دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1395 - 09:39

استادان دانشگاه‌های کره جنوبی با تحقیر روبه‌رو هستند

استادان خارجی بعد از زمان محدودی با دانشگاه‌های کره جنوبی قطع همکاری می‌کنند که این امر باعث کاهش مهاجرت دانشجویان دیگر کشورها به دانشگاه‌های این کشور برای ادامه تحصیل شده است.
کد خبر : 74558

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از تایمز هایراجوکیشن، از سال 2000 به بعد، بسیاری از دانشگاه‌های کره‌ جنوبی تلاش کرده‌اند با استخدام استادان خارجی، سطح علمی خود را بهبود بخشند و باعث جذب دانشجویانی از سراسر دنیا شوند. اما طبق بررسی‌های اخیر، مشخص شده که در چند سال گذشته بیشتر استادان خارجی بعد از مدت زمان محدودی از ادامه‌ همکاری با بعضی از دانشگاه‌های کره‌ جنوبی، به ویژه دانشگاه یونسِی، صرف‌نظر می‌کنند و همین باعث پایین آمدن تعداد دانشجویانی شده که هر ساله از سراسر جهان برای تحصیل به آنجا می‌آیند.


بررسی‌ها نشان داده که یکی از دلایل استادان برای قطع همکاری با بعضی از دانشگاه‌های کره‌ی جنوبی، از جمله دانشگاه یونسِی و زیر مجموعه‌های آن، بی‌توجهی و تحقیری است که استادان در محیط کارشان با آن روبرو هستند.


گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشتر استادان خارجی از بین جوان‌ترها انتخاب می‌شوند تا شانس دستیابی به کرسی‌های بالاتر از جمله ریاست دانشگاه را نداشته باشند.


در مجموع مصاحبه‌هایی که با استادان خارجی دانشگاه یونسِی انجام شده نشان می‌دهند که این دانشگاه و زیر‌مجموعه‌هایش شرایط مناسبی برای استادان خارجی‌شان فراهم نکرده و از این طریق باعث پایین آمدن میزان همکاری آن‌ها با دانشگاه شده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب