دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 08:21
در دیدار رئیس دانشگاه آزاد با امام جمعه اهواز

آیت‌الله موسوی جزایری: دکتر میرزاده برای دانشگاه آزاد اسلامی یک فرصت است

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز به منظور توسعه فعالیت های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، در جریان سفر دکتر میرزاده به این شهر با آیت الله موسوی جزایری رئیس این دانشگاه به امضا رسید.
کد خبر : 7106

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه خود (14 اسفند) به اهواز که به منظور شرکت در اختتامیه دوازدهمین گردهمایی معاونان پژوهشی این دانشگاه و هفتمین جلسه هیات امنای استان خوزستان صورت گرفت؛ در دانشگاه امیرالمومنین (ع) این شهر حضور یافت و با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری رئیس این دانشگاه و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار و گفتگو کرد.


موسوی جزایری در این دیدار با تاکید بر نقش دکتر میرزاده در دوران بازسازی مناطق جنگی از تلاش‌های وی برای بازسازی تمامی ویرانی های هشت سال جنگ تحمیلی در جای جای استان خوزستان قدردانی و تشکر کرد.


امام جمعه اهواز دکتر میرزاده را برای دانشگاه آزاد اسلامی یک فرصت دانست و از زحمات آیت الله هاشمی رفسنجانی در راس این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: امیدوارم که آقای میرزاده همانند گذشته در مسئولیت های خود موفق بوده و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کارآفرینی و فعالیت‌های پژوهشی پیشگام باشد.


وی افزود: تمام خاطراتی که من از دکتر میرزاده دارم مربوط به دوره جنگ و بازسازی است که همیشه و همه حال با خوش رویی، مسائل و مشکلات را حل می کرد.


میرزاده نیز در این دیدار از مجاهدت ها و مقاومت های آیت الله جزایری در طول هشت سال جنگ تحمیلی سخن گفت و از وی به عنوان یکی از اسوه های مجاهدت و مقاومت نام برد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به فعالیت شبکه تلویزیونی الاهواز دانشگاه امیرالمومنین(ع) از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی و به ویژه واحد الکترونیک این دانشگاه برای همکاری با این شبکه تلویزیونی خبر داد که مورد تایید و استقبال آیت الله جزائری قرار گرفت.


میرزاده با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح خلاصه ای از فعالیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و همکاری این دو نهاد را در حوزه فرهنگی بسیار موثر و تاثیرگذار عنوان کرد.



وی، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه امیرالمومنین(ع) را گام مهمی در راستای استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری طرفین دانست و تشکیل کارگروه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و عمرانی برای اجرایی شدن بندبند این تفاهم نامه را مهم خواند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پیش از این و در دوران جنگ مسئولیت بازسازی استان خوزستان را بر عهده داشته ام، ادامه داد: امیدوارم امروز بتوانم در راستای توسعه علم و پژوهش و فناوری و تبدیل علم به ثروت در این استان انجام وظیفه کنم.


میرزاده با توجه به توانمندی های استان خوزستان در بخش پژوهش و فن آوری گفت: حضور 6 هزار عضو هیات علمی در این استان و تولید نزدیک به 6 هزار مقاله علمی و داشتن 55 رشته دکتری و حضور 311 هزار فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی از ظرفیت علمی و پژوهشی این استان خبر می دهد.


در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه امیرالمومنین(ع) از سوی دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و آیت الله موسوی جزائری رئیس دانشگاه امیرالمومنین(ع) امضا شد، تفاهم نامه ای که همکاری های این دو نهاد علمی و پژوهشی را در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی در سال های آتی گسترش خواهد داد.


به گزارش آنا، حجت الاسلام پیمان علی نژاد یکی از معاونان دانشگاه امیرالمومنین(ع) گزارش کاملی از نحوه فعالیت این دانشگاه و چگونگی کارکرد شبکه تلویزیونی الاهواز آن ارائه کرد که مورد استقبال مسئولان دانشگاه آزاد قرار گرفت.


در این دیدار که جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه، نماینده تام الاختیار دانشگاه در استان خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان دو دانشگاه حضور داشتند، حجت الاسلام دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه با ارائه گزارش مختصری از فعالیت های فرهنگی، آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه امیرالمومنین(ع) بویژه شبکه الاهواز اعلام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته