دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1395 - 10:00
در گفت‌وگو با آنا

بیژن ذوالفقارنسب: فوتبال ایران در سال 94 پیشرفتی نداشت/ جوانگرایی تیم‌ها تنها نکته مثبت باشگاه‌ها بود

کارشناس فوتبال ایران گفت: مهمترین مشکلات تیم‌های باشگاهی ایران در سال گذشته، مشکلات اقتصادی بود که بر روند تیمی آنها تاثیر زیادی داشت.
کد خبر : 72452

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص وضعیت تیم‌های فوتبال ایران در سال 94 گفت: «فوتبال ایران در سال 94 مشکلات زیادی داشت. مهمترین مشکلات تیم‌های باشگاهی ایران در سال گذشته، مشکلات اقتصادی بود که بر روند تیمی آنها تاثیر زیادی داشت. بی‌پولی باشگاه‌ها باعث بوجود آمدن بی‌نظمی میان بازیکنان و کادر فنی شد که تاثیر بدی بر فوتبال ایران داشت.»


وی ادامه داد: «از نظر کیفی و فنی فوتبال ما پیشرفتی نسبت به سال‌های گذشته نداشت. اکثر تیم‌های باشگاهی با ترکیب 1-3-2-4 به میدان رفتند که یک سیستم کلیشه‌ای است. کادر فنی تیم‌ها در مواقع حمله یکی از هافبک های دفاعی را به خط حمله اضافه می‌‌کردند و در موقع دفاع هم یکی از هافبک‌های هجومی به خط دفاع اضافه می‌شد. این تنها تاکتیک مربیان تیم‌های ایرانی است و این مساله نشان دهنده این است که از نظر فنی و تاکتیکی پیشرفتی در فوتبال ایران وجود نداشت.»


ذوالفقارنسب در مورد نکات مثبتی که در باشگاه‌های ایران در سال گذشته وجود داشت افزود: «عمده‌ترین شاخص فوتبال ما جوانگرایی تیم‌های ما بود. باشگاه‌های ما در این زمینه فعالیت خوبی داشتند و در اکثر تیم‌ها شاهد حضور بازیکنان جوان در ترکیب بودیم. در فوتبال امروزه دو عامل سرعت و دوندگی بازیکنان نقش مهمی در کیفیت تیم‌ها دارد و حضور بازیکنان جوان در تیم‌های باشگاهی باعث دوندگی زیادی در تیم‌های لیگ برتری شد.»


کارشناس فوتبال ایران در خصوص عملکرد باشگاه‌ها در پرورش بازیکنان و تحویل دادن این مهره‌ها به تیم ملی بیان کرد: «باشگاه‌های فوتبال نقش کارخانجات را در تولید بازیکن عمل می‌کنند اما در سال‌های اخیر باشگاه‌های ما موفق نشدند که بازیکنان خوبی را تحویل تیم ملی دهند. در حال حاضر ما در چند پست مانند مدافع میانی، هافبک دفاعی و مهاجم مشکلات زیادی داریم و باشگاه‌های ما در کار پرورش بازیکن در این پست‌ها ضعیف عمل کردند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته