دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1394 - 10:01
معاون مسافری راه‌آهن به آنا خبر داد؛

برقراری مجدد سیر قطارهای ایران به ترکیه به شرط تضمین امنیت مسافران ایرانی

معاون مسافری شرکت راه‌آهن از سیر مجدد قطارهای ایرانی به کشور ترکیه ، به شرط تضمین امنیت جانی مسافران ایرانی از سوی وزارت امور خارجه ترکیه خبر داد.
کد خبر : 72658

محمد راشدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا ، با تاکید بر اینکه سیر قطارهای ایران به ترکیه پس از انجام 2 عملیات تروریستی در خاک ترکیه و از ریل خارج شدن قطارهای ایرانی متوقف شد، افزود: راه‌آهن ترکیه اخیرا خواهان از سر گیری سیر قطارها به این کشور شده است.


وی تصریح کرد: در مردادماه امسال دومین قطار ایرانی بر اثر عملیات خرابکارانه در ترکیه دچار سانحه شده و از ریل خارج شد که پس از این اتفاق، ایران سیر تمامی قطارهای مسافری خود به این کشور را تا زمان تضمین امنیت جانی مسافران از سوی دولت ترکیه لغو کرد.


راشدی بیان کرد: در سفر اخیر نخست وزیر ترکیه به ایران درباره برقراری مجدد سیر قطارها و بازگشت به حالت عادی نیز مذاکره شد، اما باید وزارت خارجه این کشور درباره تضمین امنیت جانی مسافران ایرانی اطمینان دهد و پس از آن قطارها دوباره در مسیر این کشور تردد خواهند کرد.


پیش از این معاون مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه پیش‌تر هم شاهد اقدامات خرابکارانه در قطارهای ایرانی عازم به کشور ترکیه بودیم، به آنا گفته بود: متاسفانه قطار مسیر تهران- آنکارا بر اثر عملیات خرابکاری و انفجار مین دچار سانحه شد و با وجود وارد نشدن خسارات جانی به مسافران، دومین قطار اعزامی ایران نیز بر اثر حادثه‌ای مشابه از ریل خارج شد.


راشدی اظهار کرده بود: در دو عملیات خرابکاری قطارهای این مسیر هیچ آسیبی به مسافران وارد نشده است، اما اعزام قطارهای بعدی تا زمان اعلام وضع عادی از سوی مسئولان کشورمان لغو شده است.


گفتنی است، در مردادماه امسال 10 دستگاه ناوگان ایرانی هم متشکل از 9 کامیون و یک اتوبوس توسط افرادی ناشناس در خاک ترکیه مورد حمله قرار گرفته و آتش زده شدند.


مدیرکل ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه مقامات ترک وظیفه تامین امنیت ناوگان ایرانی در خاک این کشور را بر عهده دارند، به خبرنگار آنا گفته بود: البته تنها ناوگان ایرانی نیستند که در خاک ترکیه مورد حمله قرار می‌گیرند، بلکه این حملات از سوی افراد ناشناس، ناوگان همه کشورها در شرق و جنوب شرقی این کشور را شامل می‌شود.


به گفته محمدجواد عطرچیان، در همه موارد نیز حملات با هدف آسیب رساندن به ناوگان و نه راننده و سرقت از آنها انجام شده است. پس از وقوع این حملات بلافاصله هشدارهای لازم به رانندگان شرکت‌های حمل و نقلی برای اجتناب از انجام سفرهای غیرضروری در ترکیه داده شد. همچنین تاکید شد که از رانندگی در شب در این کشور خودداری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته