دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوبخت نماینده منتخب تهران:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با حوزه علم نوین به خصوص رباتیک بیشتر آشنا شوند

دکتر علی نوبخت نماینده منتخب مردم تهران برای مجلس دهم با حضور در یازدهمین مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران 2016 حرکت دنیا به سوی علوم نوین را اجتناب‌ناپذیر دانست.
کد خبر : 76169

به گزارش گروه علم و فناوری آنا، دکتر علی نوبخت نماینده منتخب تهران با اشاره به اینکه جهان در حال پیشروی به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته است و این امر باعث کاهش زحمات نیروی انسانی می‌شود، گفت: «استفاده از علوم نوین که یکی از شاخه‌های آن علم رباتیک است علاوه بر کاهش آسیب‌ها و خطراتی که در حین کار به افراد وارد می‌شود راندمان فعالیت‌ها را افزایش داده و از سوی دیگر دستاوردهای مثبتی به همراه خواهد داشت».


نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: «خوشبختانه با زحمات استادان و دانشجویان زبده دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و تمام دانشگاه‌های شرکت کننده از سراسر کشور به نوآوری‌های پیشرفته‌ای دست پیدا کرده ایم. از این رو وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که با حوزه علم نوین به خصوص علوم رباتیک بیشتر آشنا شوند».


دکتر نوبخت در ادامه بیان کرد: «ورود دانشگاه به مجلس شورای اسلامی نیز باید با بسترسازی و نهادینه کردن بیشتری صورت گیرد. برپایی نمایشگاه‌های رباتیک و نشان دادن فناوری‌هایی که دانشجویان طراحی کرده‌اند به طور قطع ضمانت پیشرفت و پیشبرد مسائل قانونی را در بردارد».


وی با بیان این مطلب که مسوولان باید نسبت به این حوزه علمی، فنی و تخصصی توجه بیشتری نشان دهند ادامه داد: «باید نگاه مسئولان به این حوزه بیشتر جلب شود. بنده به عنوان نماینده منتخب تهران وظیفه دارم در این حوزه کمک‌های عملی بیشتری را ارائه کنم».


نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «در این نمایشگاه ربات‌های امدادگر را مشاهده کردم. این ربات‌ها می‌توانند در بخش‌هایی که حضور انسان امکان‌پذیر نیست مفید واقع شوند از این رو نیاز است تا سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نسبت به ربات‌های امدادگر توجه بیشتری نشان دهند زیرا در حوزه فعالیت‌های‌شان مفید خواهد بود».


دکتر نوبخت در پایان تاکید کرد: «تلاش می‌کنم در حوزه علم رباتیک از مسوولان کمک و توجه بیشتری دریافت کنیم تا بتوانیم برای پیشبرد این پدیده موثر باشیم».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته