دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1395 - 15:16

انتشار کتاب «جراحی تعویض مفصل لگن» از سوی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی

کتاب «۱۰۰+۱ پرسش و پاسخ پیرامون جراحی تعویض مفصل لگن» از مجموعه کتاب‌های منتشر شده از سوی دکتر افشین طاهری اعظم عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی به چاپ رسید.
کد خبر : 75711

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، افشین طاهری اعظم دکترای تخصصی ارتوپدی فلوشیب جراحی هیپ از اعضای هیات علمی بیمارستان امیرالمومنین (ع) تابعه واحد پزشکی تهران است.


وی در مقدمه این کتاب‌ آورده است: عمل جراحی تعویض مفصل لگن، یکی از دستاوردهای مهم علم پزشکی در سال‌های اخیر است سالانه تعداد زیادی از بیماران با کمک این جراحی توانایی حرکت کردن دوباره را بدست می‌آورند و کیفیت زندگی خود را بهبود می‌بخشند در جراحی تعویض مفصل مانند هر روش درمانی دیگری، پرسش‌ها و نکات ناشناخته‌ای برای بیماران وجود دارد.


این نکات ناشناخته، بیماران را دچار تشویش و نگرانی می‌کند. به همین دلیل و بعد از انجام دوهزارمین جراحی تعویض مفصل در سال قبل، نگارش کتاب را با دقت و حساسیت فراوان آغاز کردم. این کتاب با رعایت اصول علمی و تجربیات بالینی نوشته شده است، تا در کنار حفظ سادگی و قابل فهم بودن به وسیله عموم با تصاویر ثبت شده از بیماران در ایران، بتواند به‌عنوان ابزاری ارزشمند برای یادگیری در اختیار همکاران ارتوپد، رزیدنت‌ها، دانشجویان گروه پزشکی و پیراپزشکی قرار گیرد.


دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن ارتوپدی ایران در دیباچه این کتاب مفید نوشته است: تعویض مفصل لگن که به راستی یک انقلاب پزشکی تکنولوژیک بود، در جامعه جهانی و سپس در ایران تغییرات ماهوی در کیفیت زندگی بیماران به وجود آورد. به‌طوری‌که دردمندان، ‌پس از سالیان دراز تحمل، از نارسایی‌های این مفضل به سلامتان جامعه تبدیل شده‌اند و مطالعه این کتاب می‌تواند به بسیاری از پرسش‌ها در زمینه عمل جراحی تعویض مفصل لگن، پاسخ دهد.


در دست داشتن این کتاب فرصتی را برای خواننده فراهم می‌کند که در کنار استفاده از سایر منابع تخصصی و بر پایه اصول تئوری، راهکارهای بالینی برای حمایت از بیماران را در قالب ۱۰۱ پرسش و پاسخ دریافت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب