دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 فروردين 1395 - 11:53

ارزیابی متفاوت یک نماینده مجلس نهم از مجلس دهم/ اسفنانی: به مجلس آینده امیدی نیست؛ برخی اصولگرایانش هیچ اصلی را قبول ندارند، اصلاح طلبانش هم بی تجربه‌اند/مجلس در تقابل با دولت خواهد بود

نماینده مردم فریدون شهر گفت: صادقانه بگویم که نمی‌توان ماهیت مجلس آینده را پیش‌بینی کرد چراکه عده‌ای اکنون داعیه‌دار اصولگرایی هستند که برخی از آنها را که ما می‌شناسیم هیچ اصولی را قبول ندارند.
کد خبر : 72529

محمدعلی اسفنانی، نماینده فعلی مردم فریدون شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ترکیب مجلس دهم اظهار کرد: همچنین در این میان اصلاح‌طلبانی هم به مجلس آمده‌اند که فقط و فقط از آنجایی که احساس می‌کردند اصلاح‌طلبان رای می‌آورند در این لیست قرار گرفتند. این ترکیب منطقی نیست بلکه به گونه‌ای دورنگی است.


سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین درباره همراهی با دولت در مجلس آینده تصریح کرد: اگر این روال باشد من خیلی امیدوار نیستم و به نظر می‌رسد که این مجلس در مواجهه و تقابل با دولت خواهد بود. ما در مجلس نهم آن تقابلی را که پیش بینی میکنم در مجلس دهم باشد، با دولت نداشتیم بلکه در موضوعات کلان بیشترین همراهی با دولت صورت گرفت.


لیستی که رأی آورده، بدون تجربه کار سیاسی چگونه می خواهد از دولت حمایت کند؟


اسفنانی مدعی شد: دولت متأسفانه به مجلس نهم بی‌اعتماد بود و هم تبلیغات اطرافیان دولت به نوعی بود که مقابله با مجلس صورت گیرد. این مسائل باعث شد که حامیان اصلی دولت از گردونه خارج شدند. آنهایی هم که با لیست وارد شدند نمی‌توان گفت که همراه دولت هستند. خیلی‌ها از اینها تجربه کار سیاسی ندارند چه حمایتی می‌توانند از دولت داشته باشند. بالاخره مجلس تصمیم ساز و مغز متفکر کشور است، کسانی که اینگونه به مجلس آمدند بعید به نظر می‌رسد که بتوانند تفکرساز باشند.


وی درباره اولویت‌های مجلس دهم همچنین گفت: مجلس دهم باید در حوزه نظارت قدرتمندتر از مجالس دیگر عمل کند و جاهایی که قانون‌گریزی در آنها نهادینه شده است را شناسایی کند و راهکارهای فوری و کاربردی در این زمینه ارائه دهد.


این نماینده مجلس تأکید کرد: تأمین اشتغال و ساماندهی معیشت مردم از اولویت‌های کشور است مجلس دهم باید با همراهی با دولت این نقیصه را برطرف کند و گام‌های مناسب برای حل این مشکلات بردارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته