم فراهم شد.»


حیدری افزود: «امسال در واحد ایلام 75 نفر شرکت کردند و برنامه های متنوعی مانند تلاوت قرآن، تفسیر سوره مبارکه حجرات و برنامه های فرهنگی و معنوی دیگر اجرا شد.»


به همت و میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اعتکاف دانشگاهیان خواهر در واحد تبریز برگزار شد.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: «میزبان اعتکاف دانشگاهیان خواهر دانشگاه‌های تبریز در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و میزبانی برادران دانشگاهی در مسجد دانشگاه تبریز بود.»


حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی افزود: «تعداد ثبت نام کنندگان خواهر در مراسم معنوی اعتکاف ۳۵۰ نفر بود که ۸۵ نفر از این تعداد از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: «ثبت نام‌ اعتکاف از اوایل اسفند سال ۹۴ آغاز شد و در اعتکاف امسال در بخش خواهران بیش از ۲۰۰ نفر و در بخش برادران بیش از ۱۵۰ نفر شرکت کردند.»


حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: «مراسم پرفیض اعتکاف به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر و با همکاری حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی و مشارکت تشکل‌های اسلامی سیاسی، هیات‌های مذهبی دانشجویی واحد بوشهر برگزار شد.»


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از استقبال پرشور دانشجویان این دانشگاه برای شرکت در مراسم اعتکاف افزود: «مضامین برنامه‌های در نظر گرفته شده در اعتکاف امسال، شامل برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و معنوی بود.»


وی ادامه داد: «قرعه کشی سفر معنوی مشهد مقدس تنها گوشه‌ای از جوایز ارزنده در نظر گرفته شده است.»


بیش از 2120 نفر از دانشجویان خواهر و برادر سراسر دانشگاه‌های استان قم در مراسم معنوی اعتکاف سال 95 شرکت کردند.


امسال اعتکاف ویژه دانشجویان خواهر در مسجد جامع دانشگاه قم و ویژه برادران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد که تعداد 191 نفر از خواهران و تعداد 17 نفر از برادران دانشجوی واحد قم در این مراسم حضور داشتند.


در مراسم اعتکاف برنامه های متنوع قرآنی شامل پخش تیزر درس هایی از قرآن، اجرای تلاوت قرآن به صورت روزانه، برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مطرح و استفاده از فضای معنوی اعتکاف در برگزاری میزگردهای دانشجویی و جلسات پرسش و پاسخ در قالب کرسی های آزاداندیشی، گرامیداشت مناسبت های ایام اعتکاف وجشن میلاد حضرت علی (ع)، جلسه پرسش و پاسخ با استادان جامعه الزهرا اجرا شد.»


مراسم اعتکاف دانشجویی شهرستان بندرعباس با حضور 180 دانشجوی پسر از دانشگاه های مختلف این شهرستان در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس آغاز شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس، پایگاه های تخصیص داده شده به مراسم اعتکاف دانشجویی را سه پایگاه اعلام کرد و گفت: «با توجه به جمعیت بالای دانشجویی، دانشجویان پسر سراسر دانشگاه های بندرعباس در مسجد این واحد دانشگاهی و خواهران نیز در دو مسجد دانشگاه هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی معتکف شدند.»


داود افخمی تبا افزود: «در این مدت برنامه های متنوع معنوی برای معتکفان در نظر گرفته شد که برنامه های سخنرانی، تشکیل حلقه معرفت، تبیین اعتکاف، تبیین مسائل و مبانی دینی، جلسات پرسش و پاسخ،نماز جماعات، افطاری و سحری و در پایان قرائت یادمان اعتکاف انجام شد.


دبیر ستاد اعتکاف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: «اعتکاف نقش برجسته‌ای در سازندگی، روح و روان و تربیت و اخلاق انسان دارد.»


یاسر امیرسرداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تأکید بر اینکه اعتکاف نقش برجسته‌ای در سازندگی، روح و روان و تربیت و اخلاق انسان دارد، افزود: «نباید در اعتکاف هدف اصلی را که تربیت و تهذیب نفس است فراموش کرد، بنابراین باید در این زمینه هدایت صحیح و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.»


وی گفت: «در این زمینه نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد میزبان 220 دانشجوی معتکف بود که از این تعداد 170 نفر زن و 50 نفر مرد بودند.»


امیرسرداری یادآور شد: «مراسم معنوی اعتکاف ویژه معتکفان زن در مسجد بقیة الله الاعظم (عج) واحد بروجرد و دانشجویان مرد، امسال در مسجد چهارده معصوم(ع) در داخل شهر با دانشجویان دانشگاه آیت الله بروجردی مشترکاً برگزار شد.»


دبیر ستاد اعتکاف واحد بروجرد پذیرایی از معتکفان ، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، از جمله حلقه های معرفتی، احکام، قرائت زیارت نامه ها و ادعیه، مولودی خوانی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه، چاپ ویژه نامه اعتکاف، برگزاری مسابقه و انجام مراسم امٌ داود را از برنامه های اعتکاف عنوان کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با توجه به برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد النبی (ص) واحد زاهدان، حضور چشم‏گیر و اشتیاق جوانان و دانشجویان برای حضور در مراسم مذهبی را قابل قدردانی دانست.


دکتر امین‎رضا کمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با تشکر از حوزه‎ معاونت فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی برای برگزاری مراسم اعتکاف در واحد زاهدان، عنوان کرد: «در این مراسم برنامه‎های مفید و ارزشمندی برگزار شد و دانشجویان حاضر در مراسم از برنامه‎های معنوی مطلوبی بهره‎مند بودند.»


این مسئول با توجه به حضور بیش از 300 دانشجو در مسجد النبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از جمله برنامه‎های مراسم اعتکاف را برگزاری حلقه‎های صالحین عنوان کرد و افزود: «سخنرانی‎های اجتماعی و مذهبی، آموزش روان‎خوانی، روخوانی و تفسیر قرآن، قرائت ادعیه و زیارات وارده از جمله زیارت عاشورا، زیارت امین‎الله، مناجات امیرالمومنین، کلاس سلامت روان، توزیع بسته‎های فرهنگی شامل ویژه نامه و مسابقه فرهنگی و و اعمال ام‎داوود از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.»


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال ۶ پایگاه اعتکاف دانشجویی در سطح استان فعال است، گفت: «بر خلاف موج رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی که حجم زیادی پیام‌های علیه دین و معنویت ارسال و ترویج می‌دهند، رشد چشمگیر گرایش جوانان نسبت به مسائل معنوی بیشتر شده است.»


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید حکمت‌الله هاشمی‌پور از معتکف شدن ۲۷۰ دانشجوی استان خبر داد و اظهار کرد:‌ «مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سایر پایگاه‌ها، مساجد کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد در مسجد دانشگاه آزاد واحد یاسوج برگزار شد.»


وی گفت: «امسال تعداد زیادی از دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کردند، به طوری که در مسجد دانشگاه آزاد یاسوج با ظرفیت ۸۰ نفر، ۱۰۰ نفر را پذیریش کردیم.»


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به برنامه‌های اعتکاف، گفت: «دعا، نماز جماعت صبح، ظهر و شب، دعای ندبه، دعای توسل، بیان احکام بعد از نماز جماعت، سخنرانی و مداحی از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف در مسجد دانشگاه آزاد یاسوج بود.»


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد اردبیل از برگزاری باشکوه، منظم و با عظمت مراسم معنوی اعتکاف در واحد اردبیل خبر داد.


فاطمه شیخلوند گفت: «تعداد ۱۵۰ نفر خواهر در مسجد دانشگاه و تعداد ۵۰ نفر از دانشجویان برادر در مسجدهای شهر معتکف شده بودند.»


وی افزود: «امسال با توجه ویژه رئیس واحد اردبیل، این مراسم باشکوه‌تر از سالهای گذشته و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان معتکف برگزار شد.»


شیخلوند تواضع، فروتنی، تقویت اراده، دوری از گناه و زشتی‌ها، انس با خوبیهاو طلب حجت الهی را از جمله آثار دنیوی و اخروی اعتکاف برشمرد و گفت: «یکی از بهترین و ارزشمند‌ترین پایگاه‌ها در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان در بین جوانان برگزاری باشکوه سنت حسنه اعتکاف است و استقبال گسترده از مراسم معنوی اعتکاف، پاسخی قاطع بر یاوه گویانی است که می‌خواهند نسل جدید جامعه را بریده از دین و انقلاب جلوه دهند ولی نمی‌دانند نسلی که به تعبیر مقام معظم رهبری، برخوردار از معرفت دینی بالا و ایمان عمیق است از این تصورات آن‌ها، مبرّا است.»


وی از اهم برنامه‌های برگزار شده در این مراسم روح افزا، برگزاری نماز جماعت یومیه، قرائت رکعتی نماز عشق، برگزاری مراسم میلادیه به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع)، مراسم حزب خوانی به همراه قرائت مناجات محبین از صحیفه سجادیه، جلسه پرسش و پاسخ و تفسیر نهج البلاغه، برگزاری دعای کمیل، دعای توسل و دعای عهد، مشاوره طب سنتی، برگزاری حلقه معرفت، جلسه پرسش و پاسخ احکام را نام برد.


با حضور تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا مراسم معنوی اعتکاف با شعار 72 ساعت از ملک تا ملکوت در مسجد و حسینه انصار المهدی دانشگاه برگزار شد.


معاون دانشجوئی، فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت:« مراسم معنوی اعتکاف با هدف خودسازی و محاسبه نفس با حضور 60 نفر از دانشجویان این دانشگاه همزمان با سالروز فرخنده میلاد مولای متقیان و ایام البیض به مدت سه روز برگزار شد»


دکتر عبدالرضا باقی با بیان اینکه انسان همواره به دنبال سعادت و کمال است و نیاش با معبود بخشی از این نیاز را تامین می کند اظهار کرد«برنامه های فرهنگی و مذهبی جامعی شامل سخنرانی، حلقه های معرفتی و بصیرتی، تلاوت 6 دور کلام الله مجید، قرائت ادعیه های ایام البیض به مدت سه روز از سوی دانشجویان معتکف برگزار شد»


مدیر گروه معارف اسلامی این دانشگاه افزود: « ستاد برگزاری اعتکاف دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با استفاده از تجربه چند سال گذشته این مراسم در مسجد دانشگاه در نظر دارد برنامه های متنوع فرهنگی جامع تری برای معتکف شدن جوانان دانشجو که عنایت خاص خداوند به همراه آینده ای سرشار از معنویت و نور الهی برای آنان در پی دارد را برای سالهای آینده ترسیم کند.»


مسئول دفتر فرهنگ واحد تویسرکان گفت: «با هماهنگی معاونت دانشجویی فرهنگی واحد تویسرکان تعداد ۶۰ نفر از داشجویان که تقریباً حدود یک ششم جمعیت معتکف شهرستان را به خود اختصاص داده بودند در مسجد جامع تویسرکان معتکف شدند.»


حجت‌الاسلام بت شکن اظهار کرد: «مراسم معنوی اعتکاف ویژه معتکفین امسال هم همانند هر سال در داخل شهر و در مسجد جامع با دیگر معتکفین برگزار شد.»


وی یادآور شد: «در دو هفته گذشته نسبت به تشکیل ستاد اعتکاف، برنامه ریزی و تبلیغات و ثبت نام اقدام شد و پذیرش از روز چهارشنبه ۱۲ رجب آغاز و بعد از نماز مغرب و عشاء روز شنبه ۱۵ رجب پایان یافت.»


مسئول دفتر فرنگ واحد تویسرکان، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، از جمله حلقه‌های معرفتی، احکام، قرائت زیارت نامه‌ها و ادعیه، مولودی خوانی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه، را از برنامه‌های اعتکاف عنوان کرد.


مراسم اعتکاف امسال با استقبال پرشور دانشجویان از ۲ اردیبهشت مصادف با ۱۳ رجب آغاز و تا ۴ اردیبهشت برابر با ۱۵ رجب در مسجد امام حسین این واحد ارومیه برگزار شد.


به مانند هرسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه میزبان پرشور دانشجویان دختر برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بود و پسران نیز در مسجد امام صادق (ع) شهرستان ارومیه معتکف شدند.


مراسم اعتکاف با برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و مذهبی همچون برگزاری نشست‌های آزاداندیشی با موضوعات اسلامی و سخنرانی شخصیت‌های مذهبی برجسته در مسجد امام حسین (ع) برپا شد.


در روز آخر اعتکاف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجانغربی و حجت الاسلام میرزایی مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با حضور در جمع دانشجویان معتکف با معتکفان هم نوا شدند.


دکتر عزیز جوان‌پور با ابراز خرسندی از حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف با توجه به ثمرات اعتکاف گفت: «اعتکاف زمان مناسبی برای تطهیر و تزکیه نفس از دام‌های شیطان است است و پلی برای ملاقات با خداوند است.»


میرزایی درباره آثار و برکات ماه رجب و مراسم معنوی اعتکاف گفت: «ماه رجب از جمله ماه‌هایی است که فضیلت و ارزش بسیار دارد و در روایات بسیاری به این فضیلت‌ها توجه شده است.»


مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی به منظور تقویت معرفت اعتقادی دانشجویان، در مسجد پیامبر اعظم (ص) واحد دانشگاهی کرج با حضور بیش از ۲۰۰ نفر برگزار شد.


در این مراسم معنوی که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج برگزار شد، با حضور سخنرانانی از حوزه و دانشگاه، دانشجویان با موضوعات متنوع فرهنگی اعم از: مشاوره مذهبی و احکام، مشاوره انفرادی وگروهی، منزلت و مقام حضرت علی (ع)، اخلاق نیکو از منظر حضرت زینب (س) آشنا شدند.


از دیگر برنامه‌های این اعتکاف می‌توان به سخنرانی حجت الاسلام فرید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج در مورد فلسفه، جایگاه و اهمیت اعتکاف در جامعه و آثار و برکات آن، ایمان و مراتب آن و مداومت و نگهداری معنویات مکتسبه معتکف، سخنرانی حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد در مورد جایگاه حضرت زینب (س) و اعتکاف و همچنین تفسیر دعای ماه رجب، جلسات پرسش و پاسخ، برای رفع شبهات عبادی و احکام و برگزاری ادعیه مذهبی مانند: دعای کمیل، ندبه و‌ ام داوود توجه می کند.


در مراسم اختتامیه اعتکاف به نفرات برگزیده مسابقه کتابخوانی جوایزی نفیس اهدا شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم از معتکف شدن 100 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم خبر داد.


دکتر بهروز بهروزنام گفت: «امسال تعداد زیادی از دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کردند که تعداد دانشجویان خواهر 70نفر بود.»


رئیس واحد جهرم گفت: «دعا، نماز جماعت صبح، ظهر و شب، دعای ندبه، دعای توسل، بیان احکام بعد از نماز جماعت، سخنرانی و مداحی، توزیع بسته های فرهنگی و مسابقات از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف دانشجویی در مسجد حضرت علی (ع) بود .»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: «روز پنجشنبه، جمعه، شنبه مورخ دوم، سوم، و چهارم اردیبهشت سال جاری مراسم اعتکاف در مسجد پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس به برکت فضائل الهی پایان یافت.


حسین حسن پور اظهار کرد: «برپایی نماز جماعت، سخنرانی، تشکیل حلقه‌های معرفت– تشکیل حلقه صالحین تلاوت روزانه قرآن کریم، برپایی نشست با موضوع احکام، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و توزیع بسته‌های فرهنگی از برنامه‌های اعتکاف واحد شهرقدس بود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس افزود: «برگزاری مراسم باشکوه محفل انس با قرآن کریم به همراه ضیافت افطاری با حضور معتکفین، قاریان بین اللمللی و حافظان قرآن کریم به مانند سنوات سالهای گذشته ازاهم برنامه‌های اعتکاف سال جاری بود. »


این مسئول خاطرنشان کرد: «آمادگی روحی افراد در ایام اعتکاف برای تاثیر پذیری و حضور قلب در فعالیت‌های قرآنی در داخل مسجد و تلاش برای حضور درجمع فعالان فرهنگی مذهبی و استفاده از این میهمانی سراسر رحمت و برکت الهی و بهره برداری از ایام مناسک اعتکاف به منظور تکامل، نزدیکی و رسیدن به خداوند متعال از فعالیت‌های ویژه معتکفین است.


به مناسبت وفات حضرت زینب (ص) معتکفین روز جمعه سوم وشنبه چهارم اردیبهشت در مسجد پیامبر اعظم به عزاداری، سینه زنی، مرثیه خوانی ومداحی توسط مداحان اهل بیت پیامبر پرداختند اوج این عزاداری در ساعات پایانی مراسم شب شهادت حضرت زینب (ص) بود.


این مراسم معنوی در روز شنبه بعد از اذان مغرب و عشا با صرف افطار و شام به پایان رسید ومعتکفین با کوله باری از خاطرات معنوی سفر سه روزه اعتکاف به منازل خود بازگشتند.


مراسم پایانی اعتکاف بعد از سه شبانه روز دل کندن از دنیا و دل بستن به خالق خود با اهدای یک شاخه از سوی معاونت فرهنگی واحد کازرون بر گزار شد.


بیش از یکصد نفر از خواهران وجمعی از برادران شامل دانشجو، استاد و کارمند به مدت سه شبانه روز در مساجد سیدشهداء و مسجد جمعه (مسجد جوی) شهرستان برگزار شد.


مراسم پایانی اعتکاف بعد از افطارمتعکفین با حضورعلی اکبر عارف معاون فرهنگی دانشجویی واحد کازرون با اهدای شاخه‌های گل به تمامی متعکفین انجام شد.


در همین راستا خبرگزاری آنا با تعدادی از خواهران و برادران معتکف گفت‌وگو کرد، ابتدا یکی از خواهران گفت: «دانشجوی رشته معماری و ترم ۶ هستم و امسال برای اولین بار است در مراسم شرکت می‌کنم و خداوند را شاکرم که توفیق شرکت در مراسم اعتکاف را به من داده است.»


وی در پاسخ به سوالی هدف از شرکت در اعتکاف را دوری از گرفتاری‌های دنیوی عنوان کرد و گفت: «تمام سال را در اختیار دنیا هستیم و از خلوت با خدای خویش محروم بودیم و این را برای خودم بهترین فرصت می‌دانم.»


یکی دیگر از خواهران معتکف با بیان اینکه اعتکاف مانع آلودگی از گناه انسان می‌شود، اظهار کرد: «کاش زمان بیشتری در در اختیار داشتیم و بهره بیشتری می‌بردیم.»


وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی معنوی ایام اعتکاف ابراز رضایت کرد و گفت: «امسال بنسبت به سالهای قبل برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بیشتری وجود داشته است و بهتر بوده است.»


دانشجوی بعدی رشته بهداشت خودش را معرفی کرد و گفت: «سال اول است که درمراسم اعتکاف شرکت کردم و برای من بسیار تأثیرگذار بوده است و دیدگاهم نسبت به زندگی تغییرکرده است و آرزو دارم سال آینده بتوانم از فرصت فوق بهره کافی را ببرم.»


در ادامه با یکی از برادران کارمند معتکف گفنگو کردیم که هدف از شرکت در اعتعکاف را استفاده از فرصت معنوی در راستای ارتقای روحیه اسلامی ذکر کرد و با ابراز رضایت از برنامه‌های موجود گفت: «همه ساله شرکت می‌کنم و برنامه‌های ارائه شده جامع مفید و سازنده بوده است. »


در پایان یکی از دانشجویان ورودی ۹۴ رشته حقوق هدف از حضور در مراسم را قطع رابطه از دنیای خارج و نزدیکی با درون خود عنوان کرد و گفت: «برای اولین بار است که در برنامه اعتکاف دعوت شده است ولذت زیادی بردم، بسیار ارزشمند بوده و اگر در آینده زنده بودم حتماً شرکت می‌کنم.»


بر اساس سنت هرساله در ماه رجب معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی کهنوج مراسم اعتکاف ویژه دانشجویان خواهر را در مسجدالنبی (ص) واحد برگزار کرد.


علی اصغر پوربهزادی رئیس واحد کهنوج با بیان اینکه بیش از ۵۰ نفر در این مراسم معنوی و سنت حسنه شرکت کردند، گفت: «هدف از اعتکاف خود‌شناسی هرچه بیشتر انسان است و دانشگاه به عنوان مرکز اصلی رشد و پرورش جوانان باید برنامه‌هایی را در راستای دین‌شناسی، خدا‌شناسی و خود‌شناسی برگزار کند که اعتکاف بهترین و تاثیرگذار‌ترین آنها است.»


وی که در روز پایانی این مراسم در جمع دانشجویان حضور یافت بیان کرد: «دست از مسائل ظاهری برداشتن و تفکر و تامل در رابطه انسان با خداوند یکتا باعث اصلاح صحیح اخلاق و رفتار آدمی می‌شود و علاوه بر آثار اجتماعی دنیوی، انسان از برکات اخروی آن نیز بهره‌مند خواهد شد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در دیدار با دانشجویان معتکف این دانشگاه گفت: اعتکاف، پرورش دهنده روح و جسم انسان و تولدی دوباره است.


دکتر وحید خطیبی، حضور پرشور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر را در آیین معنوی اعتکاف ستود و افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگی، حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، مسابقات سراسری قرآن و عترت و آیین های دینی، بستر مناسبی را برای تشویق دانشجویان به سوی فعالیت‌های مذهبی فراهم نموده است.


خطیبی به آثار معنوی، فردی و اجتماعی اعتکاف تاکید کرد و گفت: انسان به دنبال سعادت و کمال است و آیین معنوی اعتکاف فرصتی مناسب برای رشد و تعالی معنوی به شمار می رود.


سفر معنوی عاکفان به شهرالطهور در روز‌های سپید


همزمان با ایام‌البیض دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با شور و نشاط معنوی خاصی در مسجد صاحب الزمان (عج) واحد ملایر و مسجد دانشگاه ملی با عرشیان کوی دوست همنشین شدند و رنگ و بوی زندگی را خدایی‌تر کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معتکفان در جمع صمیمی که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی همراه بود، با عبادت، تلاوت آیات قرآن کریم و ادعیه مخصوص از جمله ادعیه ماه رجب به دعا و نیایش پرداختند و با سفر معنوی و روحانی اعتکاف رجبیه فصل جدیدی را در سرنوشت خود رقم زدند.


دکتر داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز به همراه معاون دانشجویی و فرهنگی و برخی از اعضای هیات رئیسه با حضور در محل استقرار معتکفان از عوامل اجرایی و معتکفان قدردانی کرد.


مراسم اعتکاف دانشجویی پسران سراسر دانشگاه های شهرستان بندرعباس دیشب ، طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه در مسجد دانشگاه آزاد بندرعباس پایان یافت.


به گزارش خبرنگار آنا؛ اعتکاف دانشجویی که با حضور 180 دانشجو از دانشگاه های مختلف شهرستان بندرعباس با آغاز مراسم معتکف شدن در 13 رجب شکل گرفته بود ، دیشب با اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد دانشگاه آزاد بندرعباس پایان یافت.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس در این مراسم از اعتکاف به عنوان فرصتی ارزشمندبرای تمامی انسانها به خصوص جوانان یاد کرد و گفت: ماه رجب و اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا هر انسانی که در پیچ و خم های مادی دنیا غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگه دارد.


داوود افخمی تبا استقبال پرشور دانشجویان در اعتکاف دانشجویی را نشان از عزم راسخ مسئولان در نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی در دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با نگاه دین محوری ومشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی فضای معنوی مناسبی در دانشگاه ایجاد کند و راه را در این زمینه هموار سازد.


جانشین نماینده دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد بندرعباس نیز در این مراسم با تجلیل از معتکافان، بر ارزش های معنوی این مراسم تاکید کرد و گفت: بهره مندی از این ایام بدون شک نصیب هر شخصی نمی شود و دلهای پاک و نیت راستین شما، باعث بهره مندی و پیوند مستحکم بین شما و معبود شده است.


حجت‌الاسلام پاک نژاد ابراز امیدواری کرد که دانشجویان با شناخت بیشتر ابعاد معرفتی اعتکاف ، بر اجرای این فریضه دینی تاکید کرد و افزود: امید است در سالهای آینده با شناختی که شما عزیزان از این مراسم بدست آوردید و به طور حتم آن را به جامعه دانشگاهی انتشار می دهید بتوانیم شاهد استقبال بیشتر دانشجویان از این مراسم باشیم.


در پایان این مراسم نیز طبق روال هر سال از فعالان دانشجویی در برگزاری اعتکاف، برندگان مسابقات برگزار شده نیز تجلیل و قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته