دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1398 - 01:58
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

دلایل افزایش قیمت شیر از زبان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران دلایل و مشکلاتی که سبب افزایش قیمت شیر شده است را تشریح کرد.
کد خبر : 399242

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره دلیل افزایش قیمت لبنیات اظهار کرد: بهانه تولیدکنندگان شیر این است که شیر خامی که دریافت می‌کنند به‌اضافه برخی نهادها و فاکتورها مانند ظرف، دستمزد و حمل‌ونقل در تعیین قیمت مؤثر است.


وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تنظیم بازار قیمت واقعی را اعلام نکرده‌اند مبنا بر قیمت قبل است و افزایش قیمت‌ها خلاف است و تعزیرات مجبور به برخورد با گران‌فروشان خواهد بود.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به قیمت گوشت قرمز تصریح کرد: خوشبختانه امسال به لحاظ وضعیت خوب مراتع کشور احتمال اینکه افزایش تولید قابل توجهی داشته‌باشیم هست و امیدواریم روند کاهش قیمت‌ گوشت روزبه‌روز ادامه یابد. 


اسفنانی با اشاره به اینکه امسال عید عده‌ای سعی داشتند قیمت گوشت و مرغ را به رقم بالایی برسانند، تصریح کرد: خوشبختانه با کنترل جدی‌ای که صورت گرفت این موضوع در حالی کنترل شد که برخی کارشناسان مدعی بودند در جایی مانند تهران که کنترل بسیار سخت است، اما جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شد و اکنون قیمت مرغ همان 11 هزار و 500 تومان است و برخی جاها از این هم کمتر به فروش می‌رسد.


وی با اشاره به کوتاه کردن دست دلال‌ها از بازار مرغ گفت: مرغ زنده همواره با قیمت هفت هزار و 200 تومان تحویل کشتارگاه می‌شد، اکنون هم همینطور است؛ اما دیدیم از کشتارگاه تا میدان عرضه عمده، قیمت مرغ 30 درصد افزایش پیدا می‌کند و فاجعه همینجا اتفاق می‌افتاد.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اینکه افزایش قیمت به واسطه ارتباط فروشندگان با دلالان اتفاق می‌افتاد، تأکید کرد: این ارتباط سبب شده بود گاهی قیمت مرغ در میدان بهمن هم به 15 هزار تومان هم برسد که خوشبختانه ورود کردیم و قیمت 11 هزار و 500 تومان را تثبیت کردیم.


اسفنانی وضعیت بازار میوه و تره‌بار را نسبت به سال گذشته در شرایط مناسبی عنوان کرد و گفت: مشکلاتی که در عرصه میوه خصوصاً سیب درختی با آن مواجه بودیم حل شده و امسال در شرایط خوبی هستیم.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته