دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 14:32
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد؛

تدوین طرح کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران در نیمه نخست سال 95

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تدوین نهایی طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران در نیمه نخست سال 95 خبر داد و گفت: در 23 نقطه تهران امکان وقوع سیل و خسارت جانی و مالی وجود دارد.
کد خبر : 77164

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، صادقی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جریان دوست و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه زلزله مهم‌ترین مخاطره تهران محسوب می‌شود، اظهار کرد: در حال‌حاضر طرح کاهش خطرپذیری و سیلاب در شهر تهران در حال بررسی است و به زودی تقدیم شورای شهر تهران خواهد شد.


صادقی با بیان اینکه سیل تهران به آمادگی نیاز دارد و مقابله با آن یک کار فرابخشی است، توضیح داد: قسمتی از این کار مربوط به شهرداری است و به اذن کارشناسان امر شهرداری در این موضوع موفق بوده است.


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: طی بررسی‌های انجام شده میزان خطرپذیری شهر تهران طی مطالعات انجام شده در سال 2011 شهر تهران جزو 8 تا 10 کشور با موضوع ریسک بالای سیل ارزیابی شده است که در سال 2025 این ریسک افزایش پیدا می‌کند.


وی با اشاره به وقوع سیلاب‌ها در سال‌های اخیر در پایتخت اضافه کرد: در فروردین سال 91 سیل در مترو، در آبان 91 تخریب پل بزرگراه صدر و در سال گذشته سیل در محدوده کن و سولقان اتفاق افتاد.


صادقی اضافه کرد: در حال‌حاضر 23 نقطه با اولویت بالا در بحث سیلاب اصلاح شده است و برخی از شاخص‌ها در اولویت‌بندی مناطق بحرانی سیل در اولویت اول و مابقی در اولویت‌های دوم و سوم قرار دارند.


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه در 23 نقطه شهر تهران امکان وقوع سیل و خسارت جانی و مالی وجود دارد، عنوان کرد: حوزه معاونت خدمات شهری، فنی و عمرانی، سازمان مدیریت پیشگیری درخصوص بحث خطرپذیری فعال هستند و در این زمینه اقداماتی را انجام داده‌اند.


صادقی ادامه داد: در سال 87 طی هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری و دولت توافقنامه‌ای به مدت سه سال به امضا رسید که این توافقنامه از سال 87 تا 91 اجرا شد، اما از آن سال تا به امروز متوقف شده که در سال گذشته و با برگزاری جلسه مابین شهردار تهران و وزیر نیرو تاکید بر فعال‌سازی کمیسیون‌های این توافقنامه شد.


صادقی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای این توافقنامه تا سال 90 تعیین بستر و حریم رودخانه به وسعت 270 کیلومتر مربع بود که این موضوع به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران هم‌اکنون با هم‌اندیشی 13 نهاد در حال نهایی شدن است و پیش‌بینی می‌شود در 6 ماه ابتدایی سال 95 در اختیار شورای شهر تهران قرار گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: زلزله تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته