دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 12:17

عاملان شکار گوزن قرمز به دام افتادند

عاملان شکار گوزن قرمز توسط نیروهای یگان محیط زیست نوشهر بازداشت شدند. در بازرسی از آنها گوشت و اجزای بدن یک مرال (گوزن قرمز) ماده نابالغ کشف شد.
کد خبر : 74911

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از سایت دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران،صبح دوشنبه 9 فروردین امسال‌، ‌نیروهای یگان محیط زیست نوشهر حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات منطقه جنگلی ویسر شدند.


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر در این باره گفت: محیط بانان به سمت محل صدای شلیک گلوله حرکت کرده و پس از ساعت‌ها جست و جو و ردزنی حوالی غروب آفتاب ۴ شکارچی متخلف را مشاهده کردند. متخلفان با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده و محیط‌بانان نیز به تعقیب آنها پرداختند.در جریان تعقیب و گریز طولانی دو نفر از شکارچیان دستگیر و دو نفر دیگر موفق به فرار شدند.


کامبیز محسن سلطانی اظهار داشت: از متخلفان دستگیر شده گوشت و اجزای بدن یک مرال (گوزن قرمز) ماده نابالغ کشف و ضبط شد. متهمان پس از تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و در جریان بازجویی‌ها علاوه بر اعتراف به شکار غیرمجاز یک مرال ماده هویت دو همدست متواری خود را نیز فاش کردند.


بر اساس نرخ جدید بهای شکار جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست،صید و شکار غیرمجاز هر مرال معادل ۳۵۰ میلیون ریال تعیین شده است. متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته