دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افخمی‌راد: ایتالیا جزو 10 کشور هدف صادراتی ایران در سال 93 بود

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ثبات در سیاست بازرگانی از اولویت‌های این سازمان است، تاکید کرد: در سال 93 ایتالیا جزو 10 کشور هدف صادراتی ایران بود.
کد خبر : 77389

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، ولی‌الله افخمی‌راد در همایش تجاری ایران و ایتالیا که با حضور نخست‌وزیر ایتالیا در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه ایتالیا در سال‌های تحریم ایران را ترک نکرده‌ است، گفت: توسعه روابط ایران و ایتالیا پس از رفع تحریم‌ها نیز در وضع مناسبی قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه ایتالیا در سال 93 جزو 10 کشور هدف صادراتی ایران بود و این روند در سال 94 نیز ادامه یافته است، تصریح کرد: امیدواریم در زمینه توسعه صنعتی که ایتالیا در آن تجربه خوبی دارد، امکان همکاری‌های مشترک بیشتری فراهم شود.


رئیس سازمان توسعه‌ تجارت خطای به تجار ایرانی تاکید کرد: توصیه ما این است که آنچه را می‌توانید به آن عمل کنید در قراردادها با کشورهای خارجی به امضا برسانید.


افخمی‌راد به موقعیت ایران در منطقه اشاره و اظهار کرد: ایران به لحاظ امنیتی کشوری آرام است و از نظر حقوقی نیز می‌تواند پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی باشد.


وی ادامه داد: ایران با توجه به بازار 80 میلیونی و همچنین دسترسی به بازار 400 میلیونی منطقه می‌تواند به عنوان هاب منطقه ایفای نقش کند.


این مقام مسئول با بیان اینکه ثبات در سیاست بازرگانی از اولویت‌های ماست، عنوان کرد: جهت‌گیری و وضع ضوابط و مقررات در حوزه تجارت خارجی در ایران بر مبنای حرکت به سمت اقتصاد بازار است.


افخمی‌راد افزود: اگر تغییراتی در ضوابط و مقررات بازرگانی صورت گیرد، تنها با هدف بهبود وضعیت و کاهش مداخله دولت و باز گذاشتن دست بخش خصوصی است.


رییس سازمان توسعه‌ تجارت با بیان اینکه بهبود فضای کسب‌و‌کار برای سرمایه‌گذاری ایرانیان و جذب سرمایه‌های خارجی از مسائل مورد توجه ما است، خاطرنشان کرد: الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی از جمله مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود و امیدواریم هرچه زودتر این موضوع اجرایی شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته