دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دیدگاه‌ آل اسحاق درباره اوضاع اقتصادی پس از مذاکرات هسته‌ای

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد ملی گفت: اتاق بازرگانی باید بدون تقابل با دولت، راه را برای فعالیت هر جه بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد ملی باز کند.
کد خبر : 7052

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، یحیی آل اسحاق در گردهمایی فعالان اقتصادی با بیان اینکه در برهه‌ای از شرایط بین‌المللی هستیم که در صورت توافق هسته‌ای یا توافق نشدن، یا تمامی مشکلاتمان در حوزه جهانی حل می‌شود و یا وضعمان سخت‌تر می‌شود، افزود: از دیدگاه من وضع اقتصادی و دیدگاه جهانی به گونه‌ای است که طرفین چاره‌ای ندارند جز اینکه مسائل را حل کنند.


او ادامه داد: البته این را نیز باید بگوییم که چه مشکلات کشور با جامعه جهانی حل شود و چه حل نشود، مدیریت اقتصادی هر دو حالت بعد از مذاکرات، مدیریت خاصی است که سختی‌های خاص خود را دارد.


آل اسحاق با تاکید بر اینکه اگر تدبیر و مدیریت مناسب نباشد، وضع بسیار سختی در هر دو صورت خواهیم داشت، اظهار کرد: در این شرایط بخشی که می‌تواند مدیریت بهتری در فضای اقتصادی داشته باشد، بخش خصوصی است، چون ضریب تاثیرش در حوزه کلان اقتصاد، تولید و توزیع، روابط خارجی و داخلی به گونه‌ای بالا رفته است که بالاترین مقام‌های کشور مهمترین مشکل اقتصادی را کمرنگ بودن حضور بخش خصوصی و نیز دولتی بودن اقتصاد اعلام می‌کنند.


وی ادامه داد: این در حالی است که در گذشته‌ای نه چندان دور به تفکر سرمایه‌داری و تولید در کشور به عنوان یک نگرش انحرافی نگاه می‌شد و البته امروز می‌بینید که تفکر انحرافی ضد سرمایه و تولید به جایی نرسیده‌ است. این تفکر جای خود را به ذهنیت و نگرش حمایت از تولید و کار اقتصادی داده است.


رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد، تصریح کرد: انتظاری که از بخش خصوصی می‌رود این است که بر اساس بسترهای موجود و نیز با توجه به نیاز بنگاه‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی و حرکت منسجم و هماهنگی را برای حرکت اقتصاد ملی به سمت برون‌رفت از مشکلات فعلی تدوین و اجرایی کند.


وی با اشاره به بیکاری و وضعیت معیشتی مردم به عنوان دو دغدغه مهم در کشور،اظهار کرد: دولت به تنهایی از عهده رفع معضل بیکاری بر نمی‌آید و حل این مشکل به عزم ملی و حضور جدی بخش خصوصی نیاز دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته