دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1395 - 14:47

پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در راه است

منابع آگاه در دولت کره جنوبی گفتند، تحرکات رصد شده در اطراف سایت آزمایش هسته‌ای کره شمالی نشان می‌دهد این کشور احتمالا در چند هفته آینده پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام خواهد داد.
کد خبر : 78236

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت کره گفتند، بر اساس فعالیت‌هایی که در اطراف سایت آزمایش موشکی کره شمالی مشاهده شده، این کشور احتمالا در آینده نزدیک، یعنی قبل از کنگره حزب حاکم این کشور در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت)، پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام خواهد داد.


خبرهای منتشرشده از تحرکات جدید در کره شمالی نشان می‌دهد که پیونگ یانگ خود را برای یک آزمایش هسته‌ای جدید آماده می‌کند. این در حالی است که قرار است اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) کنگره حزب کارگران این کشور برگزار شود و کیم جون اون، رهبر کره شمالی در آن به ستایش از دستاوردهای خود در توسعه یک برنامه تسلیحاتی بپردازد.


مقامات و کارشناسان کره‌ای گفتند، احتمال اینکه کره شمالی پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را در چند هفته آینده انجام دهد افزایش یافته است زیرا رهبر کره شمالی آزمایش موشکی ناموفق روز جمعه را شکستی خجالت‌آور برای خود تلقی می‌کند.


خبرگزاری یونهاپ به نقل از چند مقام دولتی کره جنوبی نوشت: «میزان تردد خودروها، نیروی کار و تجهیزات (در اطراف سایت آزمایش هسته‌ای کره شمالی) در مقایسه با ماه گذشته اخیرا دو تا سه برابر افزایش یافته است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته