دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 10:23
در واحد اراک صورت گرفت

تجلیل از 150 منتخب بیست‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم و خادمان قرآنی

مراسم تجلیل از منتخبان بیست‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت به همت کانون دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در واحد اراک برگزار شد. در این مراسم 150 نفر از استادان، دانشجویان و کارکنان منتخب در بخش شفاهی(حفظ و قرائت قرآن کریم) و کتبی(کتابخوانی) و همچنین خادمان و فعالان قرآنی حضور داشتند.
کد خبر : 71598

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم با تاکید بر ضرورت انس با قرآن کریم گفت: «به منظور رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید قرآن و دستورالعمل‌های آن در زندگی فردی و اجتماعی بشر مدنظر قرار گیرد.»


دکتر علیرضا نظام‌آبادی به بخش‌هایی از مقالهٔ اخیر فوکویاما اندیشمند و نظریه‌پرداز ژاپنی ساکن آمریکا اشاره کرد و گفت: «این نظریه‌پرداز غربی معتقد است خرده تمدن‌ها و فرهنگ‌های جزئی به دست فرهنگ غالب (اسلام) بلعیده می‌شود. فوکویاما معتقد است شیعه چون پرنده‌ای است که در افقی پرواز می‌کند که تیر‌های ما به آن افق نخواهد رسید و این پرنده دارای دو بال سرخ و سبز است.»



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه امروز شهدا از ما انتظار دارند که راه و خط‌مشی آنان را ادامه دهیم، اضافه کرد: «امام حسین (ع) نیز قیام کرد تا اسلام و قرآن زنده بماند بنابراین ما اگر بخواهیم به قرب الهی نزدیک شویم باید به قرآن و اهل بیت (ع) تمسک جوییم. شهدا، فرهنگ عاشورا و ولایت‌فقیه ما را به انس با قرآن و تدبر در آن توصیه می‌کنند و در این راستا دانشگاه بهترین مکان ترویج فرهنگ شهادت و عاشورا است.»


وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه موظف به ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت‌های قرآنی هستند، اظهار کرد: «دانشجویان و استادان نیز موظف به بهره‌گیری مناسب از این بستر‌ها هستند. امید می‌رود با مشارکت و حرکت جدی بتوانیم جایگاه قرآنی دانشگاه را بیش از پیش ارتقا دهیم.»



مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم با بیان اینکه قرآن کریم تنها کتاب آسمانی موجود در دست انسان‌ها ست، گفت: «این کتاب تنها مجرایی است که انسان با آن می‌تواند سخن خداوند را شنیده و کلام وحی را درک کند.»


حجت‌الاسلام ایوب سلحشورنیا افزود: «البته ما معجزات دیگری مانند چاه زمزم، آثار شق‌القمر پیامبر (ص) در کره ماه، شکاف خانه کعبه و... نیز داریم که هنوز زنده‌اند و آثار آنها در دست بشر باقی است، ولی بهترین معجزه‌ها معجزه قرآن کریم است.»


وی با بیان اینکه قرآن کتابی فوق افکار بشر است، یادآورشد: «تاکنون هیچ کسی نتوانسته است همانند قرآن کتابی بیاورد، این کتاب بر‌ترین سند زنده حقانیت نبی مکرم اسلام (ص) است.»



وی با بیان اینکه برای هیچ کدام از کتب آسمانی ادعای اعجاز نشده است، اضافه کرد: «البته مسیحیان، زرتشتیان، یهودیان و... کتابشان را مقدس می‌دانند اما قائل نیستند که معجزه است درحالی که ما مسلمانان معتقدیم که قرآن معجزه است.»


سلحشورنیا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ معجزه از نبی مکرم اسلام (ص) در تاریخ ثبت شده اما مهم‌ترین معجزه ایشان قرآن شریف است، اظهار کرد: «معجزه‌ای که بیش از هزار و ۴۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد، اما کسی تاکنون نتوانسته مانند آن را بیاورد و در صحنه مبارزه با آن موفق شود. در صدر اسلام افراد برجسته‌ای از اعراب بار‌ها اقدام کردند که آیات و سوره‌ای مانند قرآن بیاورند اما نتوانستند و قطعاً هم نخواهند توانست، گفت: امروزمی بینیم نتیجه تلاش کسانی که به مقابله با قرآن برخواستند جز اینکه خود را مضحکه خاص و عام کنند کار دیگری نکرده‌اند.»


اجرای گروه تواشیح طا‌ها و قرائت قاری بین المللی قرآن کریم حمید شاکر‌نژاد از دیگر برنامه‌های ویژه این مراسم نورانی بود.



در پایان از نفرات برگزیده بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت و دانشجویان فعال قرآنی با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه قدردانی شد.


دکتر شاهرخ حکمت معاون فرهنگی و اجتماعی واحد اراک، حجت‌الاسلام علی اکبر هراتی مدیر ستاد شاهد و امور ایثارگران، معاونان و مدیران در مراسم تجلیل از منتخبان بیست‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت که به همت کانون دانشجویی قرآن و عترت در تالار امیرکبیر دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک برگزار شد، حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته