دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1395 - 11:01
در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد

چمران: مشکلات قانونی شورایاری‌ها برطرف شود/ طلایی: مدیریت شهری در محله‌ها باید از پایین به بالا باشد

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکلات قانونی حق و حقوق شورایاری‌ها باید برطرف شود، گفت: ما بارها در این زمینه مشکلاتی را داشتیم و این مشکلات به هیئت دولت کشیده شده است.
کد خبر : 77102

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،مرتضی طلایی در دویست و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش عملکرد از سوی دبیر دبیران شورایاری منطقه 7 با بیان اینکه رویکرد دوره چهارم شورای شهر تهران نسبت به سال‌های گذشته این است که به شورایاری‌ها جایگاه ویژه‌ای داده شود، اظهار کرد: شورایاری‌های محلات در امتداد شوراها قرار دارند و در واقع برای خدمت به مردم و نیاز سنجی آنها باید به رسمیت شناخته شوند و اگر حرفی را هم می‌زنند از روی انتقاد ما باید تحمل خود را بالا ببریم.


وی با بیان اینکه شهرداری نباید انتظارات شورایاران را از خود بالا ببرد، عنوان کرد: ما در هر سال برای شهرداری‌ها بودجه خاصی را در نظر می‌گیریم که شورایاری‌ها باید طبق برنامه و نظام برنامه‌ریزی مدیریت شهری از آن استفاده کنند.


به اعتقاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نظام برنامه‌ریزی مدیریت شهری در محله‌ها باید از پایین به بالا باشد.


به گفته طلایی یکی از بزرگترین مشکلات منطقه 7 نبود سرویس بهداشتی به تعداد کافی در میدان هفت تیر است.


چمران: مسائل قانونی شورایاری‌ها باید حل شود


در ادامه مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به طلایی در خصوص جایگاه شورایاری‌ها توضیح داد: مسائل قانونی شورایاری‌ها را باید حل کنیم. ما در این زمینه با سه وزیر مشکلاتی را داشتیم و هر دفعه این مشکلات به هیئت دولت کشیده شد و در آخرین بحث مشکلات ما با همکاری شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان برطرف شد. باید آیین‌نامه‌ای در این زمینه به تصویب برسد.


وی در خصوص برنامه‌ریزی از پایین به بالا در مدیریت شهری اضافه کرد: شهرداری‌ها باید به هنگام تخصیص بودجه از شورایاری‌ها نظر بگیرند به همین منظور تصمیم داریم مصوبه‌ای را در این زمینه به تصویب رسانده و آن را به شهرداری‌ها ابلاغ کنیم.


چمران با بیان اینکه کمبود سرویس بهداشتی تنها مشکل شورایاری‌ها نیست، اضافه کرد: طرح‌‌های نیمه‌کاره در میدان هفت تیر سردرگمی بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته