دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1395 - 09:15
در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با حمایت همه‌جانبه مسئولان

دانشگاه آزاد اسلامی در 100 هکتار از اراضی فریدن بذرهای اصلاحی تولید می‌‌کند/ بی‌نیازی کشور از واردات میلیاردی

بذرهای اصلاحی در 100 هکتار از اراضی شهرستان فریدن با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای فریدن و اصفهان(خوراسگان) تولید می‌شود.
کد خبر : 76177

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهندس مصطفی کریمی، رئیس واحد فریدن در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور مسئولان این شهرستان به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار شد، از مشارکت واحدهای فریدن و اصفهان (خوراسگان) برای تولید بذرهای اصلاحی در زمینی به مساحت حدود 100 هکتار و اشتغال‌زایی برای نزدیک به هزار نفر در حوزه کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی مرتبط خبر داد.



دکتر احمد فروغی ابری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم با ابراز خرسندی از همکاری مسئولان این شهرستان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی واحد اصفهان (خوراسگان) و پتانسیل‌های موجود در حوزه کشاورزی به‌ویژه آب و خاک در این منطقه را مناسب اجرایی شدن این طرح در شهرستان فریدن بیان کرد.


مهندس اقتداری به عنوان کارشناس این طرح نیز به بیان ویژگی‌ها و امکانات مورد نیاز پرداخت و با بیان اینکه این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، اعلام کرد که با اجرایی شدن این طرح، کشور سالیانه از واردات 2000 میلیارد تومان بذر اصلاحی بی‌نیاز می‌شود.


وی با تبیین ابعاد این طرح و با توجه به فراهم شدن اشتغال هزار نفر از ساکنان این شهرستان، همکاری همه مسئولان مرتبط را خواستار شد.



امام جمعه داران هم داستان حضرت یوسف در قرآن کریم را یادآور شد و آبادنی زمین‌های کشاورزی و استفاده از سرمایه آب و خاک را به عنوان یک استراتژی اقتصادی آن حضرت برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی آن زمان بیان کرد و گفت: «امروزه تولید اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، مهاجرت و.. ...موثر واقع شود.»


حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی با توجه به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، حمایت همه جانبه خود و مسئولان شهرستان برای اجرایی شدن این طرح را اعلام کرد و تشکیل یک کمیته تخصصی متشکل از مسئولان عالی شهرستان را به منظور حمایت و پیگیری اقدامات انجام شده در این زمینه خواستار شد.


بدیع زمانی، معاون فرماندار فریدن نیز با استقبال از این ایده آمادگی فرمانداری شهرستان را برای پشتیبانی از این طرح و رایزنی‌های لازم برای تسهیل و پیشرفت در این امر اعلام کرد.



سایر مسئولان شهرستان هم در این جلسه به رایزنی و گفت‌وگو در این زمینه پرداختند و دیدگاه‌های خود را عنوان کردند. در پایان مسئولان از زمین‌های زراعی واحد فریدن و مکان‌های مناسب برای این طرح بازدید کردند و بعد از آن مقرر شد کمیته‌ای در فرمانداری شهرستان فریدن با حضور دستگاه‌های مربوط، زمینه اجرایی شدن این طرح را فراهم کند.


فروغی رئیس واحد اصفهان درباره اجرای این طرح با توجه به حمایت و آمادگی مسئولان و ارگان‌های شهرستان فریدن به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «در هفته آینده کلنگ احداث کارخانه تولید بذرهای اصلاحی کشاورزی و گلخانه‌ای در زمین‌های مشخص‌شده از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به زمین زده و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته