دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 16:19

«فرهیخت»، نخستین استارتاپ دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در معرفی دانشجویان موفق رونمایی شد

گروه استارتاپ «فرهیخت» به عنوان یکی از واحدهای فناور مرکز رشد واحد پرند با ارائه طرح دانشگاه آنلاین با حمایت‌های دکتر سعید ذاکربستان آباد معاون پژوهش و دکتر جمشید سلطانی نبی‌پور مدیر مرکز رشد بعد از گذراندن دوره سه ماهه پیش‌رشد، نمونه طرح خود را به صورت آزمایشی در دانشگاه پرند رونمایی کرد.
کد خبر : 78482

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ذاکر بستان آباد هدف از برگزاری این رویداد را نزدیک کردن کارآفرینان موفق در حوزه فناوری اطلاعات کشور در راستای شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، ترغیب دانشجویان به طرح ایده‌های نوآورانه و فناورانه، ایجاد یک تجربه برای توسعه ایده و تبدیل آن به محصول و همچنین ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و اشاعه انجام کارِ گروهی دانست.


معلون پژوهش و فناوری واحد پرند با بیان اینکه فعالیت استارتاپ‌های ایرانی امروزه مورد توجه سرمایه گذاران و کمک به اقتصاد کشور است، گفت: «این برنامه جهانی تا به حال در بیشتر شهرهای جهان بر‌گزار شده و بدین طریق شبکه‌ای از مشتاقان کارآفرینی ایجاد شده است. اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد، عملیاتی کردن مجازی ایده‌های برگزیده با رعایت اصول کسب و کار است.»


این طرح با پشتیبانی همایش ملی زیست مولکولی که در دی سال ۱۳۹۴ در واحد دانشگاهی پرند برگزار شد، توانست خود را به کادر اجرایی دانشگاه، دانشجویان و عوامل همایش معرفی و محصولات اولیه خود را به دانشگاه ارائه کند.


«فرهیخت» دانشگاه آنلاین است و دوره‌های آموزشی آنلاین برگزار می‌کند و هزاران دانشجو از این ایده استارتاپی روزانه بازدید می‌کنند و آموزش‌های تکمیلی درس خودشان را به جای حضور فیزیکی در کلاس درس در فضای مجازی می‌گذرانند.


فرهیخت، فیلم‌های آموزشی روی سایت قرار می‌دهد و با یک روش جالب روی فیلم‌ها برچسب می‌زند تا کاربران دیگر کپی رایت آن را نیز رعایت کنند.


ذاکر با آرزوی موفقیت، از همه دانشجویان درخواست کرد که ایده‌ها و نظر خود را به این مرکز ارائه دهند تا با حمایت‌های دانشگاه طرح خود را به عنوان برند تجاری ثبت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته