دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 12:05

هشدار آمریکا به شهروندانش برای سفر به تونس

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داد که به‌علت تهدید تروریسم، به بخش‌های جنوبی تونس در امتداد مرزهای لیبی و همچنین مناطق کوهستانی غرب این کشور سفر نکنند.
کد خبر : 75146

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه رای‌الیوم، در حالی که خطر گروه‌های مسلح در مناطق مرزی میان تونس و لیبی در راستای جنوب‌شرقی افزایش یافته است، وزارت امور خارجه آمریکا درباره سفر شهروندانش به مناطق مرزی تونس و لیبی هشدار داد.


در این بیانیه آمده است: «به‌دلیل وجود گروهک‌های وابسته به گروه تروریستی داعش در منطقه که نیروهای امنیتی و مکان‌های گردشگری تونس در امتداد مناطق جنوب‌شرقی را هدف قرار می‌دهند، شهروندان آمریکایی از سفر به این مناطق خودداری کنند.»


مقام‌های امنیتی تونس و شهروندان این کشور گفتند: «در حمله 7 مارس (17 اسفند 1394) تروریست‌های وابسته به داعش در شهر مرزی بنقردان در جنوب شرقی تونس، 12 نفر جان خود را از دست دادند.»


چند گروه تروریستی مانند جبل چامبی، سمامه و سلوم در کوهستان‌های غرب تونس همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. تروریست‌ها در سال 2015 به موزه باردو و دو هتل گردشگری ساحلی نزدیک سوسه حمله کرده بودند.


گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته