دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 14:51
کوتاه از واحدهای ایرانشهر،کرمانشاه، هادیشهر، کنگاور، نی‌ریز، نراق، خورموج، میانه و سما رشت

ازکارگاه پرورش قارچ در سما تا آموزش اخلاق در دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر همایش ملی اخلاق نبوی الگوی بشری را برگزار کرد.
کد خبر : 71626

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر در این باره گفت: «همایش اخلاق نبوی الگوی بشری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ولایت و دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.»


دکتر حمید بهادر با بیان اینکه برگزاری این همایش دارای جنبه علمی و فرهنگی است افزود: «انجام فعالیت‌های فرهنگی به طور جد در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر قرار دارد.»


وی افزود: «تعامل مفید با دیگر نهادهای علمی و فرهنگی از جمله اهداف دانشگاه است لذا تصمیم به همکاری با دانشگاه ولایت و دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور گرفته شد.»


بهادر ادامه داد: «با توجه به بافت مذهبی منطقه و حضور هموطنان شیعه و سنی در کنار هم، پرداختن به سیره نبوی می‌تواند از جمله موضوعات وحدت آفرین باشد.»


بهادر عنوان کرد: «با این همایش با سه محور و پانزده موضوع به بررسی جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی پیامبر اسلام (ص) پرداخته شد.»


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر گفت: «محور‌های اصلی این همایش اخلاق نبوی با شش موضوع، الگوی بشری با پنج موضوع و سبک زندگی پیامبر (ص) با چهار موضوع بودند.»


اعزام دانشجویان واحد کرمانشاه در قالب کاروان راهیان نور


دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در قالب کاروان راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.


در این کاروان معنوی که با استقبال مسئولین دانشگاه، برنامه اعزام آنها در سحرگاه روز دوشنبه انجام شد بیش از 400 نفر دانشجوی خواهر و برادر در دو کاروان جدا و در دو زمان از امروز به مناطق عملیاتی جنوب کشور راهی شدند.


معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی هادیشهر منصوب شد


مهندس فرهاد مالکی نژاد در حکمی از سوی دکتر علیرضا عظیمی ثانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهادیشهر به عنوان معاونت اداری و مالی این دانشگاه منصوب شد.


در بخشی از حکم مالکی نژاد آمده است: نظر به مراتب تعهد و تخصص جناب عالی و موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی آقای دکتر انگجی به سمت معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر منصوب می شوید.


کسب مقام نخست مسابقات رباتیک از سوی واحد کنگاور


تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاوردر پنجمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزادکردستان موفق به کسب مقام اول شد.


تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور در لیگ مسیریاب ویژه از بین 16 تیم در مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد مقام اول را کسب کرد. اعضای تیم: مجتبی صفدری، بابک عزیزی، یونس نجومی، رضا احمدی فر، مصیب رضایی، وحید اسفندی بودند.


برگزاری کارگاه آموزشی «اخلاق در دانشگاه» در واحد نی ریز


به همت دفتر توانمندسازی و آموزشهای کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز، کارگاه آموزشی «اخلاق در دانشگاه» با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و با شرکت کارمندان و اعضای هیات علمی در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.


شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی که تدریس آن را حمید محمودیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بر عهده داشت با مطالبی از قبیل نهادینه ساختن اخلاق و فضایل اخلاقی در جامعه دانشگاهی، رعایت اخلاق محوری در ارائه خدمات دانشگاهی، بالا بردن روحیه معنوی به سمت تهذیب نفس و اصول و ارزش‌های اخلاقی از جمله عفو، صفح، غفران، احسان، صداقت، خیرخواهی، رازداری، رفق و مدارا، نقدپذیری، احترام، وفای به عهد و امانت داری آشنا شدند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اهمیت و تاکید بر اخلاق حسنه در برخورد با ارباب رجوع گفت: «نما و نماد بیرونی یک سازمان را رفتارهای اخلاقی کارکنان آن سازمان تشکیل می‌دهند و پای بندی به اخلاق و رعایت اصول اخلاقی در هر پست و هر سازمانی منوط به ایجاد زیرساخت‌های اخلاقی در آن سازمان و تاسی از الگوهای اخلاقی همراه با تبلیغ و ترویج عقاید و باورهای انسانی و اخلاقی است.»


دوره آموزشی کارگاه پرورش قارچ در سما واحد رشت


در راستای تقویت مهارت‌های خود اشتغالی و به منظور فراگیری عملی کارکنان، دوره آموزشی کارگاه پرورش قارچ با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان در سما واحد رشت برگزار شد.


مدیر پژوهش سما واحد رشت اظهارکرد: «در این دوره آموزشی کارکنان علاوه بر اموزش‌های تئوری کشت پرورش قارچ‌های دکمه‌ای و صدفی، با حضور در مزرعه پرورش قارچ یکی از کارآفرینان استان گیلان با پرورش این دو نوع قارچ به صورت همزمان و عملی از مرحله ابتدائی کاشت تاداشت و برداشت آن آشنا شدند.»


آمنه محمدی افزود: «آموزش ساخت سالن پرورش قارچ، آموزش تجهیز سالن، آموزش قفسه بندی، کمپوست سازی و تکنیک‌های بازاریابی و فروش قارچ از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره آموزشی بوده است.»


کارگاه‌های آموزشی نحوه آشنایی با تعاونی‌ها، آشنایی با قوانین کسب و کار، دوره‌های تخصصی نرم افزارrevit و اتوکد ویژه کارکنان و دانشجویان از دیگر برنامه‌های در حال برنامه ریزی و اجرای مرکز کار آفرینی سما واحد رشت است.


اردوی راهیان نور دانشجویان بسیجی واحد نراق برگزار شد


به همت بسیج دانشجویی ومعاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نراق اردوی فرهنگی – مذهبی راهیان نور با حضور جمعی از دانشجویان بسیجی خواهر دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد نراق، دلیجان وپیام نور دلیجان به مدت ۵ روز و۴ شب برگزار شد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نراق گفت: «کارهای فرهنگی متعددی در طول این اردو برگزارشد که از جمله به برگزاری زیارت عاشورا، دعای شریف کسا، دعای توسل وبرگزاری مسابقه فرهنگی می‌توان نام برد.»


مهدی شریفی خاطرنشان کرد: «راویان راهیان نور پیرامون موضوعاتی مختلف از جمله خاطرات جنگ، خاطرات شهدا، سبک زندگی شهدا، فتح خرمشهر، مناطق جنگی، مهارتهای قبل از ازدواج به ایراد سخن می‌پرداختند.»
شریفی افزود: «دانشجویان بسجی در طول اردوی راهیان نور از مناطقی چون دوکوهه، فکه، پادگان مشیداخ، علقمه، طلائیه، هویزه، اروند رود، شلمچه، امامزاده عباس، معارج شهدا بازدید کردند و با آرمانهای شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.»


مرکز کارآفرینی سما واحد رشت در سال ۱۳۹۱ با انگیزه اشاعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در مدارس و آموزشکده و سپس تعمیم آن در بین آحاد جامعه با استفاده از روش‌های پیشرفته پژوهشی و آموزشی فعالیت خود را آغاز کرد.


دعوت دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج به اردوی تیم ملی فوتبال دانشجویان


مهدی تنو، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج به اردوی تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران دعوت شد.


مهدی تنو از دانشجویان رشته مهندسی برق- قدرت در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج است که سابقه بازی در تیم ایران جوان خورموج در مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور را دارد.


کاروان راهیان نور واحد میانه از زیر قرآن رد شدند


مراسم بدرقه کاروان راهیان نور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، و جمعی از مسئولین سپاه ناحیه میانه در محوطه ساختمان مرکزی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر جلیل اجلی معاون آموزشی واحد میانه در سخنان خود گفت: اگر نسل دیروز ما قلم ها را بر زمین گذاشتند و برای دفاع از کیان مملکت, اصلی ترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم این نظام و این انقلاب کردند امروز نیز نسل جدید ما باید آن فداکاری ها را قدر نهند و در شناخت رشادت آنها تلاش کند.


وی افزود: اگر رسالت دیروز دانشجویان ما در جبهه سخت و حضور در پشت سنگرهای نبرد بود امروز دانشجویان ما در جبهه نرم با دشمن بجنگند. راهیان نور تداوم خط سرخ شهادت و ایثار برای برپایی عدالت اسلامی و پرچم اسلام ناب محمدی است.


اجلی تاکید کرد: در این راستا شما وظیفه سنگینی پس از بازگشت از مناطق عملیاتی دارید، چرا که شما با حضور در آن مناطق با شهدا آشنا شده‌اید و می‌توانید به خوبی سفیران جهاد فرهنگی در دانشگاه به ویژه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشید.


سرگرد پاسدار یوسف روحی مسئول بازرسی سپاه ناحیه میانه در مورد فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم. جامعه امروز نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است که در این زمینه همه دست اندرکاران وظیفه مهمی را بر عهده دارند.


تعداد 40 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب