دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1395 - 09:27

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات: شاه‌بیت وجودی مجلس دهم، حاکمیت عقلانیت است/ انتظار می‌رود در سال جدید، فضای سیاست‌ورزی در کشور، امن‌تر و کم هزینه‌تر باشد

مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه «می‌توان شاه بیت وجودی مجلس آینده را حاکمیت عقلانیت و تعادل دانست»، گفت: مجلس دهم هم در نقد و هم در حمایت از دولت متعادل خواهد بود.
کد خبر : 72684

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در پیش‌بینی خود از نحوه تعامل مجلس دهم با دولت یازدهم اظهار کرد: با ترکیبی که تا قبل از برگزاری مرحله دوم انتخابات، از مجلس دهم قابل درک است در کل می‌شود تشخیص داد که مجلس دهم، مجلسی متعادل هم در نقد و هم در راستای حمایت از دولت است؛ هرچند که برخی منتخبان فاقد پیشینه تشکیلاتی هستند و شاید نشود به‌درستی درباره آن‌ها قضاوت کرد.


وی افزود: بنابراین شاید بشود شاه‌بیت وجودی مجلس آینده را حاکمیت عقلانیت و تعادل دانست. از این رو به نظر می‌رسد دولت با شروع کار مجلس آینده از خردادماه به بعد، وضع مناسبت‌تری برای پیشبرد برنامه‌های خود در هماهنگی با نهاد تقنینی و نظارتی دارد؛ به‌ویژه با در نظر گرفتن اینکه در پسابرجام شرایط جدیدی در کشور ایجاد شده که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.


باقری گفت: می‌توان منتظر بود که دولت در یک سال باقی مانده از دوره فعالیت خود، این مجال را بیابد که گام‌های مثبت و مؤثری بردارد و مردم تأثیری قابل لمس در وضع جاری زندگی خودشان شاهد باشند. با وجود اینکه همچنان مشکلات زیاد است و مشکلات ساختاری ایجادشده از دولت‌های قبلی، دولت کنونی را آزار می دهد و همچنین برخی پارامترهای اقتصاد کلان مثل قیمت نفت در جهت مخالف این روند حرکت می‌کند، می‌توان انتظار موفقیت‌های قابل توجهی را در این عرصه از دولت داشت.


وی تصریح کرد: در سال آینده به نظر می‌رسد که با تشکیل مجلس جدید و همراهی این دولت و مجلس با هم، می‌توان امیدوار بود که گشایش‌هایی در فضای عمومی سیاسی کشور در جهت تسهیل برای سیاست‌ورزی قانونمند صاحبان افکار و احزاب سیاسی مختلف ایجاد شود.


باقری تأکید کرد: انتظار این است که در سال جدید، فضای سیاست‌ورزی در کشور، امن‌تر و کم هزینه‌تر باشد و جناح‌های سیاسی بتوانند در این دوره، احزاب و تشکل‌های تراز تفکر خود را با آسانی بیشتری برای فعالیت تشکیل دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته