دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 فروردين 1395 - 08:00
مروری بر اتفاقات ورزشی در مرداد 94

اتهام اختلاس به رئیس پیشین ورزش/ دستگیری ملی‌پوش فوتبال در پارتی شبانه و محرومیت مادام العمر «م.ن»!

ورزش ایران در هفته دوم مردادماه پر از اتفاقات عجیب و غریب بود. طبق شنیده ها در این ماه گفته شد که مدیر پیشین ورزش اختلاس کرده است.
کد خبر : 72428

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مرداد ماه 94 برای ورزش ایران خوشایند نبود چرا که‌ با حسرت و افسوس‌های به جامانده از سقوط تنیس و والیبال، نرسیدن ساحلی‌بازان به نیمه نهایی جام‎جهانی، ممنوع الفعالیت شدن سرخابی‎ها و ... سپری شد.


دایی سر از قم درآورد، قلعه‌نویی به انزلی رفت


دو مربی نامدار فوتبال ایران با توافقی که کردند و قراردادی که نوشتند، هم خود را از بلاتکلیفی خارج کردند و هم دو تیم لیگ برتری را؛ به طوریکه علی دایی در ابتدای فصل پیش که هدایت تیم پرسپولیس تهران را بر عهده داشت با عقد قرارداد رسمی هدایت تیم صبای قم را بر عهده گرفت. مهدی تارتار که تمرینات صبا از چندی پیش زیر نظر وی آغاز شد نیز به عنوان دستیار دایی معرفی شد.امیر قلعه نویی،سرمربی فصل گذشته استقلال نیز برای بر عهده داشتن هدایت تیم ملوان بندرانزلی با مسئولان این تیم به توافق رسید. این توافق در حالی حاصل شد که علی دایی یکی از گزینه های اصلی ملوان بود.



فوتبال ساحلی حسرت به دل ماند


تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در دیدار برابر تاهیتی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی پرتغال با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و از صعود به جمع چهار تیم برتر بازماند تا همچنان حسرت حضور در جمع چهار تیم برتر جهان بر دلش باقی بماند.


مالک ملوان مدیرعامل شد


داریوش بهشتی، مالک باشگاه ملوان بندرانزلی در نخستین نشست اعضای هیات مدیره این باشگاه به عنوان مدیرعامل باشگاه ملوان نیز منصوب شد.


تنیس ایران سقوط کرد


تیم ملی تنیس ایران در جریان دیدارهایی که برای بقا در دسته دوم رقابت‌های دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه برابر کویت برگزار کرد در دو دیدار انفرادی و یک دیدار تیمی شکست خورد و تنها در یک دیدار انفرادی به برتری دست یافت. بدین ترتیب تنیس ایران که سال گذشته موفق به صعود به دسته دوم این رقابت‎ها شده بود دوباره به دسته سوم سقوط کرد.


هجوم کارساز هواداران ایرانی والیبال


در پایان لیگ جهانی ۲۰۱۵ والیبال، مسابقات فدراسیون جهانی بر اساس آمارهای شخصی بازیکنان بهترین‌های هر پست را اعلام کرد که البته با توجه به عدم راه‌یابی تیم ملی ایران به مرحله نهایی، بازیکنی از تیم کشورمان در جمع برترین‌ها قرار نگرفت. اما در یک نظرسنجی دیگر که در سایت والیبال جهان انجام گرفت هواداران ایرانی با هجوم خود توانستند زمینه‌ حضور سه بازیکن تیم ملی ایران در ترکیب تیم منتخب این دوره رقابت های لیگ جهانی فراهم کنند. سعید معروف، محمد موسوی و مجتبی میرزاجانپور بازیکنان ایرانی بودند که به ترتیب در پست پاسور، سرعتی زن و دریافت کننده تیم منتخب لیگ جهانی ۲۰۱۵ والیبال قرار گرفتند.


سقوط والیبال ایران در لیگ جهانی


در پایان مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۵ والیبال که با قهرمانی تیم ملی فرانسه همراه بود، رده‌بندی نهایی ۳۲ حاضر در این رقابت‌ها اعلام شد. بر اساس رده‌بندی اعلام شده تیم ملی ایران که از صعود به مرحله نهایی بازماند بعد از فرانسه، صربستان، آمریکا لهستان، برزیل و ایتالیا در رده هفتم قرار گرفت. این در حالی بود که والیبال ایران سال گذشته صاحب جایگاه چهارم رده‌بندی نهایی لیگ جهانی شده بود.


اسناد رای جنجالی رو شد!


فدراسیون فوتبال پس از اعلام رای کمیته استیناف مبنی بر سقوط تیم پیکان به لیگ‌دسته اول و ادامه حضور‌ راه آهن در لیگ برتر، اسناد مربوط به این رای را رسانه‌ای کرد. موضوع پرونده که مورد بحث پیکانی‌‏ها بود، مربوط به «موتومبا» بازیکنی می‎شد که قبل از حضور در راه آهن، در لیگ ترکیه حضور یافته بود.


کسب چهار مدال با پنج آزادکار در جام زیلکوفسکی


تیم پنج نفره ایران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان با کسب چهار مدال طلا و برنز به کار خود در این مسابقات خاتمه داد. دو مدال طلا ایران در این مسابقات توسط علیرضا قاسمی (وزن۷۴کیلوگرم) و عباس طحان (۹۷ کیلوگرم) و همچنین دو مدال برنز توسط مرتضی رضایی قلعه (۷۴ کیلوگرم) و محمد حسین محمدیان (۹۷ کیلوگرم) به دست آمد.


کسب چهار سهمیه المپیک برای دوومیدانی


در مرداد ماه رقابت‎های دوومیدانی جام کازانف قزاقستان برگزار شد و طی آن نمایندگان اعزامی ایران موفق به کسب چهار سهمیه شدند. اولین سهمیه دوومیدانی ایران توسط رضا قاسمی در ماده ۱۰۰ متر به دست آمد بعد از آن هم حسن تفتیان در همین ماده المپکی شد. در ادامه لیلا رجبی در پرتاب وزنه المپیکی شد تا اولین بانوی ورزشکار ایران باشد که صاحب سهمیه المپیک ریو شده‌باشد. همچنین محمدحسین ابارقی نیز در دوی ۲۰۰ متر صاحب سهمیه شد.



محرومیت مادام العمر «م.ن»


علی اکبر محمدزاده رییس کمیته اخلاق رای مرتبط با تبانی باشگاه مس کرمان را اعلام کرد. بر این اساس «م.ن» فرد متخلف به لحاظ خدشه وارد کردن به تمامیت و حیثیت فوتبال کشور به صورت مادام العمر از هرگونه فعالیت و حضور در تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال در کشور محروم شد. همچنین مدیرعامل وقت باشگاه مس کرمان به دلیل اقدام به شروع تبانی به مدت ۲ سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال در کشور محروم و به پرداخت میلغ دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.


بهترین‌های لیگ چهاردهم معرفی شدند


مراسم انتخاب بهترین‌های چهاردهمین دوره رقابت‎های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در این مراسم قاسم‌حدادی‌فر به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد. حسین فرکی از تیم سپاهان اصفهان عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد. علیرضا بیرانوند از تیم نفت تهران بهترین دروازه بان شد. عنوان بهترین مدافع به پوریا غفوری از تیم سپاهان اصفهان رسید. آندرانیک تیموریان از تیم تراکتورسازی و مهدی طارمی از تیم پرسپولیس عنوان بهترین هافبک و مهاجم را از آن خود کردند.ابراهیم صادقی از تیم سایپا البرز به عنوان بازیکن اخلاف معرفی شد و ارسلان مطهری از تیم نفت تهران هم پدیده لیگ لقب گرفت.


سه مدال طلا، نقره و برنز تکواندوکاران در کره‏‌‎جنوبی


تیم تکواندو ایران که در رقابت‎های بین‎المللی کره‌‏جنوبی شرکت کرده بود، با کسب ۳ مدال طلا ، نقره و برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد. در چارچوب این مسابقات آرمین هادی‏‌پور در وزن اول با شکست همه رقبا بر سکوی قهرمانی ایستاد و طلا گرفت. امید عمیدی دروزن هفتم با کسب ۴ پیروزی و یک شکست نقره گرفت. ضمن اینکه علیرضا نصرآزادانی هم با ۴ پیروزی و یک شکست مدال برنز وزن چهارم را به خود اختصاص داد.


یک تیم ایرانی بمب خبری والیبال را ترکاند


تیم بانک سرمایه که به تازگی وارد عرصه لیگ برتر ایران شده‌بود و با بازیکنان بزرگی از جمله شهرام محمودی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، مصطفی شریفات، پوریا فیاضی توافق حاصل کرده بود اقدام به جذب لوکاس ژیگالدو، پاسور سرشناس لهستانی که مدال‌های طلا و برنز لیگ جهانی و نقره قهرمانی جهانی را در کارنامه دارد، کرد. سایت والیبال جهان از این انتقال به عنوان بمب ترانسفر یاد کرد.


استعفای میران


محمود میران، سرمربی تیم ملی کشتی آلیش پس از گذشت هشت ماه از بر عهده داشتن این مسئولیت به دلیل دلخوری از مسئولان فدراسیون کشتی و مخالفت آنها با برنامه‎های پیشنهادی وی، از ادامه همکاری با این تیم کناره‎گیری کرد.


تفاهم فدراسیون فوتبال با صدا و سیما بدون ذکر جزئیات


مسئولان فدراسیون فوتبال و صدا و سیما برای پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال به توافق رسیدند ولی جزئیاتی از این توافق از سوی دو طرف اعلام نشد. علی کفاشیان در این باره گفت: «این تفاهم نامه با درک شرایط مالی و طبق قانون صدا و سیما برای پرداخت حق پخش و مسابقات فوتبالی و همچنین تامین منابع مالی فوتبال کشور اعم از تیم های ملی و تیم های فوتبال پایه همراه بود. این تفاهم نامه در راستای پیدایش فناوری نوین رسانه ملی، تلویزیون تعاملی آی پی تی وی به امضا رسید که بر اساس آن نمایندگان صدا و سیما با همکاری سازمان لیگ، موظفند حداکثر ظرف دو ماه آینده، برنامه ریزی‌های نهایی را انجام داده و در جهت همکاری‌های مرتبط با فدراسیون فوتبال، ساز و کار اجرایی آن را مشخص و ارائه کنند.»


سعیدلو به خاطر اختلاس میلیاردی به ترکیه سفر کرده است؟!


«فرار به ترکیه به خاطر اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی»؛ این خبری بود که در رابطه با آخرین رئیس سازمان تربیت‌بدنی شنیده شد که البته هیچ مقام مسئولی آن را تائید یا تکذیب نکرد. البته علی سعیدلو در همین رابطه گفتگویی داشت اما به هیچ یک از پرسش‌های خبرنگاران حتی در مورد اینکه در ایران است یا نه، پاسخ شفاف و واضحی نداد.



حدادی به سیچوان پیوست


حامد حدادی، سنتر تیم ملی بسکتبال که با تیم کینگ دائو در لیگ چین بازی کرد و تا مرحله نیمه نهایی این رقابت‎ها نیز پیش رفت، با مسئولان تیم سیچوان به مذاکره نشست و در پایان با مدیران این تیم به توافق رسید.


خداحافظی سپهر حیدری از دنیای فوتبال


سپهر حیدری، بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال پرسپولیس، ذوب‌آهن اصفهان و مس کرمان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. این بازیکن طی دوران بازیگری خود در مجموع ۳ بار پیراهن تیم ملی ایران را برتن کرد.


ملی‌پوشان کاراته از تصادف جان سالم به در بردند


در پایان اردوی تیم ملی کاراته که در کرمانشاه جریان داشت، اردونشینان راهی شهرهای خود شدند اما در مسیر بازگشت به تهران سه عضو این تیم دچار سانحه رانندگی شدند. ابراهیم حسن‌بیگی، حسین سمندر و ذبیح‌الله پورشیب سه ملی‌پوش کاراته بودند که در مسیر همدان به ساوه به تهران بر اثر انحراف یک دستگاه خودرو وانت و برخورد با خودروی ملی‌پوشان از مسیر خارج شده و با واژگونی متوقف شد که به لطف خدا هیچ صدمه‌ای به ملی‌پوشان وارد نشد.


تیم ملی بسکتبال نایب قهرمان شد


دیدار نهایی تورنمنت بین‌المللی اطلس اسپورت چین میان تیم دوم کشور میزبان و تیم ملی کشورمان برگزار شد که طی آن ملی‌پوشان بسکتبال ایران متحمل شکست شدند و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کردند. نایب قهرمانی اولین عنوانی بود که تیم ملی بسکتبال با هدایت درک بائرمن به دست آورد.


تیم ملی تیراندازی ایران قهرمان جهان شد


تیم ملی تیراندازی ایران در بخش کامپوند مردان در چارچوب آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان در شهر کپنهاگ دانمارک و در فینال این مسابقات به مصاف تیم کانادا رفت. تیم کشورمان که ترکیب اسماعیل عبادی، مجید قیدی و امیر کاظم‌پور را در اختیار داشت، در جریان این دیدار و در امتیاز ۲۲۶ با حریف مساوی شد اما در تیر طلایی با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ بر کانادا غلبه کرد و برای اولین بار قهرمان جهان شد.


ژیمناستیک بالاخره مدال آور شد


فینال رقابت‎های قهرمانی ژیمناستیک آسیا در رشته خرک حلقه در ژاپن برگزار شد. عبدالله جامعی که برای نخستین‌بار در رقابت‎های قهرمانی آسیایی شرکت کرده‌بود موفق شد برای اولین بار مدال برنز رقابت‎های قهرمانی آسیا را در اولین حضورش به گردن آویزد.


پرسپولیس صاحب مدیرعامل شد؟!


پس از نشست هیات مدیره باشگاه پرسپولیس از سوی یکی از اعضای کادر فنی و مشاور علی اکبر طاهری، سرپرست فعلی باشگاه پرسپولیس که پیش از این هم طی یک دوره سرپرستی این باشگاه را بر عهده داشت، اعلام شد وی مدیرعامل پرسپولیس شده‌است. البته یک روز بعد این خبر تکذیب شد و اعلام شد طاهری همچنان سرپرست باشگاه است.


بازگشایی پرونده یک ساختمان جنجالی


پس از گذشت دو سال از مدعی شدن محمود خسروی‎وفا، نایب رئیس وقت کمیته ملی المپیک در رابطه با صورت گرفتن تقلب بزرگ برای فروش ساختمان دوم کمیته ملی المپیک در خیابان گاندی و اینکه این ساختمان پایین‌تر از قیمت واقعی و به یک شرکت صوری از دوستان علی‌آبادی‌- رئیس وقت کمیته ملی المپیک - فروخته شد، خسروی‌وفا اقدام به بازگشایی دوباره این پرونده کرد و اعلام کرد دردناک‎تر از جعل امضا و فروش، سرنوشتی است که بر سر پول آن آمده است. خسروی‎وفا حتی برای مناظره با مدافعان این پرونده اعلام آمادگی کرد.


مدیرعامل باشگاه راه آهن به کمیته اخلاق احضار شد


علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه راه آهن به خاطر اظهاراتش در برنامه زنده تلویزیونی (برنامه نود) مبنی بر وجود فساد در کمیته‌های انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال، به حضور در کمیته اخلاق فدراسیون احضار شد تا ضمن ارائه مستندات و ادله جهت اثبات صحبت‌های خود، فدراسیون و کمیته اخلاق را در مقابله با فساد در فوتبال یاری کند.


کناره‎گیری مرادی از کمیته داوران


مسعود مرادی که در کمیته داوران فعالیت داشت، به خاطر اختلاف نظرهای بین‌این کمیته و دپارتمان داوری قید کار کردن را زد و تصمیم به کناره‎گیری از کمیته داوران گرفت.


نماینده فوتسال ایران در فینال جام باشگاه های آسیا


تیم فوتسال تاسیسات دریایی که درجام باشگاه‏‌های آسیا با تیم‎های الخلیج امارات و القادسیه کویت هم‌گروه بود، موفق شد با پیروزی پرگل برابر این دو تیم (۸ بر یک برابر نماینده امارات و ۹ بر ۲ مقابل نماینده کویت) به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.


سیامند رحمان در جمع برترین ورزشکاران جهان


سیامند رحمان به دلیل عملکرد خوب در رقابت‌های قهرمانی آزاد آسیا و اقیانوسیه در قزاقستان و همچنین به دلیل ۸ بار جابه جایی رکورد دسته فوق سنگین جهان در طول ۱۵ ماه، به عنوان یکی از ورزشکاران منتخب برای دریافت عنوان برترین ورزشکار ماه ژوییه انتخاب شد. در نظر سنجی وب سایت پارالمپیک، علاوه بر سیامند رحمان چهار ورزشکار دیگر از کشورهای برزیل (شنا)، بریتانیا (دو و میدانی و تنیس با ویلچر) و روآندا (والیبال نشسته) برای دریافت این عنوان کاندیدا شدند.



بازگشت داورخبرساز به لیگ برتر


محسن قهرمانی یکی از داوران بین المللی فوتبال ایران که دو سال پیش به خاطر اتفاقات حاشیه ای فوتبال پایش به ماجرای کارت به کارت باز شد، پس از طی کردن دوران محرومیتش به داوری بازگشت.


سقوط سه پله‌ای فوتبال ایران در جهان


در جدیدترین رده‎‏بندی فدراسیون جهانی فوتبال تیم ملی ایران با ۷۱۸ امتیاز و با سه پله سقوط، رتبه چهل‌و یکم را در جهان و مکان اول را در آسیا به خود اختصاص داد.


تاسیسات دریایی قهرمان فوتسال آسیا شد


ششمین دوره فوتسال جام باشگاه‌های آسیا بین دو تیم تاسیسات دریایی ایران و القادسیه کویت در سالن نقش جهان اصفهان برگزار شد که طی آن نماینده ایران با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری دست یافت و صاحب عنوان قهرمانی شد. این سومین جام قهرمانی فوتسال باشگاهی آسیا بود که به ایران رسید.


کسب نخستین مدال طلای جام جهانی در اسکی


در چارچوب رقابت‎های جام جهانی اسکی چمن که به میزبانی پیست بین‌‏المللی دیزین برگزار شد در رشته مارپیچ بزرگ، سید مرتضی جعفری با زمان ٥١/٠٩ موفق شد برای نخستین‎بار در تاریخ اسکی ایران به مدال طلای جام جهانی این رشته دست پیدا کند. جعفری در روز نخست این رقابت‎ها نیز موفق به کسب مدال نقره رشته مارپیچ سرعت شده بود.


جام والیبال از ایران رفت!


دیدار نهایی هجدهمین دوره رقابت‎های والیبال قهرمانی آسیا را تیم‌های ب ایران و ژاپن در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورشی آزادی تهران برگزار کردند که طی آن تیم ژاپن با حساب ۳ بر یک به پیروزی رسید و مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد. بدین ترتیب بعد از دو قهرمانی متوالی ایران، جام از تهران خارج شد و به ژاپنی‌ها رسید.


۴ ایرانی در جمع بهترین های والیبال آسیا


در پایان مسابقات والیبال قهرمانی آسیا که با عنوان نخست تیم ملی ژاپن همرا بود، پوریا فیاضی عنوان بهترین دریافت کننده مسابقات را کسب کرد. حمزه زرینی هم در این بخش صاحب عنوان شد. در دفاع روی تور مصطفی شریفات از ایران به همراه یک چینی بهترین معرفی شدند. فرهاد پیروت پور از ایران بهترین قطر پاسور برگزیده شد.


تیم ووشو مردان نایب قهرمان آسیا شد


مسابقات ووشو قهرمانی آسیا در چین برگزار شد که در بخش ساندا اعضای تیم ووشوی جوانان ایران با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند. در مجموع دو بخش تالو و ساندا، تیم ووشوی جوانان ایران موفق به کسب ۶ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱۰ برنز شد. ۲۷ مدال ایران توسط زهرا کیانی (دو مدال طلا)، فاطمه جزینی، شاهین بنی‌طالبی، آرمین افراز ملک‌رودی و یوسف صبری ۶ مدال طلا، عادل نجفی، مرتضی رئیسی، مائده هاشمی، نازنین بازدار، زهرا سلحشور، زهرا کیانی (یک مدال) سپیده شاکریان و سوگند گلشنی ۱۰ مدال نقره، حسین رحمانی، فاطمه بنی اسدی (سه مدال) سپیده شاکریان، شاهین بنی طالبی، مهدی مختاپور، طاها بدیعی (دو مدال) و فاطمه کیانی‌زادگان به دست آمد.


کسب دو سهمیه المیکی توسط تیراندازان


در جریان رقابت‌های جام جهانی تیراندازی آذربایجان، الهه احمدی و نجمه خدمتی در فینال رشته تفنگ بادی به ترتیب به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند تا جواز حضور در المپیک ریو را به‌دست آورند.


استیلی جایگزین قلعه نویی در ملوان شد


امیر قلعه نویی از هدایت تیم ملوان بندرانزلی کنار رفت. در همین رابطه حمید استیلی از سوی مدیریت باشگاه به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد. به دنبال آن نیز جواد زرینچه بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و استقلال که سابقه حضور در کادر فنی آبی پوشان را نیز دارد، به عنوان دستیار استیلی معرفی شد اگرچه وی به فاصله چندساعت از این مسئوولیت انصراف داد.


آزادکاران جوان ایران قهرمان جهان شدند


تیم کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۲ مدال طلا، چهار مدال نقره و کسب مجموع ۶۲ امتیاز برای نخستین‌بار در تاریخ بصورت متوالی قهرمان جهان شدند.


متهم گریخت!


«حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که به خاطر نشست با یکی از عوامل موساد در زمان حضورش در این باشگاه مشکلاتی برایش ایجاد شد و حتی به خاطر برخی ابهامات مدتی را در زندان سپری کرد در یکی از نشست‎های مسئولان باشگاه استقلال برای جذب اسپانسر حضور داشت و قول‌هایی هم برای کمک به این باشگاه داده است»!. بر این اساس سیاسی با حضور در یکی از نشست‎های آبی‎ها که در محل وزارت ورزش و جوانان هم برگزار شد، تمامی توضیحات در مورد اسپانسر و حمایت‌های مالی را ارائه کرد اما در نهایت همکاری میان وی و استقلال نهایی نشد و سیاسی از جمع آبی‎پوشان رفت.


مصدومیت دردسرساز!


جاسم کرار، بازیکن عراقی تیم فوتبال استقلال در سالی که گذشت سوژه‌ای بود که خیلی‌ها در مورد آن از مسئولان استقلال پرس و جو می‌کردند. کرار چندین بار در محل تمرینات استقلال حاضر شد؛ یک بار با لباس شخصی و یک بار هم برای انجام فقط ۱۰ دقیقه تمرین. در کل اینکه وضعیت مصدومیت کرار به گونه ای بود که صحبت‌های متناقض زیادی پیرامون آن مطرح شد و حتی اینگونه عنوان شد کرار از آنجا که پول خود را از استقلال دریافت نکرده تمارض به آسیب دیدگی کرده است.



سه مدال و یک سهیه المپیکی تکواندوکاران در روسیه


تیم ملی کشورمان در مسابقات سهمیه المپیک تکواندوکاران کشورمان با هفت نماینده شرکت کردند که فرزان عاشورزاده و کیمیا علیزاده دو مدال طلا و ابوالفضل یعقوبی هم یک مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کردند. در رقابت های تکواندو جایزه بزرگ روسیه، عاشورزاده با کسب مدال طلا سهمیه المپیکی خود را قطعی کرد.


قول هاشمی رفسنجانی به فوتبالی‎ها


اعضای هیات رئیسه و سازمان لیگ فدراسیون فوتبال طی دیدار با علی اکبرهاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات خود را به خصوص در رابطه با حق پخش تلویزیونی را با وی مطرح کردند. در همین رابطه شهرام دبیری، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که پیش از این مجلس قانون حق پخش را تصویب کرده بود ولی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را رد کردند. برای همین از آقای رفسنجانی خواستیم تا نسبت به حل این مشکل توجه لازم را داشته باشند. در این نشست آقای هاشمی رفسنجانی قول مساعد دادند که هر کاری از دستشان بر بیاید برای حل این مشکلات انجام بدهد.


دستگیری ملی‌پوش فوتبال در پارتی شبانه


یکی از بازیکنان ملی‌پوش فوتبال که در یکی دو سال گذشته مورد توجه اکثر تیم‌های مطرح لیگ برتری قرار گرفته بود به همراه دو هم تیمی خود در یک پارتی شبانه در یکی از محله‌های معروف شهر خود شرکت کردند که این بازیکن در حالتی نامتعادل دستگیر شد اما دو بازیکن دیگر متواری شدند.پلیس اعلام کرد که دو بازیکن دیگر که فرار کردند باید خود را هر چه سریع‌تر معرفی کنند در غیر اینصورت آنها را در منزل یا بر سر تمرین دستگیر خواهد کرد. یکی از دو بازیکنی که گریختند سابقه حضور در یکی از تیم‌های پرطرفدار پایتخت را داشت اما جالب اینکه دیگر بازیکن متواری خارجی بود.


پیکان به نیمه نهایی والیبال باشگاه‎های آسیا رسید


تیم والیبال پیکان، نماینده ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا پس از پشت سر گذاشتن حریفان خود در مرحله مقدماتی و دوم این رقابت‌ها، در مرحله سوم مسابقات موفق شد نماینده ترکمنستان را ۳ بر صفر شکست داده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب