دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1394 - 09:09
سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با آنا

آب گرفتگی جان سه شهروند سیستانی را گرفت/ تصادف سه خودرو، یک کشته برجای گذاشت

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از فوت سه نفر بر اثر آب گرفتگی در استان سیستان و بلوچستان و فوت یک نفر در حادثه برخورد سه دستگاه سواری خبر داد.
کد خبر : 72307

سید مصطفی مرتضوی،‌ سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد حوادث 24 ساعت گذشته اظهار کرد: سیل و آب‌گرفتگی از 17 تا 21 اسفند منجر به آسیب دیدگی 4 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان شده است که در واقع 21 شهرستان سراوان، ایرانشهر، زابل، هیرمند، سیب‌وسران، دلگان، نیک‌شهر، زیرکوه، سرپیشه،‌ درمیان، نهبندان، قائنات، بم، فاریاب، قلعه‌گنج، رودان، کهنوج، ارزوئیه، رودان، میناب و بندرعباس دچار حادثه شده است.


وی افزود: در این حادثه به بیش از 800 نفر امدادرسانی شده‌اند، حدود 180 نفر نیز اسکان اضطراری یافته و 51 نفر به مناطق امن انتقال داده شدند و همچنین یک نفر در اثر این حادثه به مرکز درمانی منتقل شدند.


سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: متأسفانه در اثر سیل و آب‌گرفتگی در نیک‌شهر واقع در روستای چانس به علت گرفتار شدن وانت در سیلاب دو نفر جان خود را از دست دادند. نیروهای امدادی همچنین اقدام به تخلیه آب از 51 واحد مسکونی کرده و 34 دستگاه چادر و 361 تخته پتو میان حادثه‌دیدگان توزیع کردند.


وی ادامه داد: ‌تصادف 3 دستگاه سواری پژو 405، پژو روآ و سمند ساعت 16:27 روز گذشته در محور بوکان به میاندوآب در 3 کیلومتری پایگاه موقت ملایر ـ بوکان سبب حادثه دیدن 10 مسافر شد. یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داد و نیروهای هلال‌احمر بلافاصله پس از وقوع حادثه جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به محل اعزام شدند. تعدادی از مصدومان نیز توسط نیروهای اورژانس به نزدیک‌ترین بیمارستان و مرکز درمانی انتقال یافتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته