دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 11:43
در جلسه علنى شوراى شهر مطرح شد

مجتبی شاکری با اشاره به نتایج انتخابات 7 اسفند در تهران: افکار و عقاید تهرانی‌ها زیر و رو نشده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نتایج انتخابات مجلس دهم در پایتخت، گفت: اینکه می‌گویند افکار،‌ عقاید و اصول تهرانی‌ها زیر و رو شده است درست نیست و تهران همان تهران 9 دی و 22 بهمن است.
کد خبر : 71670

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزارى آنا، مجتبی شاکری در نطق پیش از دستور دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز گذشته بوستان مهاجران منا در منطقه 19 رونمایی شد و خانواده شهدای منا نیز در این اقدام حضور داشتند.


وی افزود: امروز نیز پل شهید هسته‌ای رضایی‌نژاد افتتاح می‌شود و انقلاب اسلامی ما و تداوم آن مدیون خون شهدا است.


وی درباره وضعیت سلامتی معصومه آباد عضو شورای سالامی شهر تهران که چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود،‌ توضیح داد: خانم آباد نمادی از زن اسلامی و فاطمی هستند و برکاتی برای شورای اسلامی شهر تهران داشتند. انشاءالله هر چه سریع‌تر شفا یابند.


شاکری درباره برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: ما باید شیرینی برگزاری انتخابات را حفظ کنیم.


وی افزود: در تهران 6 میلیون و 500 هزار نفر واجد رای‌دهی بودند که از این تعداد حدود یک میلیون و 500 هزار نفر به آقای عارف رای دادند که نزدیک به 25 درصد آراء را متعلق به خود کردند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما با این نگاه نباید عنوان کنیم که تهران افکار و عقاید و اصول آن زیر و رو شده است. تهران هنوز همان تهران 9 دی و 22 بهمن است.


وی افزود: ما با 500 هزار و یا 200 هزار رای وارد شورای شهر شده‌ایم لذا نباید خود را با اعداد بزرگ مقایسه کنیم.


شاکری بیان کرد: لازم به ذکر است تعداد آراء پراکنده در تهران در رابطه با مجلس شورای اسلامی یک میلیون و 700 هزار نفر است که بیشتر از آراء آقای عارف است.


شاکری گفت: ما به برکت مکتب امام و ویژگی‌های این مکتب احیا شده‌ایم.


وی افزود: ویژگی‌های امام (ره) بسیار ویژه بوده است. ایشان در اجرای عدالت و فقه پویا بودند و حکومت اسلامی را اداره کردند. در وصیت‌نامه امام خمینی (ره) آمده است وصیت بنده به فرزندان بسیجی این است که بغض و کینه مقدس خود را نسبت به آمریکا نگه دارند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر کینه‌ای را که امام فرمودند برطرف کنیم این تعادل را در جای دیگر ملاحظه خواهیم کرد.


شاکری گفت: اینکه آمریکا تغییر رفتار می‌دهد یعنی قصد دارد کینه را تبدیل به اعتماد کند و اگر این اتفاق رخ دهد همانطور که در تاریخ صدر اسلام نیز دیده‌ایم و اینکه تاریخ تکرار می‌شود قطعا از این باور ضربه خواهیم خورد.


وی تصریح کرد : امام خمینی (ره) یک الگوی مجسم است و آنچه که حق بود رعایت می‌کرد. در انتخابات اخیر شعار لیست جریانی این بود که فلانی از حصر آزاد شود. اگر کسی جرمی را انجام داده است باید با آن بر اساس قانون برخورد شود و همه ما حرف‌مان این است که با متخلف قطعا برخورد شود.


عضو شورای شهر به جریانات سال 88 اشاره کرد و گفت: در انتخابات سال 88 تقلب 11 میلیون رای مردم را مطرح کردند و بر اساس بعضی از آمارها 45 نفر نیز شهید شدند.


شاکری افزود: امام نسبت به شاگرد خود که آقای منتظری بودند نیز بیان صریحی داشتند. کسی که خود پدر شهید بود و زندان رفته زمان شاه بود هنگامی که امام خمینی (ره) دیدند به صلاح مملکت نیست، وی را که قائم‌مقام خود معرفی کرده بود، عزل کرد. لذا همه ما باید خط مشی امام (ره) را حفظ کنیم.


وی ادامه داد: دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به آمریکا مشخص است و درباره یمن، سوریه و لبنان نیز مواضع روشنی را بیان کرده‌اند. ما نباید چیز دیگری بگوییم و باید بر اساس همان اظهار نظر کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته