دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استعفای امام جمعه اهواز + معرفی گزینه‌های احتمالی

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری از امامت جمعه اهواز کناره‌گیری کرد.
کد خبر : 361989
139671711291241.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری از امامت جمعه اهواز کناره‌گیری کرد.


بر اساس این گزارش، آیت‌الله جزایری روز گذشته با حضور در دفتر مقام معظم رهبری گزارشی از ضعف جسمی خود و عدم توانایی برای ادامه فعالیت در سمت امامت جمعه در خوزستان ارائه کرد و خواستار کناره‌گیری از این سمت شد.


این گزارش حاکی است، آیت‌الله موسوی جزایری در خطبه‌های 26 بهمن نماز جمعه اهواز با بیان اینکه نمی‌توانم بیماری خود را از دیگران پنهان کنم، گفت: به دلیل کهولت سن، ضعف، سستی و بی‌حسی در پاهایم ایجادشده است که انجام برخی کارها ازجمله ایستاده نمازخواندن را برایم مشکل‌ساز کرده است.


وی افزود: تشخیص پزشکان این است که ضعف و بی‌حسی پاهایم، درمان مشخصی ندارد، برای امامت جمعه، باید نیم ساعت ایستاده خطبه خواند و پس‌ازآن هم نماز را اقامه کرد، اما من با ضعف و بی‌حسی که در پاهایم ایجادشده، تقریباً توان این کار را ندارم، البته تا آنجا که بتوانیم، می‌کوشیم و ادامه می‌دهیم. ما باید به تکلیف و اصول شرعی در خصوص عبادات و قرائت نماز عمل کنیم،‌ من خیلی خودم را کنترل می‌کنم که هنگام اقامه نماز بر روی زمین نیفتم.


طبق برخی اخبار غیررسمی حجج‌اسلام سید محسن شفیعی، میر احمدرضا حاجتی و محسن حیدری آل‌کثیر به‌عنوان گزینه‌های احتمالی برای امامت جمعه اهواز معرفی شده‌اند.


انتهای پیام/4090/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته