دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1395 - 08:41
در گفت‌وگو با آنا

فرهاد قائمی: مقایسه لوزانو با ولاسکو درست نیست/ رسیدن به المپیک دست خودمان است

ملی‌پوش والیبال ایران گفت: باید در طول 10 روز هفت بازی انجام دهیم و لوزانو چاره‌ای ندارد با تمرینات زیاد تیمش را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده کند.
کد خبر : 78570

فرهاد قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص تمرینات سخت و دشواری که رائول لوزانو برای ملی‌پوشان درنظر گرفته و به اعتقاد کارشناسان این تمرینات سخت‌تر از تمرینات ولاسکو و کواچ است، گفت: «هر مربی با شیوه خاص خودش تیمش را می‌سازد و به نظرم چنین مقایسه‌ای درست نیست. لوزانو مربی باتجربه‌ای است و متعهد شده تا تیمش را راهی المپیک کند. بنابراین آن طور که به نظرش تیمش را می‌تواند آماده بازی‌های انتخابی المپیک کند، تمرین می‌دهد.»


وی ادامه داد: «ما روزی دو نوبت تمرین می‌کنیم و در دو روز آخر هفته هم به ریکاوری و استراحت می‌پردازیم. تمامی امکاناتی که برای صعود به المپیک نیاز داریم الان آماده و مهیا شده و این بازیکنان هستند که باید به سطحی برسند که راه صعود به المپیک را در ژاپن فراهم کنند. در این میان پیش آمده که بازیکنی با مصدومیتی جزئی روبه‌رو شود اما آن‌قدر این مصدومیت سخت نبوده که او مسابقات پیش رو را از دست بدهد. ما کار مهمی را باید انجام دهیم و امیدوارم هیچ کدام از ملی پوشان دچار مصدومیت حادی نشوند تا با بهترین ترکیب راهی ژاپن شویم.»


دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال با اشاره به آماده‌تر شدن ملی‌پوشان نسبت به دوره‌های گذشته بیان کرد: «حس می‌کنم که همه بچه‌ها در آمادگی بالاتری قرار دارند و بارها دیدم ضرباتی به توپ می‌زنند که پیش از این کمتر دیده بودم. برخی از بچه‌ها این موضوع را به خودم هم گفتند که بهتر از قبل شده‌ام و به نظرم این پیشرفت نسبی حاصل تمرینات سختی است که لوزانو برای تیم ملی در نظر گرفته است. وی با ایجاد دو تیم «الف» و «ب» رقابت بسیار خوبی بین 24 بازیکن دعوت شده به وجود آورده و این موضوع موجب شده تا بچه‌ها با انگیزه بیشتری تمرینات را دنبال کنند که به همین خاطر هم پیشرفت محسوسی در میان تمامی ملی‌پوشان دیده می‌شود.»


وی یادآور شد: «ما باید در طول 10 روز هفت بازی سخت و پرفشار در ژاپن برگزار کنیم و مسلما دیدار با تیم هایی که همگی حداکثر تلاش خود را می‌کنند که المپیکی شوند کار بسیار سخت و دشواری است. این بازی‌های مهم و طاقت‌فرسا نیاز به انرژی مضاعفی دارد که با تمرینات سختی که دنبال می‌کنیم رسیدن به آمادگی 100درصد را قطعی می‌کند.»


قائمی در واکنش به این موضوع که در زمان کواچ کمتر به او بازی می‌رسید و به نظرش لوزانو نیز همین برخورد را با او می‌کند یا اینکه همانند ولاسکو به او بیشتر بازی می‌دهد، تصریح کرد: «رسیدن به المپیک مهم‌تر از این است که کدام بازیکن برای تیم بیشتر بازی می‌کند. قطعا هر مربی حاضر در ژاپن دوست دارد تیمش را راهی المپیک کند و لوزانو هم به بازیکنانی بیشتر فرصت بازی می‌دهد که به تیمش کمک بیشتری کنند. ضمن اینکه فشار بازی‌ها بالاست و قطعا نیاز می‌شود که همه بازیکنان به صورت متناوب در خدمت تیم ملی والیبال باشند. من به شخصه ترجیح می‌دهم اگر از نظر لوزانو بازیکنان دیگری که هم پستی‌ام هستند آماده‌تر باشند آنها بازی کنند تا تیم ملی صعودش را به المپیک قطعی کند.»


وی در پایان در پاسخ به این سوال که ایران قدرت اول آسیاست و در رقابت‌های انتخابی المپیک در ژاپن بهترین تیم آسیایی صعود می‌کند، عنوان کرد: «ما چهار سال پیش فرصت حضور در المپیک را از دست دادیم و این بار می‌خواهیم راهی المپیک شویم. پس باید حساب‌شده عمل کنیم و از تجربه‌ای که پیش از این داشتیم نهایت استفاده را ببریم. رقابت‌ها به صورت دوره‌ای است و هیچ تضمینی وجود ندارد که ما از پس حریفان آسیایی خود بربیاییم. چه بسا پیروزی بر آنها و شکست برابر چند رقیب دیگر نیز حکم به عدم صعود ایران بدهد. پس به همه حریفان نگاه جدی داریم و در جریان مسابقه ثابت می‌کنیم، تیم برتر آسیا هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته