دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1395 - 10:24

ظریف: کنوانسیون دریای خزر باید نهایی شود

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوالی درباره نشست کشورهای حاشیه دریای خزر در آستانه تأکید کرد: « ما باید کنوانسیون حقوقی دریای خزر را در نشست سران آستانه نهایی کنیم.»
کد خبر : 76319

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس،‌ محمدجواد ظریف در گفت‌و‌گویی با این رسانه روسی، در پاسخ به سئوالی درباره اینکه انتظار وی از دور آتی اجلاس 5 کشور حاشیه دریای خزر در آستانه، پایتخت قزاقستان چیست، گفت:‌ « ما امیدواریم که بتوانیم کنوانسیون (خزر) را نهایی کنیم.»


وی با اشاره به اینکه دریای خزر دارای یک محیط زیست خاص با یک نظام حقوقی خاص است، بیان کرد: «ما نیازداریم که سند حقوقی (مربوطه) یعنی کنوانسیون دریای خزر را نهایی کنیم. ما همچنین نیاز داریم که همکاری‌ها را برای توجه به محیط‌ زیست بالا ببریم.»


ظریف افزود: «ما چارچوب قانونی ضروری برای همکاری زیست محیطی و ماهیگیری را داریم. ما نیازداریم که مطمئمن شویم دریای خزر یک منطقه صلح منطقه دوستی و (منطقه‌ای) برای همکاری در میان کشورهای حاشیه دریای خزر باقی خواهد ماند.»


وی تصریح کرد: «ما امیدواریم از حالا تا اجلاس آستانه نشست‌هایی در سطح کارشناسان و وزرا برگزار شود و اعتقاد داریم که این نشست‌ها باید زمینه‌های اجلاس آستانه در سطح سران را آماده کند. ما باید این کنوانسیون را نهایی کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته