دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد

نیاز به تسهیلات16 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنعتی کوچک و متوسط

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 9 هزار واحد کوچک و متوسط مورد حمایت قرار خواهد گرفت، اعلام کرد: تکمیل دوهزار واحد نیمه تمام با 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز و 800 میلیارد تومان یارانه از اولویت‌های کاری است.
کد خبر : 77657

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران، علی یزدانی در جلسه‌ای که با استاندار چهارمحال و بختیاری داشت با بیان اینکه ۸۸ هزار واحد صنعتی در کشور داریم که ۸۰ هزار واحد آن صنایع کوچک هستند، عنوان کرد: ۹۲ درصد از صنایع کشور صنایع کوچک هستند که از این تعداد واحد صنعتی ۱۷ درصد آن تعطیل یا راکد است.


وی ضمن تاکید بر اینکه حمایت از صنایع کوچک باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: توسعه صنایع کوچک، حمایت و ایجاد زیرساخت‌ها از ماموریت‌های امسال ما خواهد بود.


یزدانی نبود دانش فنی و تکنولوژی، اختلاف شرکا، نبود بازاریابی مناسب و نبود نقدینگی را از مشکلات صنایع دانست و افزود: حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی، می‌طلبد که همه باهم حرکت کنیم و در کنار دولت نقش خودمان را هم ببینیم.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد: بانک توسعه صادرات مکلف شده است، بیش از ۷۰ درصد منابع خود را در راستای صادرات ارائه کند، این امکانی است که برای صنعتگران فراهم شده است.


وی به ایجاد اشتغال پایدار در صنایع اشاره کرد و گفت: ۴۲ درصد از اشتغال صنعتی کشور در شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک است که با آموزش آنها می‌توان به توسعه بیشتر صنایع کمک کرد چراکه آموزش یکی از کارهای اولویت‌دار برای بهبود وضعیت واحدهای کوچک است.


این مقام مسئول اتصال واحدهای کوچک به واحدهای بزرگ در قالب پیمانکاری‌های فرعی در رشته‌های تخصصی مرتبط برای تسهیل تولید را یکی از ماموریت‌های این سازمان در سال ۹۵ عنوان کرد و ادامه داد: تعامل با بانک‌ها و تشکیل خوشه‌های صنعتی از ماموریت‌های دیگر سازمان است.


وی درباره یارانه تولید و صادرات نیز عنوان کرد: در سال گذشته 50 میلیارد تومان یارانه صادراتی داشته‌ایم.


یزدانی تاکید کرد: چنانچه واحد‌هایی که بالای 50 درصد پیشرفت فیزکی دارند، مورد حمایت قرار گیرند و راه‌اندازی شود، 97 هزار شغل ایجاد خواهد شد.


وی بیان کرد: واحدهای کوچک اشتغال پایین‌تر از 50 نفر و واحدهای متوسط اشتغال بالای 50 نفر را ایجاد خواهد کرد.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در چهارمحال و بختیاری 238 واحد کوچک، 26 واحد متوسط و 53 طرح نیمه‌تمام وجود دارد.


وی خاطر نشان کرد: در استان چهار محال و بختیاری 399 واحد کوچک غیرفعال، 12 واحد متوسط و چهار واحد صنعتی بزرگ تعطیل شده است که لازم است، مشکلات آن‌ها بررسی و حل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته