دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 12:43

جنبش انصارالله یمن برای شرکت در مذاکرات کویت شرط گذاشت

درحالی که قرار است مذاکرات صلح یمن امروز دوشنبه در کویت آغاز شود هیات صنعاء مشارکت خود در مذاکرات را مشروط به توقف حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان کرده است.
کد خبر : 78396

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه خبری المیادین، در سایه آتش‌بس برقرار شده در یمن، مذاکرات صلح امروز دوشنبه در کویت و با نظارت سازمان ملل متحد آغاز می‌شود.


درحالی که قرار بود هیات مذاکره‌‌کننده صنعاء (جنبش انصارالله و هیئت علی عبدالله صالح) برای شرکت در این مذاکرات به کویت بروند، منابع آگاه یمنی اعلام کردند که این هیات مشارکت خود را در مذاکرات را به توقف حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان مشروط کرده است.


منابع آگاه گفتند: «هیات صنعاء از اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل متحد به یمن خواسته است دستور کار واضحی را برای مذاکرات کویت پیش از آغاز آن ارائه کند.»


از سوی دیگر محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای در کاربری فیسبوکش نوشت: «جنبش انصارالله 30 اسیر را از عربستان تحویل گرفته است که 14 نفر از آن‌ها در جبهه‌های داخلی اسیر و 16 نفر نیز درباره موضوعات دیگر بازداشت شده بودند.»


همچنین حزب کنگره سراسری مردمی به رهبری علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق یمن حمایت خود را از مذاکرات صلح در کویت اعلام کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته