دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1395 - 11:05

معاون سابق وزارت کار: بازار کار از انجماد خارج شده است

معاون سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری طی دو سال گذشته در بازه 10.5 تا 11.5 درصد حرکت کرده است، گفت: در بخش عرضه نیروی کار شاهد تحولاتی بودیم و بازار از انجماد در آمده است اما در بخش تقاضا هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.
کد خبر : 73306

حسن طایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا در پاسخ به این پرسش که آیا فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاهی با توجه به وضع فعلی بازار کار می‌توانند برای یافتن شغل امیدوار باشند؟ افزود: باید گفت که اگر دانش‌آموختگان مهارت‌های خود را بالا ببرند و حائز شرایط فرصت‌های شغلی شوند یقینا می‌توانند به بازار کار فعلی امیدوار باشند.


وی تصریح کرد: با وجود همه دشواری‌های بازار کار، هیچ‌گاه برای نیروهای متخصص کیفی با مشکل یافتن شغل مواجه نیستیم. به شرطی که افراد هر لحظه سبد مهارت خود را ارتقا دهند و دانش خود را با مهارت همراه کنند.


عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه ادامه داد: برنامه ششم توسعه کشور در آستانه اجرایی شدن است که در صورت محقق شدن تحولات نهادی پیش‌بینی شده در این برنامه، بهبود فضای کسب‌وکار همانند سال 94 و مساعد بودن سیاست‌های پولی و اعتباری بانک مرکزی و سیاست‌های بازرگانی خارجی می‌توان به بهبود بازار کار نسبت به سال گذشته امیدوار بود.


طایی با بیان اینکه تغییر وضع بازار کار در گرو تحول چندین متغیر و سیاست است، تاکید کرد: نمی‌توان تحول بازار کار را تنها از یک سیاست‌گذار و با اجرا شدن یک برنامه انتظار داشت.


معاون سابق توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار اضافه کرد: باید یک سری از متغیرهای بنیادی در راستای هم حرکت کنند تا بتوانیم از فرصت‌های شغلی مناسب برخوردار باشیم. اگر قرار بر این باشد که متغیرها همانند سال 94 باشند یقینا اتفاق خاصی در بازار کار نمی‌افتد.


وی عنوان کرد: اجرایی شدن برجام و بازگشایی سوئیفت‌، تولید واقعی و بخش‌های مولد را تحت تاثیر قرار داد اما اگر قرار باشد، تنها یک سری از صنایع سنگین متحول شوند، این امر نمی‌تواند بازار کار را به حرکت وا دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته