دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نگرانی مدیرعامل ایران‌خودرو از تقدیم بازار خودروی داخلی به چینی‌ها

مدیرعامل ایران‌خودرو با تاکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی تولید خودرو در کشور گفت: اگر وضعیت تولید خودرو در کشور به همین شکل ادامه یابد، در آینده‌ای بسیار نزدیک بازار خودروی داخلی را دو دستی تقدیم چینی‌ها می‌کنیم.
کد خبر : 7859

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، هاشم یکه زارع در مراسم آغاز خط تولید وانت آریسان که صبح امروز در گروه صنعتی ایران خودروی تبریز برگزار شد با تاکید بر اینکه صنعت خودرو در هر کشوری موتور محرکه آن کشور است، گفت: با وجود نقاط ضعفی که در خودروسازی کشور وجود دارد، اما باید همه دست به دست هم بدهیم تا این ضعف‌ها را از بین ببریم و تولیداتی را متناسب باشان و منزلت مردم ایران روانه بازار کنیم.


وی افزود: باید به گونه‌ای تولید کنیم که تولیداتمان پس از صادرات به کشورهای دیگر موجب احساس غرور برای هر ایرانی در اقصی نقاط جهان شود.


مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه سال ۹۳ برای گروه صنعتی ایران‌خودرو سال خوبی بود، به افزایش یک و نیم برابری تولید خودرو در گروه صنعتی ایران‌خودروی تبریز اشاره کرد و گفت: با این افزایش میزان تولید خودرو در ایران خودروی تبریز به ۹۰ هزار دستگاه رسیده‌است.


مدیرعامل ایران خودرو همچنین به برنامه تولید سه میلیون دستگاه خودرو در کشور برای سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: سال گذشته سهم ایران خودرو از بازار داخلی ۳۷ درصد بود که امسال این سهم به ۵۴ درصد رسیده‌است.


وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا سهم ایران خودرو از بازار داخلی خودرو به ۶۰ درصد افزایش یابد، تصریح کرد: بر اساس این هدف‌گذاری از مجموع ۳ میلیون دستگاه خودرویی که قرار است در سال ۱۴۰۴ در کشور تولید شود، یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه آن سهم تولیدات ایران خودرو است.


او گفت: البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار شد رقم بسیار زیادی از این میزان تولید در گروه صنعتی ایران خودروی تبریز انجام شود.








یکه زارع با بیان اینکه در حال حاضر ایران خودرو با شرکت‌های پژو، رنو و سوزوکی همکاری و مشارکت در تولید دارد، تصریح کرد: قرار است به زودی یک شرکت خودروساز خوب اروپایی نیز به جمع شرکت‌های همکار با ایران خودرو اضافه شود

یکه زارع همچنین با تاکید بر اینکه باید در کنار بالا بردن تیراژ خودرو به ارتقای کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش نیز توجه ویژه‌ای شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بخش زیادی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودروی تولید شده توسط ایران خودرو در سال ۱۴۰۴ بایستی صادر شود.


مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه بحث توسعه محصول یکی از برنامه‌های جدی و در دست انجام گروه صنعتی ایران خودرو است، تصریح کرد: حداقل سه محصول جدید تا دو سال و نیم دیگر با طراحی گروه صنعتی ایران خودرو به بازار عرضه می‌شود.


او با بیان اینکه در حال حاضر ایران خودرو با شرکت‌های پژو، رنو و سوزوکی همکاری و مشارکت در تولید دارد، تصریح کرد: قرار است به زودی یک شرکت خودروساز خوب اروپایی نیز به جمع شرکت‌های همکار با ایران خودرو اضافه شود.


وی ادامه داد: بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرویی که قرار است در سال ۱۴۰۴ تولید و به بازار عرضه شود حداکثر ۵۰ درصد با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام شود و ما بقی توسط شرکت ایران خودرو به مرحله تولید برسد.


به گفته یکه زارع طبق قراردادهای جدیدی که با شرکت خودروسازی پژو منعقد شده، قرار است کارخانه‌ای تاسیس شود که ۵۰ درصد آن با مشارکت و سرمایه‌گذاری ایران خودرو و ۵۰ درصد با مشارکت شرکت پژو انجام شود.


وی همچنین از تاسیس مرکز تحقیقات مشترک و تولید پلت‌فرمی مشترک با شرکت پژو خبر داد و گفت: بر اساس قرار داد منعقد شده ۳۰ درصد محصولات تولیدی این شرکت باید صادر شود و چنانچه میزان صادرات از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یابد، باید میزان فروش خودرو در بازار داخلی نیز کم شود.


او افزود: این به معنی آن است که بازار خودرو در داخل نیز با انجام این قرارداد به بازارهای خارجی و صادراتی گره خورده‌است.


مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر اینکه گروه صنعتی ایران خودرو، تولید خودرو با تیراژ بالا به صورت سی‌کی‌دی را فراموش کرده‌است، گفت: سال آینده موتور وانت آریسان در شرکت ایدن تبریز تولید خواهد شد و همچنین از اردیبهشت ماه سال آینده نصب تجهیزات رنگ در شرکت ایران خودروی تبریز شروع می‌شود.


وی همچنین از راه اندازی خط رنگ ایران خودروی تبریز در دی و بهمن ماه سال آینده خبر داد و گفت: در سال ۹۵ نیز بدنه خودرو‌ها به طول کامل در تبریز تولید خواهد شد.


وی با اشاره به برنامه‌های توسعه برای شرکت ایران خودروی تبریز گفت: در سال‌های آینده با راه اندازی مرکز تحقیقات گیربکس در شرکت چرخش‌گر، شاهد تولید گیربکس‌های کاملا به روز در تبریز خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته