دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 16:30

لبنان: اولاند در تعیین مرز دریایی با اسرائیل کمک کند

رئیس پارلمان لبنان در سفر رئیس‌جمهوری فرانسه به بیروت از وی درخواست کرد تا به لبنان در ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل کمک کند.
کد خبر : 78255

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از روزنامه المستقبل، فرانسوا اولاند روز گذشته (شنبه) برای انجام سفری منطقه‌ای وارد لبنان شد. از آنجا که لبنان حدود دو سال است رئیس‌جمهوری ندارد، در این سفر از اولاند استقبال و ضیافت رسمی ترتیب داده نشد.


منابعی که نامشان فاش نشده است، اعلام کردند: «نبیه بری در دیدار با اولاند از وی خواست در مسیر ترسیم مرزهای دریایی و حفاظت از ثروت‌های نفتی لبنان به‌ویژه در مقابل برخی تهدیدات شرکت‌های جهان ازجمله توتال فرانسه به بیروت کمک کند.»


بری، اوضاعی را که اسرائیل در منطقه پدید آورده است، نامناسب توصیف کرد و خواستار کاهش نقش آن در منطقه انحصاری اقتصادی شد.


از سوی دیگر منابع خبری لبنان اعلام کردند که نبیه بری و اولاند در دیدار با یکدیگر که در محل پارلمان برگزار شد، درباره تحولات منطقه و لبنان و روابط دوجانبه گفت‌وگو و تبادل‌نظر و سپس در کنفرانس مشترک خبری شرکت کردند.


نبیه بری در این کنفرانس خبری با ابراز خرسندی از میزبانی از رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که امیدواریم با انتخاب رئیس‌جمهوری لبنان مانند این استقبال در کاخ ریاست‌جمهوری(بعبدا) برگزار شود.


وی افزود: «با اولاند درباره موضوعات مختلف ازجمله هبه به ارتش لبنان، مرزهای دریایی لبنان و تجاوزهای اسرائیل گفت‌وگو کردیم.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته