دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قیمت نفت خام ایران کاهش یافت

قیمت نفت خام سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به هفتم اسفندماه درحالی که هفته گذشته بیش از سه دلار افزایش یافته بود، این هفته اندکی کاهش یافت.
کد خبر : 70992

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی هفتم اسفندماه بدون تغییردر سطح ٢٩ دلار و ٥٦ سنت تثبیت شد؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٧ دلار و ٥٨ سنت بوده است.


قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با ١١ سنت کاهش به ٢٦ دلار و ٩٥ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٢٤ دلار و ٧٨سنت بوده است.


قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٢٩ دلار و ٣٣ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٣١ سنت افزایش نشان می دهد.


به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هربشکه نفت خام دابلیو تی آی آمریکا نیز در هفته منتهی به ٢٦ فوریه با یک دلار و ٤١ سنت افزایش، ٣١ دلار و ٣٢ سنت برای هر بشکه معامله شد؛ بیشترین افزایش در میان نفت خامهای شاخص به دبلیو تی آی اختصاص یافت.


قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ١٤ سنت افزایش به ٣٣ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه رسید؛ همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٢٤ و یک سنت کاهش به ترتیب به ٢٩ دلار و ٦١ سنت و ٣٠ دلار و ٨٢ سنت رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: اوپک قیمت نفت نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته