دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دادوستد 362 میلیون اوراق بهادار در فرابورس

بازار فرابورس در نهمین روز اسفند با دادوستد 362 میلیون و 40 هزار ورقه بهادار در 29 هزار و 376 نوبت به ارزش 3 هزار و 792 میلیارد و 260 ریال به کار خود خاتمه داد.
کد خبر : 69906

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط‌ عمومی فرابورس، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با مبادله 54 میلیون و 670 هزار سهم بیشترین حجم و پالایش نفت لاوان با 130 میلیارد ریال معامله، بالاترین ارزش معاملات سهام را در بازار فرابورس به نام خود ثبت کردند.


شاخص کل در اوایل معاملات امروز حدود 10 واحد رشد کرد اما در ادامه روند کاهشی به خود گرفت و در نهایت با افزایش نامحسوس نسبت به روز گذشته به عدد 839.98 واحد رسید.


بر اساس این گزارش، مهندسی تاسیسات راه‌آهن در کنار توسعه و عمران کرمان و عمران و توسعه شاهد بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های صنعتی مینو، گروه فن‌آوا و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان با بیشترین افت قیمت روبرو شد.


نماد گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تهران از پربیننده‌ترین نمادهای امروز بازار بودند.


در بازار اول 52 میلیون و 880 هزار ورقه بهادار به ارزش 134 میلیارد و 40 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم معاملات سهام در نماد سرمایه‌گذاری مسکن تهران رخ داد.


200 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 572 میلیارد ریال خرید و فروش شد و بالاترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به توسعه و عمران کرمان، پگاه فارس و قند چهارمحال بود.


امروز اوراق تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با افت قیمت مواجه شد و هر ورقه در محدوده 810 تا 880 هزار ریال معامله شد.


بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 488 هزار سهم به ارزش 6 میلیارد ریال اختصاص یافت.


بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز متعلق به خرید و فروش 528 هزار ورقه اجاره پترو امید آسیا در نماد «صامیا» و بیشترین ارزش معاملات مربوط به همین اوراق در نماد «صامیا2» به میزان 531 میلیارد ریال بود.


235 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی با ارزش 207 میلیارد ریال در تمامی نمادهای این اوراق داد و ستد شد.


امروز نماد معاملاتی شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی، بازگشایی و پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده شرکت بیمه کارآفرین بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت آغاز شد. همچنین، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تغییر با اهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1394 متوقف شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته