دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1395 - 18:59

قدم بر صخره‌نگاره‌های ۴۰هزار ساله/ اینجاصدای پای کودکی امام می‌آید

قدم گذاشتن بر سنگ نگاره‌های ۴۰هزارساله خمین، هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند و از پس آن، بیت تاریخی بنیان‌گذار انقلاب رخ می‌نمایاند تا مسافران را به چشیدن طعم شیرین عسل خمین دعوت کند.
کد خبر : 74478

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، شهرستان خمین با میزبانی آثار برجا مانده از قدمت چند هزار ساله، عمارت‌های تاریخی، بیت قدیمی امام خمینی(ره) و مناظر و جاذبه‌های طبیعی، مجموعه‌ای مناسب برای مسافران و گردشگران نوروزی فراهم آورده تا ضمن حضور در این منطقه و بازدید از دیدنی‌های اعجاب‌آوری همچون شهرهای زیرزمینی و سنگ‌نگاره‌های باستانی، از مناظر طبیعی بکر آن نیز بهره ببرند.


عمارت امیر مفخم بختیاری، عمارت حاج جلال لشکر، برج خاندان بیات مربوط به دوره قاجاریه، گورستان ارامنه قورچی باشی، پل قدیمی جلماجرد، بیشه علی، رودخانه خمین، روستای شهابیه، روستای ورچه و کوه بوجه از دیگر مناطق گردشگری شهرستان خمین به شمار می‌آید.


مسافران نوروزی می‌توانند در کنار سیر و سیاحت در شهرستان خمین از دست‌باف‌های سنتی همچون قالی‌بافی و گلیم گل برجسته، منبت، قلم‌زنی روی مس، طراحی، تذهیب، سفالگری و میناکاری این خطه سوغات ببرند. عسل خمین نیز یکی از خوراکی‌های خوشمزه و سوغات مناسبی برای مسافران نوروزی به شمار می‌رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: خمین گردشگری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته