دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1395 - 12:22
رئیس فدراسیون چوگان پاسپورت آمریکا را داشت و برکنار شد

محمود مشحون: گرین کارت آمریکا دارم اما تابع قوانین ایران هستم/ وزارت ورزش بخواهد در سی ثانیه پستم را تحویل می‌دهم

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: موضوع گرین کارت آمریکای من توسط کسانی مطرح می شود که نمی‌خواهند من در راس فدراسیون بسکتبال باشم و به هر ریسمانی متوسل می‌شوند که من را آزرده خاطر کنند.
کد خبر : 76645

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، چند سالی است بحث جدیدی در ورزش کشور مطرح شده و آن هم این است افرادی که غیر از ایران، تبعه کشور دیگری باشند، یا گرین کارت (اقامت آمریکا) و PR (اقامت کانــادا) را دارند، نمی‌توانند مسوولیتی در ورزش داشته باشند.


رئیس، دبیرکل، نایب رئیس (مردان و زنان)، خزانه‌دار و حتی مدیر روابط عمومی در فدراسیون‌های ورزشی جزو این مشاغل اعلام شدند. گفته می شود سازمان‌ بازرسی کل کشور چند ماه پیش در نامه‌هایی این قانون را به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ کرده و خواسته است افرادی که با این شرایط سمتی دارند، برکنار شوند.


محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال که دارای گرین‌کارت آمریکا است در واکنش به این موضوع گفت: «متاسفانه مشخص است که شیطنت‌ها از کجا مطرح می‌شود. البته من این موضوع را به فال نیک می‌گیرم و از مشخص شدن واقعیت‌ها هم استقبال می‌کنم. من همیشه و در همه حال اعلام کرده‌ام که تابع قوانین جمهوری اسلامی هستم و هر تصمیمی که مسئولان از ابلاغ تا اخراج بگیرند ظرف سی ثانیه اجرا خواهم کرد.»


رییس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه این شیطنت‌ها از طرف کسانی مطرح می‌شود که منافعشان در فدراسیون اجرا نمی‌شود، گفت: «این موضوع توسط کسانی مطرح می‌شود که نمی‌خواهند من در راس بسکتبال باشم و به هر ریسمانی متوسل می‌شوند که من را آزرده خاطر کنند در حالی که من به هیچ عنوان از مطرح شدن این موضوع ناراحت نمی‌شوم بلکه از آن هم استقبال می‌کنم تا حقایق مشخص شود.»


مشحون با تاکید بر اینکه اگر طبق قانون باید از سمت خود استعفا دهد یک لحظه تامل نمی‌کند، گفت: «من گرین کارت آمریکا را دارم و در طول سال هم برای دیدن فرزندانم به این کشور سفر می‌کنم اما دو تابعیتی نیستم و تنها یک پاسپورت دارم. من با افتخار می‌گویم یک ایرانی هستم و شایعاتی که در مورد من مطرح می‌شود به هیچ عنوان صحت ندارد.»


رییس فدراسیون بسکتبال همچنین اظهار کرد: «مگر می‌شود تشکیلات یک مملکت از جمله سازمان بازرسی، وزارت ورزش و وزارت اطلاعات در مورد گرین کارت من اطلاعی نداشته باشند. وزارت ورزش از من این موضوع را بارها پرسیده‌ است و من هم به آن پاسخ داده‌ام. در حال حاضر هم هر زمانی آماده پاسخگویی هستم و اگر طبق قانون هم باید از سمتم کنار بروم این کار را انجام خواهم داد چرا که مدیری نیستم که برنامه‌های عقب افتاده داشته باشم و در مدت 14 ساله ریاستم بر فدراسیون همه امور را مرتب پیگیری کردم.»


مشحون در واکنش به استعفای ایلخانی رئیس فدراسیون چوگان به دلیل همین موضوع عنوان کرد: «‌این موضوع شامل حال من نمی‌شود چرا که ایلخانی رییس فدراسیون چوگان پاسپورت آمریکا داشت در حالی که من تنها یک پاسپورت دارم اما بارها گفته‌ام و این بار هم تاکید می‌کنم من تابع قانون‌ نظام جمهوری اسلامی هستم و هر زمانی که وزارت ورزش از من بخواهد از سمتم کناره‌گیری کنم این کار را انجام خواهم داد.»


رییس‌ فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: «خرداد ماه سال گذشته من کاندید انتخابات فدراسیون بسکتبال بودم و در همان مجمع هم با اکثریت آرا رای آوردم. اگر من مشکل داشتم فکر می‌کنید قبل از اینکه من نامزد انتخابات فدراسیون بسکتبال شوم این موضوع توسط مسئولان نظام پیگیری نمی شد؟!»


مشحون در پایان به وضعیت تیم ملی و تمرینات بائرمن با بازیکنان اشاره کرد و گفت: «همانطور که همه اطلاع دارند درک بائرمن در ایام تعطیلات عید در اردوی جوانان حضور داشت و عملکرد آنها را زیر نظر گرفته بود. بعد از فینال مسابقات لیگ حدود 10 روز به بازیکنان استراحت می دهیم و تمرینات خود را از اواسط اردیبهشت شروع خواهیم کرد. امسال سال منتهی به المپیک‌ است و حضور در تمرینات و انتخابی المپیک جزو اولویت‌های اصلی کار ماست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته