دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 اسفند 1394 - 09:53
در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی

رئیس دبیرخانه هیات امنای استان آذربایجان غربی: جایگاه روابط عمومی دانشگاه‌ها ارتقا یابد/ ضرورت تشکیل اتاق فکر رسانه‌ای

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در مورد نقش روابط عمومی در مورد آیین نامه اجرایی شورای هماهنگی روابط عمومی استان گفت: «در دانشگاه‌ها جایگاه روابط عمومی باید ارتقا یابد و کارشناسان روابط عمومی در هیات رئیسه حضور داشته باشند.»
کد خبر : 72896

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید رحیم صانعی‌فرد در نخستین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان آذربایجان غربی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد، با توجه به جایگاه مهم خبر و پوشش خبری دانشگاه‌ها اظهار کرد: « از رسالت‌های مهم روابط عمومی پوشش اخبار مربوط به دانشگاه‌هاست که باید به‌صورت کامل و جامع در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد تا آحاد مردم جامعه از اتفاق‌های صورت گرفته جامعه دانشگاهی اطلاع داشته باشند به همین منظور باید اتاق فکر رسانه‌ای تشکیل شود تا با رسانه‌های فعال ارتباط داشته باشد.»


وی با توجه به نقش موثر تبلیغات افزود: «در دنیای امروز تبلیغات جایگاه خاصی در به ثمر بخشیدن اهداف دارد و ما باید این فرصت را مغتنم شمرده و با تبلیغ دانشگاه‌ها به جذب افراد علاقه‌مند به تحصیل بپردازیم تا بتوانیم گام مهمی در ارتقای سطح علمی کشور برداریم.»


دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی استان آذربایجان غربی نیز با توجه به خصوصیات مسئولان روابط عمومی در درایت و هوشیاری و درک مناسب از شرایط روز جامعه گفت: «روابط عمومی تنها مرجعی است که بصورت درست و مناسب می تواند با انتقال و انتشار اخبار و معرفی توانمندی ها، دانشگاه را ارتقا دهد ولی در این میان باید مشکلات موجود در این مسیر را در نظر گرفت.»


صانعی فرد: در دنیای امروز تبلبغات جایگاه خاصی در به ثمر بخشیدن اهداف دارد و ما باید این فرصت را مغتنم شمرده و با تبلیغ دانشگاه‌ها به جذب افراد علاقه‌مند به تحصیل بپردازیم تا بتوانیم گام مهمی در ارتقای سطح علمی کشور برداریم

علی گلابی رضائی از همه مسئولان روابط عمومی واحدها و مراکز استان خواست تا آمادگی لازم را برای بازدیدهای سرزده رئیس استان بیش از پیش کرده و از وضعیت اطلاع رسانی موجود ابراز نارضایتی کرد.


وی افزود: «از مدیران روابط عمومی‌ها انتظار می‌رود با خلاقیت و توانمندی موانع موجود را برطرف کرده و ناملایمتی‌های موجود را تبدیل به فرصت برای شکوفایی کنند چرا که با سرعت تغییرات موجود در جهان و حرکت جوامع دانشگاهی به سمت مدرن شدن شرایط ایجاب می کند با روش‌های جدید به استقبال دنیای امروزی رفته و برای معرفی توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی به تبلیغات موثر بپردازیم و در انجام این تبلیغات باید شان دانشگاه را حفظ کنیم.»


مدیر روابط عمومی واحد ارومیه یکی از مشکلات موجود در استان را عدم هماهنگی لازم در تبلیغات ثبت‌نام بدون آزمون خواند و گفت: «باید شکل ظاهری تبلیغات بدون آزمون با هم همخوانی داشته باشد چرا که با تکرار، پیام پس از انتقال نهادینه می‌شود و می‌توان نتیجه لازم را از این کار گرفت.»


گلابی گفت: « سال آینده 20 درصد درآمدها از منابع غیرشهریه ای است که این الزام را به وجود می آورد. مدیران روابط عمومی با شناسایی فرصت‌های درآمدزایی و معرفی آنها دانشگاه‌ها را در این زمینه یاری کنند.»


وی چند پیشنهاد عملیاتی را نیز در مورد کسب درآمد از سوی روابط عمومی‌ها برای واحدهای دانشگاهی ارائه کرده و افزود: «مجوز و نحوه عملیاتی کردن این موارد در جلسه ای که هفته گذشته در ارومیه با حضور دکتر احسانی برگزار شده بود مورد بررسی قرار گرفته و موانع پیش رو مرتفع شده است.»


دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی استان آذربایجان غربی با تشکر از مسئولان سازمان مرکزی و اهتمام ویژه مسئولین رده بالای دانشگاه به ارتقائ جایگاه روابط عمومی‌ها تشکیل شورای روابط عمومی را گامی مهم و مثبت در مسیر تعالی سازمانی روابط عمومی دانست و خاطرنشان کرد: «امید است با ارتباط تنگاتنگ میان واحدها با مرکز استان بتوانیم تعامل سازنده ای برای پیشبرد اهداف دانشگاه داشته باشیم .»


این جلسه با 6 مصوبه به کار خود پایان داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب