دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سین هشتم برگزار شد

دومین آیین فرهنگی هنری سین هشتم با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی؛ شانزدهم تا بیستم اسفند ماه با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در باغ موزه هنر ایرانی با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد.
کد خبر : 72454

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در برنامه دومین آیین فرهنگی هنری سین هشتم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همت موسسه مهرگان فرهنگ، ١۶ تا ٢٠ اسفندماه از ساعت ١٠ صبح تا ٧ شب میزبان عموم شهروندان بود.
در این راستا، برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه نوروز؛ از جمله «نمایش‌های میدانی شخصیت‌های فولکلوریک عمو نوروز و ننه سرما و خواجه پیروز»، «حافظ خوانی، شاهنامه‌خوانی و نقالی»، «ایستگاه‌های ویژه کودکان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری»، «برپایی سفره‌های هفت سین مختلف بزرگسال و کودک برای عکاسی بازدیدکنندگان»، «کارگاه‌های روزانه آموزشی سبک زندگی»، «درخت‌واره میهمان‌های سین هشتم»، «نمایشگاه تصویری هویت ملی و سبک زندگی» «ساخت عروسک‌های ننه سرما و عمو نوروز»، «طراحی و اجرای فضایی برای پذیرایی به سبک ایرانی با دم نوش‌های سنتی» و «فروش هفت سین و هدایای نوروزی و عرضه مستقیم محصولات مرتبط با نوروز» اجرا شد.


سین هشتم که با ایده‌پردازی خانم سعیده یراقی تحت قالب یک کتاب برای سبک زندگی بهتر در سال ١٣٨٩ آغاز شد و در سال گذشته اسفند ٩۴ برای اولین بار بصورت جشنواره سین هشتم در برج میلاد تهران با استقبال خوبی مواجه شد.


این حرکت خلاقانه فرهنگی به منظور تقابل با تهاجم فرهنگی و رسوم غربی در بین نسل جوان و احیای فرهنگ و تمدن غنی ایرانی اسلامی امسال دومین سال خود را با موفقیت در باغ موزه هنر ایرانی پشت سر گذاشت.





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب