دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نعمت‌زاده: 8 هزار واحد پلیمری و 12 هزار واحد تولیدی در صنایع تکمیلی پتروشیمی فعال هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت به روز نبودن فناوری روز جهان را مهم‌ترین مشکل صنایع میان‌دستی خوراک پتروشیمی‌های کشور دانست و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی در فضای پسابرجام در 3 سال آینده این کمبودها برطرف شود.
کد خبر : 77520

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران پلاست اظهار کرد: 8 هزار واحد تولیدی در بخش پلیمری کشور فعال هستند.


وی اظهار کرد: این واحدها در زمینه توسعه، طراحی، مهندسی، تست و آزمون‌ها، تشکیل آزمایشگاه‌های مرجع و به کارگیری هنرهای طراحی و زیبایی‌شناسی در ارائه محصولات کمبودهایی دارند که به دنبال رفع و برطرف کردن آنها هستند.


نعمت‌زاده تجمیع شرکت‌های کوچک با هدف تشکیل شرکت‌های بزرگتر برای رفع مشکلات تامین مالی و بازاریابی محصولات آنها را الزامی دانست و افزود: این وزارتخانه در تلاش است تا با عملی کردن برنامه‌های خود به رشد کمی و کیفی این شرکت‌ها کمک کرده و به توانمندی‌های آنها بیفزاید.


وی با بیان اینکه امروز بیشترین کمبودها در عرصه صنایع میان‌دستی پتروشیمی‌ها در زمینه خوراک آنهاست، خاطرنشان کرد: ما از فناوری‌های روز جهان برخوردار نیستیم و در سال‌های گذشته به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی در بخش فناوری صنعت پایین‌دستی پتروشیمی با کمبودهایی روبه‌روییم که باید ظرف 2 تا 3 سال آینده با لغو تحریم‌ها زنجیره ارزش افزوده در این صنایع را تکمیل کنیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت به روند روبه‌رشد صنایع تکمیلی و پایین‌دستی اشاره کرد و گفت: اکنون 12 هزار واحد تولیدی در صنایع تکمیلی پتروشیمی در حال فعالیت هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته