دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1395 - 09:22

نخست‌وزیر اوکراین استعفا می‌دهد

نخست‌وزیر اوکراین پس از چند ماه فشار افکار عمومی در ارتباط با فساد دولتی، علاوه بر متهم کردن سیاستمداران این کشور به ناکامی در اعمال تغییرات واقعی، اعلام کرده است که هفته آینده استعفا خواهد داد.
کد خبر : 76806

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، آرسنی یاتسنیوک که از زمان برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری سابق در فوریه 2014 (بهمن 1392)، به نخست‌وزیری دست یافته بود، گفت که روز سه‌شنبه پارلمان را از تصمیم خود درباره استعفا مطلع خواهد کرد.


پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری کنونی اوکراین در ماه فوریه (بهمن 1394) با بیان اینکه نخست‌وزیر دیگر از حمایت افکار عمومی برخوردار نیست خواستار استعفای وی شده بود.


دولت یاتسنیوک به فساد متهم شده است و صندوق بین‌المللی پول تهدید کرده است که اگر اوکراین دست به اصلاحات نزند، کمک‌هایش را قطع خواهد کرد.


یاتسنیوک که خبر استعفای خود را در توییتر اعلام کرد، خواستار تشکیل فوری دولتی تازه شد تا از بی‌ثبات شدن قوه مجریه در جریان جنگ جلوگیری شود. وی با وعده رسیدگی به مشکل فساد و اجرای اصلاحات اقتصادی نخست‌وزیر شد اما به دلیل ایجاد نشدن شواهد ملموس در این زمینه، خود بیش از پیش هدف اتهامات فساد بوده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته